"היטמן: סוכן 47": 47 מכות

ביקורות
חובבי המשחק יכולים לחזור לטיווחים על מסכי המחשב וחובבי האקשן יכולים להמשיך לחכות למשהו ראוי קצת יותר. פרק ב' של היטמן מקבל שם קצת שונה, אבל שומר על אותה הרמה הבינונית של קודמו.

"היטמן: סוכן 47": 47 מכות
"היטמן: סוכן 47": 47 מכות

איך עבדו עלינו בטריילר! אחח... איך עבדו. דווקא שהיה נראה שאנחנו הולכים לקבל סרט אקשן נטול כוכבים, אך ברמה טובה. שוב נופלים הצופים בפח של שתי הדקות ואוכלים את הלוקש, כאשר מקבלים את תקציר ההיילייטס הלא אמין, שלא דומה במאומה לתוצר האמיתי. קטעי אקשן זולים, אשר מבוימים ביד רפה וחובבנית, שחקנים חסרי תשוקה וכאלו שלא משדרים אמינות מינימאלית וסיפור מצ'וקמק, שגורם להתגעגע ל"היטמן" הראשון, שהיה סרט בינוני בעצמו, אבל לפחות הציג את טימותי אוליפנט, שנתן ערך מוסף גדול יותר מהכוכב הראשי בסרט הנוכחי.


(געגועים לגרסה הקודמת)

סיפור מקושקש ולעוס, אשר מציג שני רוצחי עילית, שנוצרו בבית ספר לרוצחי עילית מתוכנתים וממוקדי מטרה. האחד, המגולם על ידי רופרט פרנד, ממוספר על ידי המספר האקראי 47 והוא נראה מלנכולי ועייף יותר ממתוכנת ומאיים, ואילו השנייה, עדיין לא יודעת שהיא כזו (אבל מי שראה את הטריילר כבר יודע שהיא כזו), מגולמת על ידי האנה וויר, בחוסר כישרון בולט לעין.

השניים יתאחדו, שלא כנגד כל הסיכויים וכנגד רודף אכזר ומיומן, אשר מגולם על ידי זכארי קווינטו, סיילר מ"גיבורים" לשעבר, שגם פה לא נראה שיצליח להוריד מכתפיו את קשקשי החלודה, אשר נצברו לאחר מות הסדרה (ולפני תקומתה המחודשת והמיותרת לחלוטין) והוא ממשיך בדשדוש האיטי של הקריירה הגוועת שלו.

מלודרמה בשקל, היכן שלא צריך ועלילה סתומה, שלא נותנת מקום ליצירתיות וקצת דימיון ודי ממשיכה את הקו העלוב שהשאיר הסרט הראשון, אשר התהדר באותו שם משחק מחשב והפעם קיבל טוויסט עלילתי מרגש בדמות מספר בסוף השם, מספר שלא מרמז על שום תקומה לסדרת הסרטים ההולכת ונבנית, לצער חובבי המשחק.


(געגועים ל"גיבורים". צילום: יח"צ)

קטעי האקשן רפים וחלושים ואפילו פיצוץ מנוע של מטוס נראה כמו ניסוי מעבדה עבור סרט סטודנטים. ניסיונות להעתיק סצנות מהמטריקס נראות באופן בולט ולא מצליחות להציל את הסרט הזה מעצמו ומהבינונית שלו והשקיעה מטה במהלך כל דקה שחולפת.

האח הגדול עולה שוב, כאשר המצלמות המרובות משרתות את ארגון "הסינדיקט" (שום קשר משפחתי לזה מ"משימה בלתי אפשרית" החדש) ורק קווינטו ממשיך בתפקיד הנוכל, כאשר זהו הקשר היחיד לאותו סיילר שכולם אהבו לשנוא והיה חבל ההצלה של סדרת "גיבורים" וטובע מרכזי בסרט הנוכחי. ועם העלילה והקשקוש האקשני, נופל גם קווינטו אל עבר מעמקי השאול ההוליוודיים.

מסתבר שצריך להיות אומן בקנה מידה רציני בשביל להקים משחק מחשב לכדי סרט אקשן מכובד ולא צריך להיות יותר מדי מוכשר בשביל לקחת את אותו הקונספט ולהתרסק איתו, כפי שמתרסק, בניסיון השני הבמאי הפולני והאלמוני, בעל השם המוזיקלי: אלכסנדר באך.

באך, שלו זהו סרט ביכורים, מקבל הזדמנות לפריצה והוא מתנקש בה, כאשר לא רק שלא מצליח להפתיע את קהל חובבי המשחק, אלא גם נכשל ביצירת אמינות עבור קהל חובבי האקשן. הניסיון הראשון שלו בבימוי הוליוודי יורד לאסלה ועצם העובדה שהוא גורם לסרט הראשון, מבוסס משחק המחשב, להיראות כמו משהו סביר, גורם להבין שהוא צריך לשנות ז'אנר לפרויקט הבא שלו.


(וככה יורים נכון, תלמדי..או שאת כבר יודעת?. צילום: יח"צ)

היטמן - סוכן 47 הוא בדיוק הסרט שציפיתי שהוא יהיה אם לא צפיתם בטריילר; סרט אקשן בינוני שמנסה למשוך את קהל משחק המחשב הנודע ונופל לבורות הבינוניים של משחק ובימוי. אם אתם לא נמנים על חובבי המשחק וראיתם את הטריילר, קחו בחשבון את הטעייה הרגילה שהקדימונים מטעים את הצופים והגיעו נטולי ציפיות כלל, אולי רק ככה ניתן להעביר את הזמן עם הסרט הזה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "היטמן: סוכן 47": 47 מכות
סרטים בקולנוע