"משחקי הכס 6, פרק 5": חמסה עליכם

טלוויזיה
אליפות לבאר שבע - חמסה, הדלפה ראשונה העונה - חמסה, פרק חמישי - חמסה, וחמש (טוב, שש...) עלילות ממוקדות יותר וארוכות יותר - חמסה, חמסה, חמסה. פרק חמישי, כמו כל אחיו לעונה הנוכחית, נתן עוד שיא ועוד תגלית קטנה ומפתיעה למעריצי אחת הדמויות החד גוניות והאהודות של הסדרה. הספויילרים כבר מחכים בפנים.

"משחקי הכס 6, פרק 5": חמסה עליכם
"משחקי הכס 6, פרק 5": חמסה עליכם

הקדמה מעולם הכדורגל והמעבר החד למציאות שהונחתה עלינו, מיד בתום חגיגות האליפות של בירת הנגב. העמה לא העמיק, באר שבע הביאה אליפות אחרי ארבעים שנים של שוטטות במדבר הספורטיבי (יותר מטאפורי מזה - אין!) ללא ה-צלחת הנכספת, סמלי והכל, אבל הגיע הזמן לעבור לקרחונים של "החורף מגיע" ו"משחקי הכס" והמלוכה. וללא שום התראה או הקדמה, הנחיתו עלינו נציגי HBO פרק בטעות אנוש, שעלתה להם ביוקר. נציגי הרשת באתר פיני שחררו את הפרק "של אניה בוקשטיין" מוקדם מהצפוי, כעשרים וארבע שעות לפני היעד הרגיל (בין ראשון לשני בלילה, אצלנו) ועד מהרה הרשת רעשה וגעשה, לא באיכות שיא, אבל באיכות מספיק טובה בשביל לראות לפני כולם, או לפני שכולם יראו "לפני כולם". הסדרה ממשיכה בתהליך הטמעת לקחי הערות המעריצים מהעונה הקודמת ומגישה עלילות ישירות ולעניין, ושוב מציגה קליימקס שטורף את הקלפים או לפחות את ליבם של צופי הסדרה. הלאניסטרים והטיירלים נעדרים וכך גם הסוציופת שכולם אוהבים לשנוא, אבל בכל שאר העלילות נרשמת התקדמות די מזהירה, התקדמות ראויה לפרק אמצע העונה.

מיכאל, מעריץ שרוף של הודור:
תחזיק את הדלת - שבור לנו את הלב
בראן ממשיך לתצפת לאורך ולרוחב נקודות מכריעות בהיסטוריה, בתוך שורשי העץ של העורב בעל שלושת העיניים והמיניונים שלו, הוא מגיע לנקודה מכריעה מאוד בהיסטוריה, עבור הסדרה וצופיה ומבין שמארחיו הם אלו שיצרו את הזומבי הראשון, אולי המקור לכל הזומבים בהיסטוריית הקולנוע והסדרות ואולי סתם כך, אלו שהולכים לסעוד בזמן שנראה שהם פשוט מהלכים מתוך שינה. התגלית המרעישה מטלטלת את עולמו של רדום הרגליים, שרוצה עוד ידע ועוד ועוד...עד ש...עד שהוא קולט, בפעם השנייה כבר, שכאשר הוא מתצפת הוא בעצם הופך להיות חלק מהמאורעות ההיסטוריים, באופן כזה או אחר. אחד הקרבות של המתים המהלכים שם אותו במרכז והוא נרדף על ידם והפעם אתם לא צריכים לחכות עוד שניים שלושה פרקים עד שמישהו יגיע לאנשהו (כמו מה שהולך להיות עם רמזי וג'ון), המתים המהלכים מהלכים די מהר ומגיעים לתקוף את בראן ולנסות לגייס אותם לשורותיהם, למרות שלא ברורה התועלת בנער נכה, אשר מתעוור ונרדם לעיתים למען התרפקות חסרת שחר על עבר משפחתו השחוטה.

