"ג'וני ואבירי הגליל" - לגיטימציה אסורה לזנות

טלוויזיה
הסדרה החדשה של בה מככב עוז זהבי החתיך עוסקת בזנות גברית. הסדרה אכן עושה את עבודתה ומצליחה להצחיק, אבל היא נוגעת בכמה נקודות מאוד לא מצחיקות.

"ג'וני ואבירי הגליל" - לגיטימציה אסורה לזנות
"ג'וני ואבירי הגליל" - לגיטימציה אסורה לזנות

"אל תקראי לי זונה", אומר עוז זהבי. "סליחה, לא זונה - נער ליווי". אפילו ג'וני, הדמות אותה משחק עוז זהבי בסדרה "האבירים של ג'וני", נחרד כשקוראים לו בכינוי הגנאי. האמת, שהמילה היא לא כינוי גנאי, המקצוע הידוע לשמצה הוא גם לא בחירה, אך משום מה כשגבר עוסק במקצוע העתיק בעולם הוא מהווה דמות קומית ובכלל נתפס כ"גבר-גבר".

זוהי נקודת המוצא של הסדרה העוסקת בג'וני, שחזר מסין לאחר מות אביו ולאחר הסתבכות כלכלית. ג'וני, שחי אורך חיים חסר אחריות, נאלץ לקחת חסות על אחותו הקטנה. בשל האיום לשליחתה לפנימייה עקב הקשיים הכלכליים הרבים ובשל מצבו הרע של העסק המשפחתי, כוורנות, הוא וחבריו הטובים, אותם משחקים אושרי כהן ויוסוף סוויד, נאלצים לעבוד כנערי ליווי בעוד שאחותו הקטנה של זהבי מסרסרת אותם.


("נאלצים לעבוד כנערי ליווי". צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)

בפרק הראשון של הסדרה הזנות מוצגת כדרך קלה ונוחה להתפרנס. גם אם היו לג'וני הסתייגויות, הכסף הוא תשובה מספיק טובה ל"למה?". גבר חתיך מגיע לבית של אישה, מבצע סטרפטיז או שוכב איתה ומרוויח כסף קל. אין ספק שהסיטואציה הלא פשוטה הזאת מוצגת בצורה קלילה ומצחיקה. אין ספק שהרגע שבו החבורה מתפשטת ובמקום השיר של משינה עליו התאמנו מתנגן שיר אחר, הוצג בצורה מצחיקה, כיפית ומגרה, כי הרי להתפשט מול חבורה של בחורות חרמניות חייב להיות כיף. אבל יש כאן דבר אחר - כשזנות גברית מוצגת בכזאת קלות ראש, הקהל לומד שכנראה זנות הוא לא מקצוע נצלני ומסוכן.


("הזנות מוצגת כדרך קלה ונוחה להתפרנס". צילום: רם שוויקי, באדיבות yes)

בנוסף יש כאן נקודה בוערת אחרת, הצביעות כלפי זנות נשית לעומת זנות גברית. כי הרי זנות נשית מעולם לא תוצג בצורה מצחיקה ומשעשעת, וכמובן שאסור שהיא תוצג בצורה כזאת. אך הצגת זנות גברית בצורה הזאת גורמת לכל המקצוע להשמע זוהר. וזנות הוא ממש לא מקצוע זוהר.

בנוסף ללגיטימציה לזנות, הסדרה מבטלת את הטענה כי נשים סובלות ממגוון רב של הטרדות ופגיעות, הן אישיות והן מיניות, על ידי גברים. על פי הסדרה, גם גברים נפגעים מינית, אבל לעומת נשים, הם לוקחים את זה בקלות. אז אם גברים לוקחים בקלות, למה שנשים יפגעו? והאמת, פגיעה מינית היא לא נחלת הנשים בלבד, זה נכון, אבל גם כשגברים נפגעים מינית זה לא מצחיק.

אז אני אמשיך לצפות בסדרה, ואחכה לרגע שבו יבינו הדמויות שזנות הוא מקצוע קשה ולא מתגמל, בתקווה שזה יקרה. שהכסף אולי קל, אבל המחירים כבדים. מלבד זאת, יוסוף סוויד שחקן מוכשר, ורק בשבילו שווה להמשיך. אם הסתקרנתם, הסדרה משודרת בכל יום רביעי בשעה 22:00 בערוץ yesDrama והן בחינם ב- yesVOD.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ג'וני ואבירי הגליל" - לגיטימציה אסורה לזנות
סרטים בקולנוע