"השוטר הטוב": סיום העונה - שלום שוטר

טלוויזיה
"דני, הגענו לרגע האמת. אתה בסך הכול שוטר טוב שעשה טעות, אבל מה שיפה במדינה שלנו זה שכישלונות לא רק שלא פוגעים לך בקריירה, הם אפילו עוזרים לך להתקדם", גיא לואל בתור המפקד רבי בפרק סיום העונה של "השוטר הטוב".

"השוטר הטוב": סיום העונה - שלום שוטר
"השוטר הטוב": סיום העונה - שלום שוטר

הערעור לא עבד ואפילו ישיבה עם קצינים בכירים לא עזר, "השוטר הטוב" סוגר עונה אחרי 15 פרקים. אין דבר שאני יותר שונא בטלוויזיה מסיומי עונה, טוב נו אולי את "כוכב נולד" טיפה יותר. אבל הדמויות של "השוטר הטוב" היו חלק מיום שבת בערב של כמעט כל צופיו ההדוקים של ערוץ Yes Comedy. העונה הראשונה של "השוטר הטוב" קיבלה לא מעט מחמאות, ביקורות טובות, ואפילו אתר מעריצים בשביל הסדרה. בנוסף גם לא מעט דיאלוגים שנהפכו לציטוטים יומיים ברחוב ובמיוחד שורת ה"אתה גם שוטר טוב אבל גם שוטר חרא".

"השוטר הטוב" זו סדרה שמתחה את גבולות הקומדיה והדרמה של הטלוויזיה הישראלית והראתה שאפשר לגרום לסדרה להצחיק, גם ליצור דרמה וגם לשים את משה איבגי. הסדרה הצליחה ליצור איזה שהוא הזדהות עם השוטר האלים והעצבני שעוצר אתכם על מהירות ונותן דוח חסר רחמים, בקיצור השוטר שאתם לא אוהבים. כמובן שהיו כמה דמויות מעניינות פחות כמו קורין, החברה התלותית של השוטר, הפסיכולוג הממש לא שיגרתי. אבל בסך הכול כולם תרמו לעיצוב דמותו של דני קונפינו.


("אתה גם שוטר טוב אבל גם שוטר חרא" - יובל סמו בתור דני קונפינו. צילום: אוהד רומנו)

אבל עזבו את כל המחמאות וכו' בצד. בוא נעבור לפרק הסיום של העונה הזו שמחולק ל-2 פרקים שמגיעים ברצף (ספויילרים קלים למי שלא ראה את הסדרה בהמשך). הפרק הראשון מביניהם מתחיל בדיוק מאיפה שהפסיק הפרק הקודם. התחנה נסגרת ואיתה טרגדיות נוספות הקורות לגיבורים המובטלים של הסדרה שמנסים למצוא דרך להמשיך הלאה. דני עצמו נמצא במצב מאוד קשה אחרי השנה הקשה שעברה עליו והוא יצטרך להתמודד עם דילמה לא קטנה שאותה לא אחשוף כאן ועכשיו.

אני אישית חושב שזה הפרק החלש ביותר בעונה הזו. כל כך דרמטי וכל כך טרגי עד שאתה כבר לא יכול לצחוק מהבדיחות שנראות יותר עצובות מאשר שמחות. מערכת היחסים בין ההורים קונפינו בכלל נראית כאילו החזירו את משה איבגי לדמויות הטרגיות שאותן הוא כל כך אוהב לשחק וקצת שכחו את דמות הזקן הקמצן שאותו אנחנו כל כך אהבנו. אפילו יובל סמו בקושי נראה בפרק הזה כשהוא דווקא נתקל בדילמה המדוברת.


(דמות הזקן הקמצן שאותו אנחנו כל כך אהבנו - משה איבגי. צילום: אוהד רומנו)

אבל לומר את האמת, זה בסדר, אני סולח לגמרי. למה? כי מיד אחרי כן מגיע הפרק המצחיק והמרתק ביותר בעונה הזו. בפרק זה אני לא אחשוף הרבה פרטים מלבד שיש שוד בנק שמערב את כל הדמויות ועוד. נראה שבניגוד לסיטואציה בסדרה, בפרק זה יוצרי הסדרה לא לקחו שבויים. הם הלכו all in וחשפו את כל הקלפים וכל הבדיחות שהיו להם בשרוול. אם זה לא מספיק, תוסיפו הופעות אורח מאוד משעשעות. אחת מהן של פיני קידרון שמשחק את מנהל הבנק הריאליסטי. השני והכי משעשע הוא גרא סנדלר שאם הוא הספיק לקרוא אתכם מצחוק בתור ממוקה (הכלב בן כלב) מ"שנות ה80" אז כאן הוא כבר לא היה צריך בדיחות מצחיקות, הוא כבר בקושי היה צריך לדבר בשביל לקרוע אתכם מצחוק.

