תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 2

קולנוע
"יש בך משהו ריד, יום אחד אתה תקבל את ההזדמנות לעזור להרבה הרבה אנשים, אולי אפילו כולם. אבל אתה תצטרך לקבל החלטה אם תהיה מוכן לשנות את העולם לטובה. בגלל שאין שום דבר שאתה לא יכול לעשות." - נתניאל ריצ'רדס לריד ריצ'רדס.

תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 2
תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 2

טוב אז אנחנו ממשיכים עם התסריט שאנחנו מציעים לגרסה שתהיה סבילה בכיכובם של "ארבעת המופלאים". להזכירכם אנחנו עצרנו את הכתבה כאשר ארבעת המופלאים קיבלו סוף סוף את הכוחות שלהם והם בדרך חזרה לכדור הארץ. בחלק הראשון כזכור הם גם די עצבנו את הסקרולס כאשר גנבו ספינה שלהם במטרה לחזור לכדור הארץ. כזכור גם לסקרולס היו את הסיבות ואת היכולת לרדוף ולהשמיד את הארבעה, אבל במקום זה הם החליטו לעקוב אחריהם בשביל למצוא את כוכב האם של הגזע.

לפני שאני מתחיל דבר שאני חושב שחשוב להדגיש הוא שבדומה לסרטים של אקס-מן, ארבעת המופלאים גם מתחילים בלי חליפות גיבורים. למה? כי בקומיקס המקורי אף אחד מארבעת המופלאים לא התחיל עם חליפות. ארבעת המופלאים הם לא בדיוק גיבורי על שממש רצו להיות גיבורי על כמו ספיידרמן, איירון מן באטמן וכו', אלה אנשים שקיבלו את הכוחות שלהם בטעות ובשורה התחתונה מדובר בארבעה חברה שכל מה שהם רוצים זה לעשות את הדבר הנכון, ולכן הם יקבלו את החליפות רק לקראת הסוף.

אז עקב אי ידיעת תפעול החללית, ארבעת המופלאים מתרסקים באמצע עיר בארה"ב וגורמים לבהלה קלה. שלושה מתוך הארבעה נמצאים ללא הכרה והדבר הוא היחיד שמצליח לצאת אל האדמה, כמובן שלראות אותו לא מקל על האנשים. לא עובר הרבה זמן ממש עד שסוכני ש.י.ל.ד (כן כמה מגניב יהיה לקחת כמה מהסדרה הטלוויזיונית) מגיעים לעצור אותם. הדבר כועס ופותח בקרב מול הסוכנים. הדבר גורם להרבה הרס בסצנה שקצת מזכירה את הסצנות הטובות מהענק. בסופו של דבר, בדומה קצת לענק, בן רואה את מבטי האימה של האנשים ואת גודל האסון שהוא עשה ובורח מהמקום. הוא מחליט לברוח ולחיות לבדו במקום אחר. שלושת האחרים נתפסים ע"י הסוכנות.


(כן כמה מגניב יהיה לקחת כמה מהסדרה הטלוויזיונית - סוכני ש.י.ל.ד)

אני יודע שנכון לעכשיו סוכנות ש.י.ל.ד לא בדיוק קיימת באופן נרחב (חוץ מסדרת הטלוויזיה המצוינת), אבל ככל הנראה שהמצב כבר ישתנה בשלב הרביעי של מארוול או מתי שלא ייצא הסרט. הם נכלאים במין מתקן תת קרקעי מיוחד של ש.י.ל.ד שנבנה בעיקר לאירועים חריגים כאלו. אחרי שהות קצרה בתאי המאסר, ג'וני וסוזן נחקרים ע"י מריה היל (קובי סמולדרס מ"הנוקמים" ולנצח רובין מ"איך פגשתי את אימא"). במהלך הריאיון מתגלה שהיל יודעת יותר ממה שחשבו על ההתנהלות עם הסקרולס ועל כן מתברר שהיא ככל הנראה אחת מהן.

לפני שהיל קוראת למאבטחים, סוזן תוקפת אותה ורואה לשנייה את הפנים האמיתיות שמאשרות שהיא אכן סקרול. בזמן הזה ג'וני מתחיל לצעוק על השומרים ולגרום לשריפות, השריפות מובילות לשפיכת מים על שני האחים (אמרתי דמות קומית או לא?). סוזן בינתיים חושבת לעצמה אם היל היא סקרול אז מי יודע לאיפה עוד הסקרול הצליחו להסתנן. לאחר מחקר קטן מתברר כי כאשר הם נחתו בכדור הארץ, הם הובילו מספר חייזרים להסתנן בנוסף. הם התחילו מקטן, מגברת שעובדת בשוק והגיעו עד להתחזות לגנרל רוס ("חברו" הטוב של הענק הירוק) של צבא ארצות הברית. כמה שאני אוהב את היקום הקולנועי של מארוול, אתה תמיד יכול להביא עוד ועוד דמויות מסרטים אחרים.


