"זרים מושלמים": כולנו זרים מושלמים

ביקורות
סרטו החדש של פאולו ג'נובזה הוא שילוב מדויק בין דרמה לקומדיה. אנסבל השחקנים המצוין והתסריט הגאוני יספר לכם סיפור פשוט אודות חברים הנפגשים לארוחת ערב. עד כמה אתם חושבים שאתם מכירים את החברים שלכם או את בני הזוג שלכם? האם תתנו להם לחטט לכם בנייד הפרטי? לא בטוח.

"זרים מושלמים": כולנו זרים מושלמים
"זרים מושלמים": כולנו זרים מושלמים

מתי בפעם האחרונה ישבתם לארוחת ערב ביתית והחלטתם לשחק ב"אמת או חובה"? הסרט "זרים מושלמים" עולה לאקרנים בסוף השבוע וכדאי לכם ללכת לבדוק אותו על המסך הגדול ולצפות מה קורה, כשמבוגרים נענים לאתגר ומשחקים ב"אמת או חובה" מודרני. זהו סרטו העשירי של הבמאי, פאולו ג'נובזה, שבין היתר, זכה בפרסי דויד דונטלו (האוסקר האיטלקי) לסרט הטוב ביותר ולתסריט הטוב ביותר ובצדק. "זרים מושלמים" סובב סביב ערב אחד בלבד, בו הכל משתבש בין שלושה זוגות וחבר אחד. אווה (קסיה סמוטניאק) ורוקו (מרקו ג'יליאני), זוג נשוי והורים לילדה בגיל ההתבגרות, מארחים את חבריהם לארוחת ערב, בביתם המושלם שיצא מקטלוג מתקדם של איקאה, שלא ניתן להתעלם ממנו. בזמן שהם מחכים לאורחים שלהם, כבר ניתן להרגיש שמשהו לא ממש תקין במשפחה.

אליהם מצטרפים ביאנקה (אלבה רורוואכר) וקוזימו (אדוארדו לאו). זוג טרי ומאוהב כל כך, שרק יעשה חשק לרווקים מבינכם למהר ולמצוא זוגיות. לעומתם, לארוחה מצטרפים קרלוטה, אותה מגלמת אנה פוג'ליטה הנהדרת ("האמריקאי" עם ג'ורג' קלוני) וללה (ולריו מסטאנדריאה). הקרירות בין השניים מסבירה את בעיית השתיה הקלה של קרלוטה בעוד ללה מצטייר כבעל מושלם. התכנסות הערב היא לפגוש את החברה החדשה של פפה (ג'יוזפה בטיסטון) הלא הוא הרווק הנצחי, כזה שיש בכל חבורה.

עד כמה אתם חושבים שאתם מכירים את החברים הטובים שלכם? עד כמה אתם חושבים שאתם יודעים איפה בן הזוג שלכם נמצא ברגע זה? מה שבטוח, אתם צמודים לניידים הסלולאריים שלכם כמו לשער הדולר. בין צלחות האוכל הנהדרות, הפס קול המושלם, וליקוי הירח שמלווה את הסרט בסיפור מעגלי, אווה מציעה לחברים לשחק במשחק "תמים". כולם מתבקשים להניח את הניידים שלהם על השולחן ולחשוף כל הודעה ולנהל כל שיחת טלפון על רמקול. העלילה מסתבכת כשקוזימו מקבל את ההודעה הראשונה: "אני רוצה את הגוף שלך", משם כבר הכל עולה מעל פני השטח.


(הייתם סומכים על בני הזוג שלכם עם הנייד הפרטי? | צילום: יח"צ)

"זרים מושלמים" הוא סרט דרמה קומית, שמאוד מהר יגרום לכם להרהר על הקלות בה אנו מסוגלים לנהל חיים סודיים. לא חיים פרטיים, אלא סודיים. האירוניה היא, שכמה שאנו מתקדמים עם הטכנולוגיה, היא תמיד גורמת לנו להבין עד כמה נותרנו יצריים ופרימיטיביים. מאוד מהר, יחד עם הדמויות, תמצאו את עצמכם מגלים את החיים הסודיים שכל אחד מהם מנהל. מי מנהל רומן? מי באמת מאוהב ומה הסיבה האמיתית לכך שהחברה החדשה של פפה לא הגיעה. החברים הכי טובים שלנו, הם בעצם הניידים שמלווים אותנו לכל מקום ושומרים על הסודות שלנו. "זרים מושלמים", הוא שילוב של סקס והעיר הגדולה, שפוגש את הסרט הנפלא "דינר רש", עם תסריט גאוני וצילום פשוט של פבריציו לוצ'י.


(אנה פוג'ליטה היא רק חלק מקאסט מרהיב ומועמדת 3 פעמים לפרס דוד דונטלו | צילום: יח"צ)

הבמאי ג'ונבזה אמר שהרעיון הסופי לסרט, הופיע בראשו לאחר שקרא את המשפט של גבריאל גרסיה מרקס הגורס כי: "לכולנו יש חיים ציבוריים, חיים פרטיים וחיים סודיים". הנייד שלנו, הוא הקופסה השחורה של חיינו הסודיים. אם אין לנו סודות, אז החיים שלנו משעממים, בסרט "זרים מושלמים" לא תמצאו רגע אחד משעמם. יש אפילו סיכוי גדול שתרצו להזמין אותם לסלונכם. לכו לצפות בסרט, מבטיחה לכם שזה משחק שלא תפסיקו לרצות לשחק עם חבריכם, ולפחד ממנו באותה מידה.

"זרים מושלמים"
במאי: פאולו ג'נובזה.
שחקנים: ג'וזפה בטיסטון, אנה פולייטה, מרקו ג'אליני, אדוארדו לאו.
אורך הסרט: 97 דקות.

סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "זרים מושלמים": כולנו זרים מושלמים
סרטים בקולנוע