"אימה אמריקאית": מצפים לזה באימה

טלוויזיה
סדרת האימה המופתית, "אימה אמריקאית", חוזרת להפחיד, לרתק, להגעיל ולמרות כל האמור, גם להקסים את צופיה בעונה חמישית וככל הנראה מטורפת, בדיוק לפי הסטנדרט שהציבה עד עתה.

"אימה אמריקאית": מצפים לזה באימה
"אימה אמריקאית": מצפים לזה באימה

הסדרה מאופיינת בשינוי סיפור ועלילה, בכל עונה חדשה, השחקנים לעומת זאת נותרים, אך מגלמים בכל עונה דמות אחרת ובכך מציגים לא מעט יכולות משחק מרשימות ונותנים דרור לשיגעון שלהם להתפרץ, באמצעות המשחק.

הקאסט המקורי מהעונה הראשונה נשמר כמעט לכל אורכו והוא מכיל שחקנים מרשימים ביותר, כאשר מעל כולם מנצחת הדיווה הקולנועית, גברת ג'סיקה לאנג, אשר מפרק לפרק ומעונה לעונה מרשימה יותר וגורמת לכל צופה ממוצע לתהות מדוע היא לא נמצאת, כיום, בפסגת הוליווד ולאן נעלמה זוכת שני האוסקרים, ששיאה היה באחרית שנות השמונים ואמצע שנות התשעים?

לא הרבה מאחורי לאנג בפסגה נמצאת שרה פאולסן, עוד כישרון הוליוודי מבוזבז, אך עם זאת, הרבה יותר צעירה ולכן ייתכן ונשמע עליה עוד, הרבה מעבר למה שעד היום שמענו וראינו ("סרניטי", "סיפורו של מאד", "12 שנים של עבדות" ועוד..).


(כל מי שמאחוריי ומצדדיי, הוא העומד)

שאר הקאסט המעוטר והמפואר כולל את אוון פיטרס ("אקס-מן", "קיק אס"),קתי בייטס - חברתה לחיים של שרה פאולסן שנקלטה גם היא לסדרה ואת פועלה אין צורך לציין, אמה רוברטס היהודייה הכשרה והיפיפייה (ביתו של אריק רוברטס ואחיינית של ג'וליה), פין ויטרוק - עוד תוספת מאוחרת אבל אחת גדולה ואיכותית ביותר ועוד רבים וטובים שיוזכרו בהמשך.

העונה הראשונה שהייתה שונה משאר העונות, מתרחשת בבית גדול, מרווח, יפה ומפואר שיש לו חיסרון אחד קליל; כל מי שמת בו נשאר בבית בתור רוח רפאים ובדרך כלל גם משגע את בעלי הבית וכל זה מבלי לשלם שכירות, מיותר לציין שלא מעט אנשים מתו בבית והבלגאן חוגג. להבדיל מהעונות האחרות, העונה הראשונה מובלת ע"י שני שחקנים שלא ממשיכים לעונות הבאות: קוני בריטון ודילן מקדרמוט, אשר מגלמים את הזוג חסר המזל, שקונה את הבית כדי להתחיל התחלה חדשה (כמה קלישאתי לסרטי אימה אבל עדיין איכותי ומעניין).


(משפחה גדולה ו(לא) מאושרת)

השניים עוברים עם בתם הטינייג'רית שכמובן, כמו כל ילדה בתקופה הזאת (בטח ובטח כזאת שנמצאת בסדרת אימה), עושה להם לא מעט בעיות ומגולמת ע"י טאיסה פרמיגה ואם גירדתם בפדחת כיוון שהשם היה מוכר, אז טאיסה היא בתה של ורה פרמיגה, עוד אחת שז'אנר האימה לא זר לה לאחר ("לזמן את הרוע").

העונה השנייה מעלה להילוך שני ומהר מאוד גם לחמישי, מבחינת הטירוף והסדיזם ומתרחשת בלא אחר מבית משוגעים, שהוא גם חצי מנזר - מקום שייתכן וחלק מכוכבי וצופי הסדרה יבלו כאשר הכול יסתיים. בית המשוגעים רדוף רוחות, הצוות חולני במיוחד ורק נקודת אור קטנה, לפחות למראית עין, מגיעה ומנסה לעזור לחולים המסכנים שחלקם בכלל לא חולים אלא סתם אנשים עם מזל רע מאוד, את נקודת האור, הפסיכית, מגלם זאכרי קווינטו, אשר מוכר בעיקר בעקבות תפקידו כסיילר מ"גיבורים" הלא מאותחל.


(שינה מתוקה)

שרה פאולסן מגלמת עיתונאית מציקה, המנסה לחשוף שחיתויות בבית המשוגעים ומעצבנת את אם המנזר/בית המשוגעים (ג'סיקה לאנג בעוד תפקיד מבריק), לילי רבי היא נזירה תמימה וחדשה, ג'יימס קרומוול ("גרין מייל", "סודות אל אי") הוא רופא גרמני מטורף, שלא ממש נמצא שם בשביל לעזור למטופלים ונעומי גרוסמן היא פפר, אחת הדמויות היותר חמודות ויותר מבהילות שתראו בחייכם, מטופלת, שהחיים לא בדיוק היטיבו עמה ושלחו אותה לסיוט מתמשך, כולם ביחד יוצרים עונה מפחידה עד מבחילה אבל מרתקת ביותר.