(ויליאם הארט בתור גנרל רוס מתוך "הענק הירוק")

סוזן וג'וני מצליחים לפרוץ מהתא ומתכננים לצאת. ג'וני מצליח לעוף לשמיים ולברוח, אבל סוזן מתעכבת בשביל להבריח את ריד. ריד, שנראה שכעת דומה במקצת לגרסאות הקודמות של "ארבעת המופלאים", משעמם, הוא לא ממש רוצה לעשות משהו ורוצה לצאת מכל העניין. כעבור מספר שניות, סוזן מבינה למה, ריד הוא סקרול גם כן.

בעוד שסוזן נתפסת מחדש, אנחנו מגיעים לסצנה חדשה בה נראה ריד האמיתי. ריד מתעורר. בעוד שהוא מנסה לצאת, הוא מגלה שהוא נמצא כרגע על חללית ענקית של הסקרולס. קלרט נכנס הישר לחדרו של ריד ומסביר לו את התכנית של הסקרולס. הוא מסביר שהם כרגע הסתננו אל כל כלי ההגנה של כדור הארץ והצליחו להעסיק את הנוקמים, לגרום לצבא לקחת הפסקה מכל פעילות, ויותר מכל להחזיק 3 פצצות אטום מהצבא היפני, האמריקאי והאנגלי. בקיצור, העולם חסר הגנה ואף אחד לא יודע מתי ההתקפה הבאה מגיעה.

ריד מנסה לברוח, אבל הסקרול תופס אותו בעזרת כוחם של כל ארבעת המופלאים. הוא מספר לו שהוא הצליח לשלב את כל הכוחות שלהם ולעבור אימונים שיגרמו לו להתגבר על כוחם של הארבעה, ככה הוא נהפך רשמית לסופר סקרול. ריד שואל אותו למה הוא עושה את זה כי אם הם לא רוצים מלחמה עם הסקרולס. הסקרול צוחק לו בפרצוף ומסביר שהסקרולס לא מאמינים בשלום ומטבעם הם יחפשו כל גזע בגלקסיה וישמידו אותו.


(הפך רשמית לסופר סקרול - סקרלט בתור הסופר סקרול)

בינתיים, הלפיד האנושי מצליח להגיע אל הדבר שחי בבקתה קטנה ביער לבדו. סטורם מנסה לשכנע אותו לבוא לעזור, לפחות לדבר, אבל הדבר כרגיל לא מדבר ולא מתכוון לעשות כלום. סטורם כועס ומתחיל לירות עליו אש, כמובן שהוא גם כן כועס עליו ומתחיל ריב בין השניים שבסופו הבקתה והיער עולים באש. סטורם ממשיך לכעוס ומתכונן לעזוב את המקום. בדיוק לפני שהוא יוצא, בן מתחיל לדבר שוב. הוא מספר שהוא מחשיב על זה כעונש שבמשך כל החיים שלו הוא רק הפחיד ופגע באנשים ובגלל זה מגיע לו אף פעם לא למצוא את המקום שלו. ג'וני רק אומר שזה הדבר הכי טיפשי שהוא אי פעם שמע ומסביר לבן שלמרות שהוא אבוד ופגע באנשים שמסביבו זה דווקא היתרון שלו. עם הכוחות האלו הוא קיבל התחלה חדשה והזדמנות לשנות את דרכו ובמקום לפגוע, לעזור לאנשים.

בינתיים מריה היל האמיתית מתגלה ושני הסקרולים שהסתננו לבסיס בורחים. היל האמיתית יושבת מול סוזן ומתחילה באמת לתחקר אותה. סוזן מספרת לה את האמת ושהעולם בסכנה ומתחננת בפניה לשחרר אותה. היל מסרבת בטענה שהיא לא סומכת עליה ולא על שאר חבריה, אבל כן מבטיחה להתייעץ עם הנוקמים. היא אכן מקיימת את ההבטחה אבל אף אחד מהנוקמים לא מגיע ולא עונה מסיבה כלשהי, היל מגלה שהם אכן לבד. והם באמת יצטרכו את העזרה של הארבעה בשביל מה שיגיע בפסקה הבאה.

