פסטיבל דוקאביב 2017 יוצא לדרך

קולנוע
"לפני שהרגליים נוגעות בקרקע", סרט הביכורים של דפני ליף • "הרקדן", על הילד הרע של עולם הבלט, סרגיי פולונין • אירועי חינם בכל רחבי תל אביב - פרטים בפנים.

פסטיבל דוקאביב 2017 יוצא לדרך
פסטיבל דוקאביב 2017 יוצא לדרך

פסטיבל דוקאביב הוא הפסטיבל המעניין שפותח את עונת הקיץ ואיכשהו מחזיק את אוהבי הקולנוע באוויר אחרי שסרטי האוסקרים נגמרו ונותן כוח לדלג בקלות מעל לסרטי הבלוקבאסטרים שמחכים בבתי הקולנוע. בזמן שנותר רק לחכות לסתיו, הפסטיבל ה-19 במספרו נפתח מחר והשנה מחכים לא פחות מ-17 סרטי תעודה אשר יוקרנו במהלך הפסטיבל.

אחד הסרטים המצופים "לפני שהרגליים נוגעות בקרקע", סרט הביכורים של דפני ליף שפתח את הפסטיבל, גם יוקרן באירוע חינמי בכיכר הבימה ביום חמישי, 18.5 בשעה 21:00. את הסרט הפיקו הלל רוזמן ויעל אבקסיס כשהוא מספר את סיפורה של דפני בגוף ראשון, אודות היותה סטודנטית לקולנוע שהקימה אוהל במחאה על מחירי הדיור, מה שהוביל למחאה חברתית סוחפת.


(דפני ליף - הכל התחיל מאוהל ברחוב שהפך לסרט מקסים | באדיבות יונתן פיחוטקה)

במסגרת תחרות הסרטים הישראלים, יתחרו 13 סרטים על פרס של 70,000 ש"ח, הפרס הכספי הגדול ביותר בארץ ליצירה דוקומנטרית. כמו כן יוענקו במסגרת התחרות גם פרס ראש העיר לסרט הביכורים, פרס ציון לשבח, פרס העריכה, פרס הצילום, פרס התחקיר ופרס ההלחנה.

בין הסרטים הישראלים תמצאו את "סלאח, פה זה ארץ ישראל" של דוד דרעי, רות יובל ודורון גלעזר. סרט בשפה העברית ומרוקאית אודות הקמת עיירות פיתוח בישראל, כפי שלא סופר עד היום: עדויות ופרוטוקולים חסויים חושפים לראשונה את האמת המטלטלת מאחורי חזון "פיזור האוכלוסייה" שהוכתב על ידי הנהגת המדינה בראשית קיומה ויצק את היסודות לפער העדתי והמעמדי בישראל. הסרט "בחדר שלי" של איילת אלבנדה מתאר איך בתוך ים סרטונים וויראליים מסתתרים יומנים אישיים שמצולמים על-ידי בני נוער ומלווים את שנות ההתבגרות שלהם. "בחדר שלי" מחבר יומנים לכדי סיפור התבגרות אחד גדול, הנפרש בין קירות חדריהם.


(איך מתבגרים בעולם וירטואלי | צילום: יח"צ)

סרטים נוספים בתחרות הישראלית: "איך מסמנים אהבה" של אלעד כהן ואיריס בן משה אודות גיבור הסרט אל-עד, חירש מלידה במשפחה שומעת והתמודדותו עם מותה של אמו והתפרקות המשפחה. "הפטריוט" של דניאל סיון מספר את סיפורו של האקר ציוני מיליטנטי שלוקח את החוק לידיים ומכריז מלחמה על מנהיגי התנועה האנטישמית על רקע התעצמות האנטישמיות בצרפת. מה שמתחיל בתקיפות סייבר הופך למסע נקמה אפל, בו הגבולות בין טוב לרע, וירטואלי ומוחשי אט-אט מיטשטשים.

