שודדי הקאריביים נקמתו של סלזאר: החגיגה ממשיכה עם טוויסט

ביקורות
דיסני שוב סוחטת את הפרנצייז • ספארו, קפטן ברבוסה ואפילו דמויות מהעבר חוזרים אלינו ולוקחים אותנו למסע חדש לחיפוש אוצר המביא איתו תהייה לגבי הסרט הבא • פרטים בפנים.

שודדי הקאריביים נקמתו של סלזאר: החגיגה ממשיכה עם טוויסט
שודדי הקאריביים נקמתו של סלזאר: החגיגה ממשיכה עם טוויסט

מתישהו בשנת 2003 יצא הסרט הראשון בסדרת הסרטים שודדי הקאריביים ומאז אנחנו לא מצליחים להיפטר מקפטן ג'ק ספארו, לטוב ולרע, הוא כאן כדי להישאר. ג'וני דפ נכנס שוב לדמות האייקונית הפיראטית בסרט החמישי ויוצא להרפתקה חדשה, עם אותו חוסר מזל משווע, חוש הומור וכמובן, בקבוק רום ביד.


(לא באמת נמאס לכם ממנו | צילום: יח"צ)

הסרט נפתח בסצינת טיזר בלתי רגילה, בה אנו רואים את אורלנדו בלום חוזר לגלם את דמותו כוויל טרנר למספר דקות. טרנר ובנו הצעיר הנרי, שאותו מגלם ברנטון ת'ווייטס (הלגונה הכחולה: התעוררות) נפרדים לשלום מאחר וטרנר, כזכור לכם, שבוי בקסמו של הים ואינו יכול לחזור הביתה. הנרי הצעיר מחליט לצאת למסע חיפוש אחר קלשון של מלך הים פוסידון, אשר אמור לשחרר לחופשי את כל מי שהוטלה עליו קללה, כולל אביו.


(דאגו לכם במידה ו-וויל טרנר היה חסר לכם בסרט הרביעי | צילום: יח"צ)

ספארו מופיע לראשונה כשהוא מוצא עצמו שיכור (אחרת זה לא ספארו) בתוך כספת שהוא ואנשי צוות הפנינה השחורה זוממים לשדוד. המילים הראשונות שיוצאות לו מפה הן פנייה לקהל בשאלה: "מישהו יכול להגיד לי מה אני עושה פה?". אני בספק אם הבמאים של הסרט, יואכים רונינג ואספן סנדברג, באמת הפנו את השאלה לאנשים בקולנוע, כמו מצפים מהם לתשובה, כי כך זה הרגיש לרגע. אז למה באמת אנחנו צריכים לראות את ספארו על המסך הגדול שוב ושוב? כי סוס מנצח לא מחליפים. אי אפשר שלא לאהוב את ספארו, אני בטוחה שחלק מכם היה רוצה אותו בתור החבר המצחיק, הקליל וזה שתמיד מצליח לצאת מצרות צרורות, לא משנה מה קורה.

בזמן שהם נכשלים במשימתם לשדוד את הבנק, אנו מתוועדים לשחקנית הצעירה קאיה סקודלריו (הרץ במבוך) שמגלמת את קארינה סמית, יתומה שבאופן לא מפתיע מחפשת גם את האוצר האבוד: הדבר היחיד שנותר לה מאביה שזהותו אינה יודעה, לפחות למי שטרם צפה בסרט.


(חוויאר בארדם הנבל התורן | צילום: יח"צ)

שלושתם איכשהו מחליטים לצאת להרפתקה יחדיו, כאשר הנבל החדש של הסרט, הוא לא פחות מאשר חוויאר בארדם, זוכה פרס האוסקר שמגלם בשלמות ושינוי מרענן את קפטן סלזאר.

עד פה הכל טוב ויפה חוץ ממה שלא יפה. אומנם הסרטים מדורגים במקום האחד עשר ברשימת זיכיונות שוברי הקופות הגדולים בכל הזמנים, רשימה בה נמצאים שמות גדולים של בלוק באסטרים כמו סרטי מארוול. אבל למרות חוויאר בארדם, יש משהו בסרט שפשוט כל במאי של סדרת הסרטים מוצא את עצמו ממחזר ולא מחדש.


(ברנטון טוויסט עם דפ: מכינים את הקרקע לספין אוף חדש ומכתירים את הדור הצעיר? | צילום: יח"צ)

השנינות של ספארו והקלות בה דפ נכנס לדמות השיכור עדיין לא מיצתה עצמה, אבל סצינות הבריחה שלו מהנבל התורן תמיד אותו דבר, שלא לדבר על החילוץ של העלמה במצוקה שנכנסה לנעליה של אליזבת' סוואן. צילום הסצינות עם סלזאר מרהיבות ופשוט מרגישים שמדובר בשחקן מהשורה הראשונה. מה שאי אפשר להגיד על האחרים. משום מה, שני אנשים, שאין להקל ראש בנוכחותם, קיבלו תפקיד מזערי בסרט.

השחקנית האירנית המצוינת, גולשיפטה פראהני קבלה ליהוק לדמות מיותרת של מכשפה בשם שנסה. לא היה קורה כלום אם היו חותכים אותה מהעלילה וחבל. פראהני שחקנית עומק עולה בהוליווד, ולא ברור מדוע בחרה לקחת חלק בעולם הפיראטי. אליה מצטרף פול מקרטני, שגם אם אתם לא חובבי הביטלס, אני בטוחה שלא יהיה לכם קשה לפספס את הדיאלוג שלו עם ספארו, דיאלוג מיותר לחלוטין שרק תורם להיות הסרט ארוך מידי גם ככה, 135 דקות.

מה שכן, הסרט מפנה באופן ישיר לטרילוגיה הראשונה של הזיכיון ואפילו תזכו לראות את קפטן ספארו בצעירותו. אם הזכרתי את מארוול קודם, אז הופעתו של רוברט דאוני כטוני סטארק הצעיר בסרט "קפטן אמריקה מלחמת אזרחים", כנראה מצאה חן בעיני הבמאי והנה גם פה תזכו לראות את ג'וני דפ נראה צעיר בשלושים שנה.


(הוא היה מעורר צרות גם כשהיה איש צוות פשוט | צילום: יח"צ)

אם תהיתם מדוע קוראים לו ספארו והיכן הוא השיג את הכובע המפורסם שלו, הסרט הנוכחי יסגור לכם את הפינה הזאת. ההפקה של הסרט בחרה לצאת למסע הרפתקאות חדש, אך גם קשרה אותו לסרטים הראשונים מה שנראה בהתחלה כסוג של זיכרון נוסטלגי. מאחר ואינני מאמינה בספוילרים, רק אומר לכם לא לקום כשהסרט נגמר ותזכו לראות סצינת פוסט קרדיט מעניינת. נותר רק לתהות האם הסרט הבא יהיו לגמרי ספין אוף של ספארו בלבד, או או שמא בכלל ספארו יעביר את הכובע לדור הצעיר והחדש שמופיע בסרט.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על שודדי הקאריביים נקמתו של סלזאר: החגיגה ממשיכה עם טוויסט
סרטים בקולנוע