התוצאה מחזירה אותם בדיוק למקום הדק שבין הדרמה לבין הקומדיה. אבל זה מה שאני אוהב מאוד ב"השוטר הטוב". נכון שיש הרבה סדרות מצחיקות בארץ אבל קשה לומר שהרבה מהן טרחו להביא יותר מסתם צחוקים. מה שפרק סיום העונה של "השוטר הטוב" עשה זה להוכיח אחת ולתמיד שגם ליוצרים של סדרות קומיות מגיע להגיד אמירה משלהם, וכך יצא.


(ליוצרים של סדרות קומיות מגיע להגיד אמירה משלהם)

הכתיבה של הפרק היא זו שכמובן גונבת את ההצגה כאשר צוות הכותבים מצליחים בכישרון רב להעביר סופית את איך שהם רואים את שוטרי ישראל. בצורה מדויקת והחלטית, הם נותנים את הבמה ומשמיעים את הקושי והתסכול של השוטר הטוב, ושל כל השוטרים שבסדרה. המשחק עם הדמויות, זה שכבר התלהבתי ממנו בסקירה הקודמת, עולה שלב וקצת מזכיר את מה שעשה וינס גיליגאן ב"שובר שורות".

פרק הסיום של העונה הינו פרק של מתח ודרמה שמגיע במסווה של קומדיה, ומהווה סוג של סגירה מבחינתם של הדמויות. עדיין זה לא מגיע על חשבון הבדיחות. הרבה מאוד סדרות היו יכולים ליפול בפח הזה ולהתמקד רק בקומדיה או בדרמה ולגרום לשאר להיראות לא מצחיק ומרגש או מצחיק ולא מרתק. אבל הפרק הזה מצליח ליהנות משתי העולמות.


(מצליח להעביר את תחושת ההחמצה של דמותו - יגאל עדיקא בתור דובי. צילום: אוהד רומנו)

כמובן על הקאסט כבר אין מה להוסיף. יובל סמו פשוט יושב בול על התפקיד כפי שכבר אמרתי ומביע כישורי משחק נדירים ביותר. משה איבגי האומנם מקבל תפקיד קטן יותר אבל עדיין מצליח להביע את הדמות שלו כמו שרק הוא יודע. אבל יגאל עדיקא הוא דווקא זה שמקבל הרבה במה בפרק הזה כשהוא מקבל תפקיד דרמטי לשם שינוי. במפתיע הוא מראה כישורי משחק שרחוקים מאוד מקומדיה כשהוא מצליח להעביר את תחושת ההחמצה של הדמות שלו ובקלות מצליח לגרום לנו לרחם עליו. כמובן שמי שגונב את ההצגה הוא שוב גיא לואל ששוב שר כל שורה והופך אותה למשפט מחץ קליט. דוגמא טובה היא השורה שאמרתי בהתחלה. אני חושב באמת שאם ייתנו לשחקן הזה את התפקיד ראשי בסדרה קומית טובה (ולכן "כאן גרים בכיף" לא עוזר) הוא בקלות יכול להפוך את הדמות לעוד יותר מפורסמת.


(שר כל שורה והופך אותה למשפט מחץ קליט - גיא לואל בתפקיד המפקד רבי. צילום: אוהד רומנו)

בשורה התחתונה, צר לי על סיום העונה המוקדם, מאוד צר לי אפילו, אבל אני כן שמח על כמה טוב היה פרק הסיום. אני מאוד מקווה ש-Yes יחדשו את הסדרה לעונה שנייה והאמת שקשה לי גם לראות למה שזה לא יקרה. בהחלט הייתי שמח לדעת מה היה קורה אחרי אירועיו של פרק סיום העונה הדרמטי ואני מקווה שזה עדיין יישאר באותה הרמה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 8 שנים
השוטר סדרה קומית מעולה ויוצאת דופן.  —  לא זוכר משהו שמתקרב אליה מבחינת רמה
 — לפני 8 שנים
השוטר הטוב -סדרה מצויינת!!!!  —  זה עתה סיימתי לצפות בפרקי הסיום, מקווה מאד שתגובה זו תגיע ליוצרי הסדרה המופלאים, לכל השחקנים המצוינים ולכל מי שנטל חלק ביצירה המקסימה הזאת; אז שאפו לכם וכל הכבוד!!!! הומור מדויק ומהודק, מפתיע ב"לא מפתיע" ומקסים ממש מסוג היצירות שצריך חוש הומור איכותי כדי להבין באמת- ולצערי מהסדרות שלא מקבלות מספיק פרסום- בכל מקרה חשוב לציין שזוהי עבודה איכותית!!! ובהחלט ראויה לפרס! ו...חבל שנגמר- לא כותבת טוקבקים אבל חייבת להחמיא הפעם... ולמבקרים- חושבת שלא הבנתם את ההומור או שמשהו אחר מוביל אתכם וחבל. מי שכן נחשף לסדרה או לפחות את מי שאנחנו הדבקנו בנגיף הנפלא הזה- נידבק ובגדול ואף התמכר! אז כיף גדול לצפות ותודה רבה !!!!!! ומקווה שיהיה המשך.....:))
כתוב תגובה משלך על "השוטר הטוב": סיום העונה - שלום שוטר
2
סרטים בקולנוע