ברגע שבראן מתבשר כי הוא צריך לקפל את רגליו השמוטות, את מירה ואת הענק העדין שלו, המתים מגיעים לקטוף אותו כל עוד הוא בשיא ובראן... נו, ניחשתם נכון, ישן. הודור קופא על מקומו (דו ותלת משמעי) והמירוץ כנגד הזמן מתחיל. המתים האלה, זריזים למדי, כמעט ומשיגים את בראן הנסחב על ידי הודור והמריצה הרצפתית, בנקודה הזו העלילה הופכת דו תקופתית ובראן חוזר, דרך העיניים העצומות, לעלילת משפחתו הצעירה ו-וויליס, שלימים יהפוך להודור, שומע מעולמו הנוכחי של בראן את זעקותיה של מירה, הנמלטת מהזומבים, שיחזיק את הדלת מפני המתים המהלכים ובקיצור: Hold The Door, וויליס הצעיר נופל על הרצפה, כמו חוטף התקף אפילפטי ואתם מבינים בדיוק לאן זה הולך. בחזרה לעתיד זה כאן? פרדוקסים והשפעות של עתיד על עבר ומיקס מטורף שרק מוחו הקודח של ג'ורג' ר.ר.ר.ר.ר.ר.ר מרטין יכול להפיק ולייצר בסופו של עניין את Hold the door ל-Hodor ועם השנים הופך לתחליף לכל מילה שהאל ברא עבור וויליס, אשר מחזיק את הדלת, מחזיק עד לסופו המר, בעוד מירה בורחת עם בראן החוצה, אל השלג. החיו את סנואו, הרגו את הודור. אין להם אלוהים. פשוט אין.

ניתן לשים לב: סוף סוף הגיע הקטע שחיכינו לו עוד מהטריילר של תחילת העונה. בראן וה"מת" נפגשים, אבל גולת הכותרת היא ממש לא המפגש בין השניים.


(תחזור בתור מת מהלך, רק תחזור הודור)

בחירות דמוקרטיות באיי הברזל
כאילו שלא ידעתם שזה יבוא לנשוך את ת'יאון בכל הזדמנות אפשרית. כן, כן. העובדה שלבחור אין זין (פיזית! לא שהוא עצלן או משהו) חוזרת לנשוך אותו בתחת (כי כבר אי אפשר לנשוך מקדימה) בכל צ'אנס שמגיע וכמעט מכל עובר אורח. הבחירות אצל יילודי הברזל הן דמוקרטיה מזן חדש; כל מי שנראה לעצמו מתאים לשלוט (וכמובן מעל גיל 21) מציע את עצמו, מחכה שהדגנרטים ירימו את קולם בזעקות רמות וכך הוא נבחר ברוב קולות. בלי יום חופש, בלי קלפיות ובלי ספירת קולות החיילים. יארה מציעה ראשונה ובעולם של גברים היא גם מקבלת מיידית כתף קרה ותפוסה מהרמה של ציוד ספינות ברזל. כאן נכנס אחיה, חתוך האיבר, אשר מוצע ברוב קולות, אבל עושה בדיוק מה שמצפים ממנו ומוותר עבור בחורה עם ציוד מכאני טוב יותר משלו וגם עם עוד כמה תכונות חשובות למנהיגים (ביצים למשל).

ת'יאון מוכיח כי לנאום הוא יודע וכמעט מצליח למכור את אחותו (בקטע טוב) לכל המרבה להקשיב, עד ש... כן, עד שהדוד שלו, יורון, שבא משום מקום (גם עלילתית) ודחף את אביו אל מותו ומציע את עצמו. נאום קצר, הרבה הבטחות וסטלבט על היריב - מזכיר את מיטב מערכות הבחירות של השנים האחרונות, מעבר לעובדה שאין ליילודי הברזל אינטרנט ודרכים להיחשף מעבר להתאספות תחת אותה כיפת השמיים. כמה שציפי גרייג'וי הייתה קרובה להיות ראש ממשלה ראשונה עם שדיים ואז הגיע הדוד שלה, לקחת את הכל, ירד על המינוס של אחיה בבנק האיברים והומשח להיות מלך עם כתר מעץ. יארה ות'יאון עושים "ויברח"בזמן שיורון מומלך, יורון מציע ליילודי הברזל עוד קצת מכל העולם ואחותו, כדי שיחזיקו ממנו ופותח קו ייצור לספינות מברזל באי.

ניתן לשים לב: יורון, בפרק השני שהוא שותף לו העונה, כבר הספיק להרוג את אחיו, באלון גרייג'וי, להשפיל את אחיינו וכמובן לגזול את כס המלוכה מאחייניתו. הצעד הבא: שת"פ מרגש עם רמזי בולטון והעשרת הידע שלו ברשעות אינסופית.