העונה השלישית מביאה אותנו לניו אורלינס וכמילות שירו של בוב דילן: there is a house in new Orleans, יש אכן בית בניו אורלינס והוא מלא במכשפות, שמרגישות כי סופן מתקרב והן צריכות לבחור את היורשת, שאולי תציל את "המסדר" שלהן. שרה פאולסן משחקת את אם המכשפות הצעירה, אשר מנסה להציל את המסדר, ג'סיקה לאנג משחקת בתפקיד האם המכשפה, אשר מנסה להציל את עצמה ולזרוע הרס ובלאגן, קתי בייטס בעוד תפקיד אפי מגלמת אישה רעה וסדיסטית בשם מאדאם דלפין.



המסדר כולל את זואי בנסון (טאיסה פרמיגה) החדשה שמנסה להסתגל למסדר, את מדיסון מונטגומרי (אמה רוברטס) הילדה הרעה של המסדר, קוויני (גאבורי סידבייה) ונאן (ג'ימי ברואר), שחקנית מרשימה ביותר עם תסמונת דאון. מלבד הצלת המסדר, קורדיליה פוקס (שרה פאולסן) מנסה לא להיכנס למלחמה עם כוהנות הוודו בראשותה של מריה לאוואו (אנג'לה באסט) ומנסה להבין מי זה הרוצח בעל הסקסופון והגרזן שמגולם ע"י דני הסטון המצוין.

העונה הרביעית וכנראה הכי חולנית וגרוטסקית מכולן (לפחות עד העונה החמישית), מספרת על קרקס נודד, אשר בבעלות אלסה מארס הגרמניה, שכל חלומה הוא להתפרסם. הקרקס מכיל את האיש החזק בעולם דל טולדו (מייקל צ'יקליס), המפצה בעוצמה על לא מעט בעיות נפשיות, איש הסרטן בעל הצבתות במקום הידיים - ג'ימי דרלינג (אוון פיטרס), פפר שהכרנו בעונה השנייה ואחיה לצרה סולטי ועוד רבים טובים והזויים.


(לא לחצות עד שיגיעו משמרות הזהב)

הקרקס, שמגיעה לעיירה קטנה והמשעממת, מעורר לא מעט תשומת לב ומביא איתו לא מעט אנשים רעים כשסטנלי (דניס או'הר - עוד שחקן מדהים, שמשחק בכל עונה תפקיד מיוחד אחר) והעוזרת שלו מגי מגיעים לקרקס ומנסים להרוג את דרי הקרקס על מנת שיוכלו למכור את האיברים שלהם למוזיאון ל"יצורים".

בהמשך מציגים גם את דנדי מוט (פין ויטרוק), מבוגר פסיכופט שמתנהג כמו ילד קטן רצחני ומציק וקשור לאימו בקשר חולני, את האמא מגלמת פרנסס קונרוי, עוד שחקנית מבריקה, דנדי הלך לקרקס וראה את התאומות הסיאמיות שמגולמות ע"י שרה פאולסן במשחק נדיר ואיכותי ומאחר שהוא איש עשיר ומפונק הוא רוצה את התאומות אליו ויעשה הכול בשביל להשיג אותן.


(תגידו "קריייייז")

אם לא די בכל הבלאגן הזה, שאגב כולל גם את את'ל - אשת הזקן ומא פטי שהיא האישה הקטנה (והחמודה) בעולם, אז בנוסף לכל ישנו ליצן רצחני שמופיע בעיירה, רק ככה כדי שלא יהיה משעמם. ניתן לתהות מהם האלמנטים, אשר מייחדים את הסדרה והופכים אותה לכל כך איכותית? האם אלו הסיפורים עצמם, שפשוט כתובים כל כך טוב? או שאולי זו העובדה שכל עונה היא סיפור חדש בפני עצמו עם דמויות חדשות ומרתקות? אולי זה בעצם הקאסט המרשים והמיוחד שכל עונה מצליח להחיות דמויות מרהיבות.

העונה החמישית והנוכחית מתרחשת בבית מלון שניתן יהיה לנחש, שלא מדובר בבית ברויאל ביץ' או בהילטון טאבה. הסדרה כל כך הצליחה עד עכשיו שלא מעט אנשים רוצים לשחק בה והרכישות החדשות לסדרה הן ליידי גאגא, נעמי קמפבל, ווס בנטלי ומאט בומר, הפעם להבדיל מהעונות האחרונות נראה שג'סיקה לאנג לא תהיה בתפקיד ראשי, אם תהיה בכלל.


(ג'סי... ג'סי... ג'סיקה...)

השמועות רמזו שלאנג לא תהיה חלק מהעונה הקרובה, מה שגרר גל תגובות זועמות ממעריצי הסדרה והביא לתגובה מצד לאנג ומצד יוצרי הסדרה שלאנג כן תופיע בעונה הקרובה. הצ'ק אין ופרק הפתיחה מאחורינו וקצת פחות משבוע נותר לכל מי שמחכה ומצפה לראות האם הסדרה תצליח להמשיך ולקיים את מה שביצעה בעונות האחרות, האם אחרי בית, בית משוגעים, מסדר וקרקס, יוצרי הסדרה יצליחו לגרום לנו לפחד גם בבית מלון ותיק, כאשר החבורה הישנה והטובה של השחקנים ישחיזו את פיותיהם פעם נוספת וישחררו עלינו ועל עצמם את טירופם החבוי.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אימה אמריקאית": מצפים לזה באימה
סרטים בקולנוע