"אלוהה": קלישאות לגבות

ביקורות
צוות המורכב מבמאי זוכה אוסקר, שלושה שחקנים עם מועמדויות ובכלל נראה מבטיח, הולך ומתבזבז על קלישאה מרגיזה ומקושקשת, שרק גורמת להתגעגע לחומרים ישנים והרבה יותר טובים של כל העוסקים במלאכה.

"אלוהה": קלישאות לגבות
"אלוהה": קלישאות לגבות

אלוהים אדירים? למה? למה הם עושים את זה להם ולנו? אי אפשר להימנע מהתגובה הזו ברגע שרואים את אמה סטון בסצנה הראשונה בה היא נכנסת לסרט. זה נראה שכאילו ברגע שגיבור הסרט מבצע את חזרתו להוואי, כולם יורדים מהפסים ונשאבים אל תוך קשקשת בלתי פוסקת אשר חלק קטן ממנה מתבצע בניב המקומי, בצורה סופר מאולצת.

בראדלי קופר מדקלם כמה משפטי ייאוש והסרט זורק את צופיו, עם הכנה דלה מאוד, לתוך תסריט כיאוטי, אשר זורק פירורים, שהצופה אמור להתחבר אליהם מכוח האינרציה שמפעילים סרטי הדרמה הרומנטית... ובכן, זה לא עובד כל כך טוב ולא משנה כמות הסטארים ומעמד העילי בהוליווד. הסרט מרגיש כל כל מאולץ, כמעט מתאים את עצמו לקטגוריית הזנה בכפייה; המשפטים כל כך הזויים, התחלת הסרט כל כך מוזרה, שפשוט בלתי אפשרי לייצר קו ישר בין דמויות, האחת לשנייה וקשה מאוד לייצר קו רציף לעלילה. הדבר מתייצב עם המשכו של הסרט, כאשר כל דמות מקלפת מעליה כמה שכבות, אשר נודה על האמת, שאינן בעלות עומקים או רבדים מיוחדים.


(תחליט כבר איזו בלונדינית. צילום: יח"צ)

קומדיה רומנטית מקושקשת מכל כיוון וכזו שמכילה כוכבים מסדר גודל שכזה רק מייצרת ציפייה מוגברת. וזה לא שבראדלי קופר לא השתתף כבר בקומדיות רומנטיות, נוסחתיות וקלישאתיות ולא עשה מהן דברים הרבה, אבל הרבה יותר טובים. הוא עשה והדוגמא הטובה ביותר היא "אופטימיות היא שם המשחק" עם ג'ניפר לורנס ובובי דה-נירו והמפתיע ביותר, מעבר לכל הכוכבים, אשר משתתפים בסרט היא הבמאי המצוין, שנופל ומתרסק עם כולם ומעל כולם; קמרון קרואו, אשר ביים סרטים בלתי נשכחים כמו: "ג'רי מגוויר", כמעט מפורסמים ו-"ונילה סקיי".

כנראה שקרואו בלי קרוז הוא כמו קופר בלי או.ראסל ולהיפך. קופר, שעשה תפקידים נהדרים בשניים מסרטיו האחרונים של או.ראסל מציג שותפות דלה ביחד ותחת קרואו. גם השותפה הנשית הקבועה של קופר איננה בין משתפי הפעולה, ג'ניפר לורנס אאוט, אמה סטון אין. האמת שזה לא נראה הרבה יותר טוב משיתוף הפעולה האחרון של לורנס עם קופר בסרט "סרנה", אבל לפחות "סרנה" שאף לספר סיפור דרמטי בעל עומק מסוים, בסרט הנוכחי הכל תלוי על חוט השערה; החל מהעלילה ההזויה, דרך הדינמיקה הרופפת בין הדמויות ואלו אשר מגלמים את הדמויות וכלה בקלישאתיות המאולצת של הדרמה הרומנטית ההוואית.