(תביאו מגבת ורוצו לבנות לי צי ספינות)

ואז הגיעה אניה...
סביר להניח שלא כל הצופים ברחבי תבל יתרגשו כמו שהתרגשנו כאן בפרובינציה, אבל עדיין החלק העלילתי הזה הצליח לערער את וואריז וזה כבר סימן נהדר. האיש שמבטו קפא ולשונו התחדדה, ביום שבו הוא איבד את איבר מינו, משחזר בפלצות את רגעי האימה ומי שמהווה את הטריגר הזה אם לא אניה בוקשטיין היפיפייה ועבת הגבות שלנו. טיריון חייב מישהו ללא משוא פנים, מתווך ומגשר מבית, איש מירין שתולים בו אמונה ושיוכל להעיד כי חאליסי היא לא רק "אם הדרקונים, ממנגלת הפטמות וחורכת החאלים...", חאליסי היא גם מביאת הביטחון, השלום ועיתות הרגיעה למירין, בדיוק שחשבה שבני ההרפייה הרפו את כוחה. בוקשטיין מגלמת מכשפה מקומית, אשר מיועדת להיות המתווכת, וואריז מאמין בה כמו שהוא מאמין שיתפרו לו את הכלי בחזרה והוא יוכל להמשיך לחזר אחרי ציפוריו וגם לקיים את מצוות "הענקת הסוכריה על מקל" שהבטיח להם בתמורה לאינפורמציה לוקאלית. בוקשטיין נראית טבעית בסדרה וגורמת לרגש הכל כך ישראלי לצוף למעלה ובגאווה, גאווה ישראלית עצומה.

ניתן לשים לב: הישראלים נוהרים למירין, בירת העבדים והאדונים. מה זה אומר עלינו והאם מישהו רומז לנו משהו עקיף מאוד?


(מה שלא תעשי... אל תסירי את השרשרת)

זיו, מעריץ ענק של הודור, או במילה: "הודור":
סטארק בקאסל בלאק
בייליש מזמן את סאנסה לפגישה סודית כדי להתנצל על "מכירתה" לג'ופרי 2.0, הלא הוא רמזי בולטון, סאנסה, אשר לאיטה הופכת מילדה מעצבנת לאישה לא פרייארית, מגיעה עם אישה נוספת, שהיא כבר מזמן לא פרייארית - בריאן. סאנסה שוטפת את לורד בייליש על המעשה הנורא שעשה, בין היתר היא מאיימת על בייליש שהיא יכולה לגרום למוות שלו ודוחה כל הצעת עזרה שהלורד מציע. בסיום השיחה היא חסה על חייו כשבייליש כמו ילד קטן, בודק את הגבולות וזורק לסאנסה עוד הערה על כך שג'ון סנואו הוא לא אח על מלא, עוד לפני הוא מעדכן את סאנסה על מצב הכוחות בצפון ועל כך שאם היא תבקש היא תקבל את עזרתו שזה אומר את בית טאלי. לאחר מכן סאנסה נמצאת בפגישת עבודה שבה נוכחים סר דאבוס, הכוהנת האדומה (בתחפושת היפה שלה תודה לשבעת האלים ולאל האור) וג'ון סנואו והיא מבינה תוך כדי הישיבה שהעזרה שהיא דחתה קצת לפני הכרחית ביותר, על מנת לא לספר את הסיפור הארוך, שבחלקו היא תצטרך לספר איך נמכרה ע"י לורד בייליש לרמזי סנואו. היא זורקת שקר לבן קטן ואומרת שהיא שמעה מרמזי בולטון על כך שעדיין יש בתים בצפון שנאמנים לסטארקים המיוסרים.

סאנסה מבקשת מבריאן ללכת לנהרן ולעדכן את לורד בייליש שעזרתו כן תהיה נחוצה ובריאן כמו כל אבירה פולנייה טובה לא רוצה להשאיר את סאנסה לבדה עם חבורת פראים, מלסינדרה וסר דאבוס, שעליהם היא סומכת בערך כמו על פוליטיקאי ישראלי ממוצע. סאנסה דוחה את ההצעה של בריאן להישאר איתה ושולחת אותה לביצוע התפקיד כשלאט לאט נראה שלסאנסה הולך להיות תפקיד לא קטן בהמשך, מצד שני במשחקי הכס כל מי שנראה בדרך הבטוחה מוצא את עצמו ברשימה ארוכה של חללים, אז אי אפשר לדעת מה באמת יקרה עם סאנסה למרות השיפור הגדול בדמותה.


(אתה יודע מה רמזי עשה לי?!)