התושבים שמחים על השבתתו הזמנית של הצבא והחזרת החיילים לביתם. הגנרל רוס (שלהזכירכם עכשיו סקרול) מתראיין במבזק חדשות על המצב, עד שלפתע חושף את זהותו ואת התוכנית של הסקרולס. הסקרול פונה אל בני כדור הארץ ומסביר להם שהם לא הגזע החזק ביותר ביקום, הוא מודיע כי הסקרולס מכריזים מלחמה ועל כן אף אחד מבני כדור הארץ לא יהיה מוגן והם יחיו בפחד ופרנויה אחד מהשני עד להכחדה טוטאלית של כל האנשים בעולם. הסקרול מודיע שהוא הולך להראות להם רק טעימה קטנה מכוחם של אנשי הגזע שלו. פצצות האטום משוחררות והעולם כמובן בסכנה.


(בפחד ופרנויה אחד מהשני עד להכחדה טוטאלית של כל האנשים בעולם - הסקרול משני הצורה)

ג'וני ובן רואים את המבזק וג'וני יוצא לעצור את הפצצות, ובן.. טוב הוא נשאר במקום. ג'וני מצליח להגיע אל הפצצה האמריקאית ומטביע אותה בים, הוא הולך הישר אל הפצצה האנגלית ומטיס אותה אל החלל. כל מה שנשאר עכשיו זו הפצצה היפנית שמגיעה הישר אל וושינגטון (כן, כי כמה אפשר כבר עם ניו יורק בסכנה), ג'וני מפעיל את שיא המהירות אבל לא מצליח להגיע בזמן. הפצצה מגיעה וכל העיר עוצרת נשימה עד שלפתע מגן ענקי סופג את המכה הקשה. סוזן מופיעה כמי שהצילה את העיר ומאבדת את ההכרה בגלל המאמץ העצום שהפעילה. ג'וני מגיע ולוקח אותה למקום מבטחים.

ריד, שצופה במשדרים הישר מהחללית, שמח מהתערבותם של השלושה והאירוע נותן לו כוחות להתאמץ וגופו מתקבץ עד כמעט לנוזל והוא מצליח להימלט מהכבלים. הוא נכנס לתא חילוץ ויוצא מהחללית. הסקרולס ממהרים להפעיל את שאר החיילים שנמצאים על כדור הארץ שגורמים לנזק, טרור, פחד ופרנויה ברחבי העולם ,כפי שהבטיחו במשדר החדשות, בעוד שכל קווי ההגנה עדיין מנוטרלים והמין האנושי מוצא את עצמו חסר אונים מול האיום המתקרב. מנהיגים כמו נשיא ארצות הברית וראש ש.י.ל.ד (בבקשה סמואל ל.ג'קסון תעשה הופעת אורח קטנה) נאלצים לכלוא את עצמם מחשש שיפגעו במישהו.

בין כל הדברים נמצאים השלושה מתבוננים חסרי אונים אל מול הטלוויזיה במה שנשאר מהבקתה שבה התבודד בן. סוזן ובן מתכוננים לברוח, להבין שהם עשו מה שצריך לעשות בשביל כדור הארץ אבל הם אינם גיבורים ושעליהם לעשות הרבה בשביל לשרוד, ג'וני לעומת זאת מתנגד. פתאום מבין השיחים מגיע ריד, בעודו מעורר חשד שאולי מדובר בסקרול. ריד מדבר אליהם ואומר להם שהם מכירים אותו כמו בן משפחה ושהוא מבטיח שהם יידעו שהוא לא סקרול. הוא פונה לבן ומספר לו שהוא זוכר שהוא מכיר אותו כל חייו ועל הפעם ההיא שהוא הבטיח לו שיבוא איתו למסע בחלל. במקום להאמין לו, לפני שהוא מסיים, הוא חוטף התקפה מסוזן שחושפת כי מדובר בסקרול.


(לפתע מגן ענקי סופג את המכה הקשה - הנערה הבלתי נראית)

ריד האמיתי מגיע למקום ומספר שהסקרולס יודעים את המיקום שלהם ולכן הם בסכנה. הוא מספר שהוא גילה את התוכנית של הסקרולס, הם מתכננים לנחות כפלישה באמצע המדבר ולהסתנן לעוד מקומות כשהם אלפים. הארבעה מתווכחים לגבי אם לעזור או אם לברוח. סוזן מנסה להסביר לריד שהם לא יכולים לעשות שום דבר, הם רק ארבעה אנשים רגילים שאף אחד בעולם לא רצה. ריד רק מחייך ואומר לסוזן שדווקא בגלל זה הם התקווה היחידה. קלרט והסקרולס משתמשים באחדות של בני האדם כנגדם, הם רוצים לפרק אותם בעזרת פרנויה ואי אמון, אבל ריד מסביר שהכוח שלהם הוא שהם לא שייכים לשום מקום, הם לבד בעולם מאז שהיו ילדים. ריד אומר שזה הצ'אנס שלהם להראות שהם יותר, זה הצ'אנס שלהם לעשות את הדבר הנכון.

