"קונג: אי הגולגולת": שובו של הקונג

ביקורות
קינג קונג שוב חוזר להרטיט את האוזניים והעיניים, הפעם בלי מגדל האמפייר סטייט בילדינג בכפו ודווקא עם הרבה מסוקים מרוסקים תחתיו. הגרסה החדשה לעלילות גורילת הענק כבר כאן.

"קונג: אי הגולגולת": שובו של הקונג
"קונג: אי הגולגולת": שובו של הקונג

קינג קונג השישי יעלה ויבוא ויתפוס את המקום בפסגה, בתור המרשים מכולם מבחינת האפקטים הוויזואליים (בכל זאת, שנת 2017 מול המרשים ביותר האחרון משנת 2005). הוא מכיל קאסט של מועמדים לאוסקר (ג'ון סי. ריילי וסם ג'קסון), זוכי אוסקר (ברי לרסון) וזוכי גלובוס הזהב (הידלסטון וגודמן) והוא לא חשש לייצר הומאז'ים לקלאסיקות ענק כמו "מטאל ג'אקט" ו"אפוקליפסה עכשיו", לנסות לעקוץ את טראמפ, לומר אמירות על מלחמה בכלל ועל מלחמת וויאטנם בפרט, אבל מה שתזכרו שתצאו מאולם הקולנוע הוא בעיקר האפקטים הנהדרים ועוד גרסת לחימה בין מפלצות השמורה ל"קונג נגד גודזילה", "הנוסע השמיני נגד הטורף", "גודזילה" האחרון וכל סרט מפלצות מול מפלצות שראיתם בשני העשורים האחרונים.

בשביל המשימה הלא מורכבת הזו ממש לא צריך שמות מפוצצים ושחקני אופי מוכחים (אולי רק את סמואל ל. ג'קסון, שאין לו בעיה לטמון את ידו בכל צלחת). אפשר לקחת כמה עוברי אורח מאולפן האודישנים הקרוב או ניצבים מהאולפן בו מצלמים בסרט אחר ליד ופשוט לזרוק אותם למים העמוקים של אי הגולגולות. לפני הכניסה לאי עוד הייתה מלחמת מילים בין דמותו של סמואל ג'קסון, שניסה לעקוץ את דמותה של ברי לארסון, לגבי חוזק המצלמה מול חוזקו של הנשק, אמירה נכונה לתקופה שלנו. גם טראמפ, כאמור, לא יצא נקי וההמשלה לשלטון זר בארץ-אי מיוער, כמו השליטה האמריקאית בוויאטנאם, קיבלה פוקוס עם כניסת כוחות אמריקאיים לאי ובאמת שהם ניסו בכל מיטב כוחם לא להיות כזה סרט, כמו שיצא בסוף, אבל זה היה חזק מהם, מאנשי ההפקה, הבמאי וגם השחקנים שסיפקו הופעות בינוניות פלוס, בשביל לצאת ידיי חובה ובשביל להישכח במהרה עם אחד הסרטים שניסו להבטיח וממש לא קיימו בשנת 2017.


(גם אתה מרגיש שאתה מקבל סתם כסף?)

איימאקס התאימו את הספירה לאחור במיוחד עבור קינג קונג ובמקום הספירה הקלאסית, הייתה ספירת לאחור בתוך ג'ונגל, דרך נהמות קונג והסימן להמשך הדרך היה חיובי למדי, כמה חבל שהסרט נתקע ועזב את דמותו הייצוגית של קונג בתור דמות קוף בלבד. כן, הייתה פה נערה במצוקה, אבל ללא חיבור אמיתי לקונג או לבן זוגה בסרט. והיו פה חיילים, אבל הם היו גנריים ושקופים מדי וגם מפקד מפולפל, שחיפש נקמה והראה את הצד הקיצוני, שרצה במאי הסרט להראות, אבל הוא היה מוקצן ולא הכי אמין - אין מה לעשות, סם ג'קסון מראה מסרט לסרט, שהוא חייב במאי מיוחד לידו, בשביל להוציא את הטוב שבו ולא להדגיש את הבינוני שבו.