סטארקוס בבראבוס
עוברים לילדה ללא שם, ללא רצונות ובטח ובטח ללא הבנה של מה שרוצים ממנה. לאחר עוד קרב עם הסדיסטית ללא השם, הילדה ללא השם, טוב נו.. אריה סטארק, מקבלת עוד "מחמאות" מילדה מעצבנת ללא שם וז'אקן. היא מוצאת את עצמה מקבלת משימה חדשה, מעין ניסיון אחרון בשרשרת המבחנים האינסופית שהיא עוברת בשביל להתקבל לבית האחווה א.ל.ש - אנשים ללא שם. ילדה ללא שם צריכה להרוג שחקנית ודווקא שזה נראה פשוט כל כך אחרי שהיא רואה שהשחקנית ושאר חבריה לועגים בהצגה לאביה ולאחותה, דווקא לאחר מכן אריה מרחמת על השחקנית ואפילו מנסה לראות האם יש אפשרות לוותר על הרצח ולהעביר את זה למישהו קצת יותר ראוי (בכל זאת יש לה רשימה לא קצרה של אנשים שראויים למוות). ז'אקן אומר לאריה שהיא צריכה לעשות מה שאמרו לה אם היא רוצה להיות משרתת טובה ולצופה הפשוט נשארת רק לשאול את השאלה האם זה מבחן שהתוצאה החיובית שלו צריכה להיות שאריה תהרוג את השחקנית או שהתוצאה החיובית היא שאריה תרחם על השחקנית ולא תהרוג אותה כיוון שהיא אישה טובה שלא עשתה כל רע, את כל התשובות יש לאל מרובה הפנים וכנראה שרק לו.


(וזה הדוד שלי וזו אחותי והנה שם, בת הפנים של בת דודה שלי)

צומת חאליסי את בוקשטיין
במעבר חד וחם אנחנו עוברים ל"אזור הידידות", שם חאליסי מנסה לרמוז לסר ג'ורה שהוא כמו הרפס, אי אפשר להיפטר ממנו והוא תמיד חוזר ומציק, אבל מסתבר שחאליסי שלנו די מחבבת את ההרפס הזה וקצת לפני שהיא אומרת לו שהוא מוזמן לשהות איתה כמה שהוא רוצה, סר ג'ורה מסביר לה שהוא הולך להפוך לאיש האבן ולכן כדאי שהוא יעזוב, חאליסי מסבירה לסר ג'ורה שהוא עדיין משרת אותה ושהמשימה החדשה שלו היא למצוא תרופה למחלתו ולחזור אליה בריא ושלם, משימה שלשם שינוי סר ג'ורה שמח לעשות, למרות שגם פה נראה שהפתרונות לתרופה כנראה נמצאים רק אצל האל בעל הפנים המרובות.

אם כבר התחלנו עם חאליסי, אז צריכים לעבור במעבר ממש לא חד לצמד חמד ט.ו - טיריון את ואריז, אשר קיבלו את משרת המורה המחליף, בזמן שחלאיסי נמצאת בחופשה ב-ואיז דותראק. אחרי שהצליחו לעשות הפסקת אש קצרה, השניים מבינים שהם צריכים עוד אישה חזקה שתעזור להם עד שהאישה מספר אחת תחזור והם מביאים רכש ישראלי מבטיח - אניה בוקשטיין בתור מליסנדרה 2.0, אניה בוקשטיין שגם היא משרתת את אל האור מצליחה לראשונה בסדרה לגרום לואריז להישאר ללא מילים כשהיא מזכירה לו רגעים שרק הוא אמור לדעת מיום הסירוס שלו ולמרות החשדנות הגדולה של ואריז בהתחלה במי שהוא מאמין שהיא עוד מתחזה למשרתת של אל האור, היא מצליחה ככל הנראה לשכנע אותו לבטוח בה וששניהם באותו הצד, הצד של חלאיסי.


(סוף סוף ג'ורה עף, יהיה לנו זמן לעצמנו)

הודור, הודור, הודור, הודור.... הודור הודור הודור הודור הודור, הודור הודור הודור.
אף אחד לא יגיד את זה מספיק ומספיק טוב, בשביל לפצות על האובדן הגדול ביותר של הסדרה. תמיתו את סנואו, תחזירו לנו את הודור, ממילא סנואו לא זז יותר ממצב הגופה שקיבלנו אותו במשך שני פרקים ומי שנוטל את ההובלה היא סאנסה, שמתחילה להשאיר לו אבק ורוקמת לו פרסי ניחומים על כך שהיא הופכת להיות, לאיטה, הסטארקית הבכירה של הסדרה. היה שלום ענק עדין, שלום ולהתראות. מי ייתן ותמצא מנוחה בתור זומבי אוכל אדם וכולנו תפילה שרמזי ייקרה בדרכך.

"משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית. "משחקי הכס" משודרת בערוץ yesOh HD, בימי שני ובצמוד לשידור בארצות הברית.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "משחקי הכס 6, פרק 5": חמסה עליכם
סרטים בקולנוע