ככה בעצם ארבעת המופלאים. בניגוד לנוקמים שמתעסקים בדברים הגדולים, הפעם מדובר בכמה אנשים שמנסים אך ורק לעשות את הדבר הנכון. כל הסצנה האחרונה שתיארתי נועדה בשביל לפתח את הדמויות כראוי, להעביר מי אלה באמת הדמויות שהם ארבעת המופלאים. אני די בטוח שמארוול לא יקחו משהו מהגרסה הזו, אבל אני חושב שאם מישהו רוצה לעשות סרט של ארבעת המופלאים, כדאי לו קודם כל לפתח את זה בדמויות. בזמן שלפני נראה מונטז' שבו הארבעה מתכוננים לקראת הקרב הגדול. אבל מה שמעניין הוא שבסופו של דבר הם סוף סוף מקבלים את החליפות שלהם שנתפרו ע"י ריד במטרה לא לשרוף, לקרוע ולהשאר בלתי נראה תמיד.


(כמה אנשים שמנסים אך ורק לעשות את הדבר הנכון - ארבעת המופלאים)

בינתיים הסקרולס נוחתים במדבר כדור הארץ וקלרט מברך את הצבא בברכת 'אנחנו הגזע הכי גדול בגלקסיה, אנחנו מסוגלים לעשות הכול וכו' וכו'. לפתע הם מבחינים בארבעת המופלאים ומתחילים לצחוק. קלרט לועג להם שזהו קו ההגנה המגוכח האחרון של כדור הארץ ושאין להם שום סיכוי לשרוד. ריד בתגובה אומר שהם ישרדו ביחד (כן מיילס טלר, ככה נותנים נאום של מר פנטסטיק).

כאן מתחילה סצנת קרב-מלחמה ענקית בין הסקרולס לארבעה, סצנה שקצת מזכירה את סצנת הפלישה ב"הנוקמים". הלפיד האנושי נלחם במיני-חלליות של הסקרולס, הדבר והאישה הבלתי נראית נלחמים בחיל הרגלים ומר פנטסטיק נאבק במנהיג-הסופר סקרול. במהלך הקרב מצטרפים תגבורת של מספר מטוסי קרב מסוכנות ש.י.ל.ד. מריה היל מתייצבת בפני סוזן ואומרת לה שמעכשיו היא סומכת עליה ושלא תאכזב אותה. חיל הרגלים הולך וקטן והמיני-חלליות מתחילות לברוח.


(סצנת קרב-מלחמה ענקית בין הסקרולס לארבעה - הסקרולס נגד ארבעת המופלאים)

אחרון נשאר עומד קלרט, בעודו מקלל קצת את אלו שעזבו אותו, הוא מכריז שהם לא ינצחו בקרב הזה ומאתגר אותם לנצח אותו. קלרט נלחם ומצליח לנצח את הכוחות של כל אחד מהם, אבל לא מצליח לעמוד בפני מכה משולבת של כולם ביחד (שוב, ככה טלר, ככה). בן מכה בו חזק ומקבל הזדמנות להרוג אותו, אך במקום הוא מחליט לרחם עליו ומשאיר אותו חי.

קלרט קורא לריד לסיים את מה שהם התחילו ושהוא לא צריך את הרחמים שלהם. ריד אומר לסקרול שהוא לא מרחם עליו, הוא שולח אותו חי לביתו רק בשביל שהוא יעביר מסר - הם יכולים לנסות להשמיד כל גזע בגלקסיה אבל הכוכב הזה הוא ביתם של ארבעת המופלאים. הסקרול זועם ואומר שאם הוא הולך להפסיד, הם יפסידו איתו ולוחץ על כפתור ההשמדה העצמית של החללית. ריד עוצר את ההפצצה בעזרת גופו המתוח והגמיש, אבל כתוצאה מכך הפצצה פוגעת בו קשה.