ג'ון גודמן מגלם מדען עם אובססיה מסוימת לגילוי תוכנו ותכולתו של אי הגולגלות, הוא רותם אליו את יוסטון ברוקס (קורי הוקינס), מדען שפוי יותר ובעל השפעה טובה יותר על המממנים והם יוצאים עם צוות מדענים נוסף על מנת לגלות מה טומן אי הגולגלות בחובו (מעבר לגולגלות כמובן). אליהם מצטרף קצין בריטי לשעבר בתור מדריך שטח (טום הידלסטון הנפלא), צלמת מלחמה (ברי לרסון) וצוות לוחמים (ביניהם טובי קבל ותומאס מן) המונהגים על ידי גנרל מורעל שעוד ייתן את הטון בתור דמות קשה לעיכול, כאשר הוא יכול להיות נאמן אך חסר מצפון (והוא מגולם על ידי סמואל ל. ג'קסון). הצוות המורחב יוצא בשלל מסוקים ופצצות, לרגום את ביתו של קונג על מנת "למצוא ממצאים גיאולוגיים" או שקר כלשהו שרק יוביל את נפלאות האי (קונג וחברים) להתגלות בפני המדענים הצמאים לידע.


(לא מכיר את החיה והיא גם ענקית)

מפה לשם ובחזרה, הסרט חושף את קונג די מהר ובאותו ההילוך הוא גם מכניס את הצוות לצרה שנקראת אי הגולגלות. מרבית הסרט מתנהל בהילוך גבוה, כאשר רובו ככולו מקיים מאבקים בין קונג לשאר המפלצות באי (גם אלו האנושיות) ומעבר לכך אין יותר מדי על מה להתעכב. על מה אפשר להתעכב, אם כן? על העיצוב הנפלא והמשודרג לקינג קונג, שעדיין לא ידוע בתור מלך. כל שאגה קונגית גורמת לאולם הקולנוע להחסיר פעימה, הוא נראה אמיתי וללא ספק זה הקונג הטוב והמרשים ביותר מתוקף נפלאות הטכנולוגיה. כל קרב בין קונג והמסוקים או שאר המפלצות הוא תאווה לעיניים וזהו סרט אקשן יוצא מן הכלל, אבל משהו חסר.

האנושיות שקונג היה מפורסם בה כל כך ברימייקים האחרים והיחס של בני האדם אליו חסרים, העימותים המרכזיים שלו עם אמנם עבור בני אדם אבל הם מול מפלצות אחרות בגודלו. זוהי ירידה מסוימת ממה שהורגלו הצופים לקבל בעלילה של קונג, אבל היי... יש אחלה אפקטים, אז כנראה שאפשר לדלג קצת על עומקים עלילתיים ולהסתפק בכל מיני עקיצות ביניים לכל מיני נושאים כבדים וכך נוצר לו סרט אקשן נהדר בכל הנוגע במלחמת גוג ומגוג בין מפלצות ואחלה הכנה לפרנצ'ייז שעוד יגיע כנראה - "קונג נגד גודזילה" והרבה סימנים מעידים על כך שזהו הכיוון, אבל האמת שציפינו ליותר, קצת יותר.


(מה אתה צועק?)

הידלסטון כל כך גנרי וסתמי וכך גם עמיתתו לצוות, ברי לרסון. גודמן וג'קסון באים לדפוק כרטיס ולתת הופעה בינונית בשביל לצאת ידי חובה וטובי קבל מסתבך עם המבטא האמריקאי הלא טבעי שלו, כאשר הוא מתקשה לנער את המבטא הבריטי ויוצר יצור כלאיים מבטאי והמקום היחיד בו הוא מוצלח הוא תחת המסיכה של הגיבור הראשי של הסרט - קונג. היחיד שלא יישכח לכם מהסרט הוא ג'ון סי ריילי, אשר מתחיל לשמש בתור ההפוגה הקומית הקבועה של הסרט, מעבר להיותו עמוס בכאלה ונותר לו הדמות הטובה ביותר, שגם מדברת ולא שואגת.

ההמתנה לסרט המשך ושילוב אפשרי עם גודזילה כבר יתקבל בחשדנות גדולה יותר, אבל קשה יהיה לוותר על הערימות של הגראפיקה הממוחשבת והקרבות בין שלל המפלצות הצבעוניות לקהל חובב האפקטים המיוחדים. הסרט מקיים רק בחלק אחד שלו והוא עושה זאת מצוין, כנראה שעומקים ושאר ירקות צריך לשמור לז'אנרים אחרים.

"קונג: אי הגולגולת"
במאי: ג'ורדן ווגט-רוברטס
שחקנים: טום הידלסטון, סמואל ל. ג'קסון, ג'ון סי. ריילי, ג'ון גודמן, טום וילקינסון, ברי לרסון, טובי קבל ותומאס מן.
אורך הסרט: שעתיים
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "קונג: אי הגולגולת": שובו של הקונג
סרטים בקולנוע