הסרט מציג את בראדלי קופר, בתור טייס לשעבר, אשר חווה תאונה כלשהי וירד מגדולתו, הוא חוזר להוואי, שם גדל והיה מוצלח, בתור שליח תאגיד, הנשלט על ידי בעל בית מיליארד הזוי (ביל מארי), אשר ברצונו לבצע השקה לוויין שלהם ומשתמש בגילקריסט (קופר) על מנת לקדם אותה. משום מה, כוחות צבאיים מקומיים מציבים לקופר סגן בלונדינית לוהטת, אשר מנטרת כל צעד ושעל שלו (סטון) והוא פוגש את חברתו ואהובתו לשעבר, ככה על הדרך, כאשר היא נשואה פלוס 2 (מק'אדמס).


(כמה שאת יפה; אין כמו הקצינות בצה"ל. צילום: יח"צ)

הסגן הקשוחה ממירה את קשיחותה במהירות הבזק ברכרוכיות מופרכת וחסרת כל היגיון וכמובן שהשניים יחלקו אהבה ורגעים האווים טהורים, האמת, זה לא נראה ולא נשמע טוב באף שלב. שקוף ברור וגם לא עשוי טוב, בעיקר כאשר לחלל האוויר נורות שטויות בקצב מהיר ממכונת הירייה בסרט האקשן, באולם ליד.
קשה לומר יותר מדי על הסרט, שכל צעד בו יותר מקושקש מקודמו, אז בואו נדבר על השחקנים, אשר מקבלים עליו כסף בשביל לפתות אתכם, הצופים, על מנת להחזיר את ההשקעה בהם בחזרה והם האחראים, הכמעט בלעדיים לפיאסקו המהדהד הזה.

קופר, כאמור, בשנה שעברה הפציץ עם תפקיד נהדר ב"צלף אמריקאי" ועוד תפקיד מפתיע ומשובח בתור הדביבון רוקט מ"שומרי הגלקסיה", אבל לצד שתי ההצלחות הכבירות רשם נפילה משותפת עם לורנס, כאמור ב"סרנה", עכשיו הוא מצרף עוד כישלון מהדהד לשולי ההצלחות שלו והשנה הזו מסמנת לו אפשרות תקומה מחודשת עם השותפים הכמעט קבועים שלו, בשנים האחרונות; דיוויד או.ראסל, דה-נירו וכמובן לורנס, בסרט "ג'וי", אשר אמור לצאת בסוף דצמבר של השנה הנוכחית.

הקריירה של אמה סטון נמצאת בצלילה יחסית ומדשדשת, כמובן חוץ מהופעתה המצוינת בסרט זוכה האוסקר "בירדמן" ומזל שהופעתה בסרט, אשר זיכתה במועמדות לפסלון המוזהב נתנה לה לעמוד קצת על הברכיים. אך לא סרטים כ"אלוהה" יקרבו אותה למועמדויות נוספות לקראת פברואר הקרוב, אולי יותר בכיוון איזו מועמדות ל"ראזי" מההופעה שלה בסרט הנוכחי, שהיא פשוט מביכה ומבזה את השחקנית היפיפייה והסופר מוכשרת הזו.


(מה, גם אתה פה?. צילום: יח"צ)

הצלע השלישית והכי סבירה היא רייצ'ל מקאדמס, אשר כבר קשה בכלל להאמין שמקאדמ'ס של הסרט הנוכחי היא אותה בלשית קשוחה ומיזאנדרית מ"בלש אמיתי", אשר הסתיימה לה לא מזמן (ונקטלה על ידי מרבית המבקרים, שלא בצדק). ביל מארי הוא ביל מארי וכבר ידוע שלצד תפקידים אגדיים הוא משתדל לשמור את הקריירה על אש קטנה ולהרוויח כמה ג'ובות משטויות מזדמנות יותר מאשר תפקידים מאתגרים, אבל האיש כבר בן 65, אז יש נטייה לוותר לו.

מעבר לרביעייה הזו ישנם (ע)אלק בולדווין המרוט, דני מקברייד המשעשע וג'ון קרסינסקי החביב בתפקיד לא רע. הסרט, מציג תחרות סמויה בין הסצנות, המתחרות על תואר "הסצנה ההזויה" והנוסחא, כפי שהבנתם ותבינו אם תחליטו לצפות בסרט, לא עובדת ותהיה לעד נקודת ציון לא טובה בקריירה של שחקנים טובים.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "אלוהה": קלישאות לגבות
סרטים בקולנוע