גם השנה יגיעו אורחים מיוחדים מחו"ל, ביניהם: סרגיי פולונין, שיגיע לארץ לרגל הבכורה הישראלית של הסרט "הרקדן", יחד עם מפיקת הסרט גבריאל טנה והבמאית הצרפתייה קלייר סימון שתקיים סדנת אמנית בתום הקרנת סרטה האחרון "מבחני קבלה". בנוסף יגיע גם הפילוסוף הצרפתי ברנרד אנרי לוי, שיערוך שיחה אחרי הקרנת סרטו "הקרב על מוסול" ועוד מינים רבים.


(סרגיי פולונין, הילד הרע של הבלט מגיע להקרנת סרטו | באדיבות סרטי יונייטד קינג)

לתחרות הבינלאומית נבחרו 11 סרטים וביניהם "אני לא הכושי שלכם", שהיה מועמד לפרס האוסקר ואף קיבל הקרנה נוספת לאור ביקושו. הסרט מספר את סיפורו של הסופר האפרו-אמריקאי ג'יימס בולדווין שהחל לכתוב את ההיסטוריה של אמריקה מבעד לסיפור חייהם של שלושה מחבריו שנרצחו: מֶדגר אוורס, מלקולם אקס ומרטין לות'ר קינג. בולדווין ידע תמיד שיבוא יום והוא ייאלץ לצאת למסע הזה, בעקבות מערכת היחסים הטעונה בין לבנים ושחורים בארה"ב, אבל לא הצליח להשלים יותר מ-30 עמודים לפני מותו. הסרט, נשען על ההתבוננות המיוחדת של בולדווין, על שפתו הפיוטית (בקריינות נפלאה של סמואל ל. ג'קסון) על קטעי ארכיון נדירים ועל תיעוד עדכני מבעד לעיניו הביקורתיות.

טריילר הסרט, "אני לא הכושי שלכם":


הסרט "חירותו של השטן", המציג עדויות מצמררות ממלחמת הקרטלים במקסיקו והסרט המטלטל "אין לאן לברוח", זוכה הפרס הראשון בפסטיבל IDFA, על המצב החדש שנוצר בעירק אחרי השתלטות דאע"ש.

הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב ובאתרים שונים ברחבי העיר: נמל ת"א, גן הפסגה ביפו, כיכר הבימה, גינת לוינסקי, בית דני בשכונת התקווה, התדר בבית רומנו ועוד. ישנם לא מעט אירועים חינמיים, ביניהם פסטיבל בנמל תל אביב שיקרין סרטי מוזיקה לצד תקלוטים של די ג'ייז מרדיו הקצה. בין הסרטים אשר יוקרנו בנמל: "GIMME DANGER" , "הביטלס: שמונה ימים בשבוע", "Eagles of Death Metal: Nos Amis", "אואזיס: סופרסוניק". בפסטיבל השנה ניתן למצוא גם רצועת סרטים חדשה מ"פשע אמיתי" העוסקים בתעלומות רצח בלתי פתורות. סרט בולט במיוחד הינו "צל של אמת", גרסת הסרט לסדרה המדוברת על רצח תאיר ראדה בנוכחות היוצרים.

בנוסף, זו תהיה השנה הרביעית בה מתקיימת תחרות עומק שדה שמעניקה פרס לסרטים בעלי חזון יצירתי יוצא דופן. בין הסרטים יוקרנו "יוסטון, יש לנו בעיה" על המעורבות היוגוסלבית במרוץ החלל האמריקאי-סובייטי , שהייתה או לא הייתה; ״האתגר״, על סדרת פולחנים עתיקים וחדשים במדבריות קטאר ו״תרמית״, סרט מתח שנוצר כולו מחומרי יוטיוב.

לתוכניה;
http://www.docaviv.co.il/2017
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על פסטיבל דוקאביב 2017 יוצא לדרך
סרטים בקולנוע