השלושה הנותרים נסערים ומנסים בכל כוחם להילחם על חייו של ריד. סוזן מנסה לעצור את הלב שלו מלהיעצר ע"י שימוש בכוחות שלה ומתחננת בפני ריד שיחזור אליהם. ש.י.ל.ד קוראים לחובשים שמנסים להציל אותו. מין סצנה אפית בסגנון מייקל ביי. בינתיים ריד נמצא בחיזיון כשהוא חסר הכרה. הוא מתעורר כשהוא מרחף בחלל ולפתע רואה את אבא שלו. נתניאל מזמין אותו לצאת למנוחה מהכול ולהפסיק לקחת את גורל העולם על כתפיו, הוא מזמין אותו לשוב הלאה ולבוא איתו (למות). ריד מהסס ואומר שהדבר שהוא הכי היה רוצה זה לפגוש אותו שוב, אבל הוא מאמין שהוא עדיין חי ומבטיח לו שהוא ימצא את אביו האמיתי, ובינתיים יש לו משפחה שזקוקה לו. ריד מתעורר לנוכח שמחתם של השלושה האחרים.


(בינתיים יש לו משפחה שזקוקה - כן אני יודע שזה ג'וני בתמונה)

מהדורות החדשות מעדכנים על סיום המתקפה של הסקרולס ומכריזים על ארבעה גיבורים אשר הצליחו להציל את כדור הארץ. באותו הזמן, נראה ריד ריצ'רדס על השדה שבו נראה בתחילת הסרט, הפעם ביחד עם כל ארבעת המופלאים, בעודו מסתכל על הקמע הישן של 'מר פנטסטיק'. סוזן מביטה בריצ'רדס ומבטיחה לו שהם יימצאו את אביו יום אחד. ריצ'רדס אמר שהוא יודע, אבל מה שמדאיג אותו הוא שהמסר שקיבל לא היה מאביו והתברר שלא היה מהסקרולס, מישהו משחק בהם והוא ישמח מאוד לדעת מי זה. סוזן מבטיחה לו שהם תמיד יהיו לצידו. כמובן שבסרט קומיקס של פוקס תהיה מוזיקה איטית ונשיקה של השניים, אבל כמה טוב שבמארוול אפשר לברוח בקלות מקלישאות כאלו.

לפני שהם עוזבים הם נתקלים במספר עיתונאים שרודפים אחריהם במטרה לקבל מספר תשובות. ריד מצהיר שהם יענו אך ורק על שאלה אחת. עיתונאית אחת שואלת אותה: "מי אתם?". ריד מסתכל שוב על הקמע של אביו, מביט במצלמה ואומר: "אנחנו ארבעת המופלאים". העיתונאים ממשיכים לרדוף אחריהם אבל אלו עולים על הפנטסטיקאר (כלי הרכב של ארבעת המופלאים). השאלה האחרונה שנשאלית בידי העיתונאים היא: "האם אתם תחזרו?".


("אנחנו ארבעת המופלאים" - אומר ריד ריצ'רדס)

בסצנה של אחרי הכתוביות (כן בגרסה הזו יש את זה לשם שינוי), נראה השבט ש"עזר" לריד בתחילת הסרט. הם מגיעים למקום שבו התרחש הקרב, כשההריסות וגופותיהם של הסקרולס עדיין נמצאים שם. האנשים מניחים את אוהלו של המנהיג שלהם. מהאוהל יוצא האיש שמכוסה ב (לא רואים עדיין את פניו), המנהיג מצהיר כי מכאן הוא רוצה להתחיל. העוזרים שלו אומרים לו: "כן, אדון דום". סצנה להכנה לקראת הסרט הבא, שבאופן ספונטני ייקרא Fantastic Four: Dooms day (סתם כי זה קשור לדוקטור דום).

אז זהו, זה היה התסריט מהסרטים ה"קצר" שאנחנו מציעים לגרסה הבאה של "ארבעת המופלאים". אז מה אתם אומרים? זו גרסה סבילה או שיהיה לה עוד ריבוט בעוד 20 שנה? היינו צריכים לשים את האוונג'רס וש.י.ל.ד יותר? או שדר דום היה צריך להיות הנבל העיקרי?
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
 — לפני 8 שנים
הם ממש מגניבים כאילו הם נימצאים בחיים האמיתיים מגניב  —  ארבעת המופלאים
 — לפני 9 שנים
עלילה ארוכה מעט ונמתחת  —  אבל הרעיון הכללי מעולה. הבעיה היחידה זה שמרוול יקנו את הזכויות לארבעת המופלאים חזרה מפוקס ואז יוכלו להכניס אותם ליקום של הנוקמים כמו שעשו עם סוני לספיידרמן- עד אז נצטרך להסתפק עם יקום דל, שיכול להיות עשיר ומורכב אם היו מכניסים אליו את אקס-מן (גם של פוקס)
כתוב תגובה משלך על תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 2
2
סרטים בקולנוע