"קונג פו פנדה 3": שלוש פעמים כי דוב

ביקורות
הקסם הפנדאי נמשך פעם שלישית ואם לא הספיק לכם דוב פנדה אחד עד כה, הפעם תקבלו אותו משוכפל בכל מידה, מין וגודל אפשרי. טרילוגיית הפנדה מגדילה ומוסיפה עוד ועוד מכל מה שאהבתם לאהוב וזה פשוט דוב!

"קונג פו פנדה 3": שלוש פעמים כי דוב
"קונג פו פנדה 3": שלוש פעמים כי דוב

סרטי קונג פו פנדה פשוט לא מצליחים להמאיס את עצמם והעניין מקבל הפעם חותמת סופית (עד הפעם הבאה) כאשר פו חוזר עם חבורתו להמשך אימונים וטייטלים של קונג פואיסט מובחר. בניתוח והביקורת הנוכחיים ייעדרו שמותיהם הלועזיים של הקאסט המקורי, כיוון שבן שלוש וחצי אילץ את אביו לוותר על החוויה המלאה באנגלית והעניק צ'אנס למדבבים המקומיים לנסות ולהעניק את מלוא החוויה, כדי שתהיה בדיוק לכל המשפחה.

אז המדבבים שלנו עשו את החוויה כמעט טובה כמו המקור (נחכה שיגיע למסך הקטן ונשווה), אבל עדיין שום ניסיון לחקות מבטא סיני בעברית לא ישתווה לחיקוי המקורי באנגלית. כלומר, לומר את האות ל' במקום את האות ר' עדיין מייצר אפקט קומי מוחלש, מאשר ההמרה של האות R באות L ולא יעזור כמה טוב המדבב שנמצא מאחורי הדמות.


(עוד אחד ועוד אחד, איזה יופי של משחק | צילום: יח"צ)

לעניינינו - פנדה פו, כבר מאסטר דרקון להזכירכם, ממשיך לחוות את החיים הנהדרים בתור קונג פואיסט מהשורה הראשונה, זכה באהדת הקהל הרחב, בכבוד מחבריו וחיבה עמוקה מהמאסטר שלו ועם זאת משהו חסר לו, משהו מדגדג לו לעיתים קרובות ולא...זו לא רק הבטן הרעבה לעוד כופתאות, על שלל סוגיהן. הפלא ופלא, רק מאסטר שיפו יודע בדיוק היכן לשים את האצבע על מנת לנסות ולמנף את פו עוד שלב בעלייתו במעלה סולם דרגות הקונג פו. בדרכו להפוך למאסטר ומורה, הוא חייב שוב לנסות ולזכות באמון חבריו מחדש, בפעם המי יודע כמה (פעמיים, בגדול, כמספר הסרטים עד כה) וכמובן לנצח את הבחור הרע ולהשיב את הסדר על כנו בפעם השלישית.

את כל ההכוונה והזכייה בכבוד העצמי הוא לא יוכל לקבל מבלי להיענות לאתגר, אשר קורא עליו הרשע התורן: קאי. קאי הוא לוחם רפאים, אשר משתחרר מעולם הביניים בו הוא כלוא. את השחרור המיוחל וצבירת כוחו בעולם הרגיל הוא משיג דרך שאיבת הצ'י של כל יריביו ובעזרת שליטה מוחלטת בלוחמים מהם שאב את הכוחות וכך בעצם יוצר לעצמו קאי צבא רפאים זומבים, אשר סר למרותו. קאי הוא רשע נלעג וקצת פחות מאיים בנוכחות. כן, הוא שואב כוחות ומעלים חברים, אבל ממש לא מורגש, בתור משהו מעבר לאפיזודה חולפת בתסריט, שמרביתו שירת הלל לפנדות. בזמן שקאי כובש ושואב, פו עתיד להיכנס למערבולת אישית נוספת, מעבר לעובדה שהוא חייב להשתדרג ברמת הקונג פו, הוא יקבל את הדמות אותה חיפש כל אותן השנים ויגרום לאביו המאמץ לרטוט בכסאו ההולך ומתרופף.


(בוא ננסה להביא חיבוק דוב | צילום: יח"צ)

עד כאן, עלילה בנאלית וכללית לגמרי, בדיוק כמו כל החוקים וכל מה שראינו ושבענו משני הסרטים הקודמים, אבל הקטע המשדרג הגדול מגיע בתור ההתגלות וההתבגרות שתהיה לפו, עת יגיע לערוך מחנה אימונים לכפר פנדות עצלניות ומצחיקות עד דמעות. העילוי של הסרט הוא ללא ספק השימוש בשלל פנדות, בעלות ייחודיות ואופי משל עצמן ועם זאת בעלות הדימיון, הלא כל כך מפתיע, לפו ולכל מה שייצג עד עכשיו וכולם אהבו בטירוף: ה-Average Po, אם תרצו.

השמנמן, העצל וחסר המוטיביציה לפעילות סדירה ויומיומית (מעבר לאכילת כופתאות), הוא זה שהופך בסופו של דבר לדמות המובילה מעל ומעבר לכל שאר החיות שלימדו אתכם להעריץ את תכונתיהן בתור ילדים קטנים. בכנות, כפר מלא בכאלה זה פשוט משהו שקשה להתעלם ממנו ואי אפשר שלא לחבק ולאמץ ושלא נדבר על הקטנטנים שבאו איתכם, שעיניהם יידלקו בכל מעבר בחנות צעצועים, כאשר יראו את הפנדה החביב והשמנמן.


("בקרוב אצלכם": אבא, אפשר פנדה?)

מבחינה אישית מאוד, זה היה הסרט השלישי בקולנוע שבני הבכור, בן השלוש וחצי, נכנס אליו והאמת, החוויה עבורו ועבור אביו, בין אם בעברית או בין אם באנגלית (בעברית כאמור) הייתה פשוט חוויה שהתעלתה מעבר להנאה הכללית מהסרט הנפלא. בתור הורה ובתור צופה אדוק של נפלאות עולם הקולנוע זו הייתה פשוט חוויה מזככת, לצפות בבני הבכור חי את הסרט דרך כל הרגשות האפשריים (חוץ מדמעות - זה כנראה יגיע בעתיד). תענוג צרוף לאבא, אשר נוצר בזכות הנאה טהורה, שמקורה היה נעוץ בהומור הקליל של הסרט ובזכות עונג מהצפייה בילד שהתרגש מלא מעט שלבים במהלך הסרט, צחק מכל הלב ודאג לפנדה החביב.

ההרפתקה, אליה אתם יוצאים עם ילדיכם, היא לא הרפתקה שטרם נתקלתם בה בעבר, בין אם בסדרת קונג פו פנדה ובין אם בסרטים המצוירים בכלל, אבל הסרט הנוכחי והשלישי במספר ממשיך לשמור על הרמה הגבוהה והנהדרת שהציגו שני קודמיו והוא בהחלט בילוי נהדר להורים ולילדיהם בתור קומדיה קלילה, מבדרת ובילוי מושלם לכל המשפחה.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "קונג פו פנדה 3": שלוש פעמים כי דוב
סרטים בקולנוע