"המירוץ לפסגה": יגעת ומצאת - תאמין

ביקורות
דיסני מביאים אל המסך הגדול סיפור אמיתי, שכולו רצון, מאמץ ואמונה. המרדף אחרי החלום האמריקאי מעולם לא נראה מסובך יותר, אבל מי שמאמין - לא מפחד. קוסטנר ובלו מובילים צוות שחקנים אלמוני אל הגאולה הפרטית שלהם והכל בחסות מציאות מדהימה שהתרחשה.

"המירוץ לפסגה": יגעת ומצאת - תאמין
"המירוץ לפסגה": יגעת ומצאת - תאמין

שוב ההוכחה כי המציאות, לעיתים, מתעלה על כל דימיון וכרגיל המציאות הזאת יכולה להתרחש בעיקר בסרטים מסוגת דרמת הספורט ומי אם לא הוליווד והפעם בראשות חברת ההפקות של דיסני לא יעוטו על המציאה מהמציאות. איפה שהכסף והשכל לא תמיד מפרים אחד את השני, כמו למשל בעיירת מהגרים אמריקאית, מגיע מאמן פוטבול, אשר נמצא בשלב מאוד בעייתי בחייו ושילוב האין ברירה של השניים הופך לנוסחה מנצחת.

קווין קוסטנר הוא ג'ים ווייט (שם פשוט קלאסי למעמדו אל מול חניכיו הבאים) מאמן מצליח, לשעבר, בתחום הפוטבול. סצנת הפתיחה תסביר לנו למה הוא הופך להיות "לשעבר" ומיד ייעקר לאחד מחורי התחת הנידחים ביותר בארצות הברית של אמריקה, או יותר נכון לאחד הפרברים של האומה המשגשגת, אשר מאכלס בעיקר מהגרים ממוצא מקסיקני, שמה לעשות, מציאותם היא קשת יום ולילה.


(באמת הגיע הזמן לכבס את הגופיות האלה. צילום: יח"צ)

נראה בדיוק כמו עוד אלף ואחד סיפורים מבוססי מציאות שכבר ראינו מיליון פעמים בדרמות ספורט אחרות ומצליח לרגש כמו כל אותם אלו לפניו, גם אם נראה שהשמות השתנו והרקע העכיר והפך למדברי עם שדות פורים, שמוציאים בעיקר פצעים בידיים, כאשר השדות הללו הם מקור פרנסה מהקטיף, אשר מתבצע בהם.

אז הפעם לא מדובר בעבריינים צעירים שיש להם בעיות קשב וריכוז, אלא בילדים ממוצא מקסיקני, אשר חייבים לעבוד בקטיף על מנת לעזור להוריהם לשרוד בעולם הקשה, מבחינה כלכלית גרידא. אז קווין קוסטנר, הלבן ובעל השם הלבן, אורז את משפחתו העדינה הכוללת אישה ושתי בנות, שלא הכירו עולם דומה לעולם שאליו הן נכנסות וכמובן שההתחלה קשה לכולם, אבל ההמשך ייבנה בהדרגה וגם ישתפר בעמדות התא המשפחתי הקטן והשברירי של מיסטר ווייט.

כל אלמנט שאי פעם הופיע בסרטים מסוגת דרמת הספורט, אשר כוללת מאמן ושחקנים, מופיע גם בסרט הנוכחי והעומד בראשו, קווין קוסטנר, מתאים את עצמו למעמד ולתפקיד ועושה שטאנץ ידוע, של שחקנים בתפקידי המאמנים בסרטים מאותו הז'אנר, בעיקר, כאשר דיסני הם אלו אשר מכתיבים את הקצב. העובדה שדיסני מכתיבה את הקצב מייצרת פילטר לקשיחות (שאולי היה קיים בכל מקרה בסיפור האמיתי) וכמובן לסוג שפה, שלא אמורה להיות משודרת לבני שכבות הגיל הרכות יותר.


(יאללה, זה במקום מקלחת היום. צילום: יח"צ)

סרט יחסית נקי ומיועד לשכבות גיל נמוכות ומעלה, פשוט וטוב. מרגש, מעורר השראה ומעביר מסר אמיתי, שדרך הספורט כנראה אפשר להשיג דברים אשר במקומות אחרים אין את התנאים המתאימים. הצוות שמסייע לקוסטנר להשתלט על העניינים הוא צוות די אלמוני, מבחינת קאסט השחקנים וגם מבחינתה של במאית הסרט, ניקי קארו, שלא ייצרה, עד כה, סרטים בעלי שם או הכרה עולמית.

מריה בלו בתפקיד אשת המאמן, תפקיד פלקטי למדי וחסר חשיבות או משמעות, היא תעשה בדיוק את מה שאתם מצפים ממנה ותהיה תומכת שצריך, תעזור לבעלה לקבל כיוון עדין ונשי וכמובן תהיה האם האוהבת. עצבים יהיו שם, אבל במידה מתונה ושוב, לא משהו קיצוני, כדי שכל הצופים הצעירים לא ימהרו להיחשף לבורות האפשריים בחיי הנישואין, כאשר רק צד אחד מוביל את הדרך והצד השני מאולץ להסתגל.


(התאמתי את השמלה לקיר. צילום: יח"צ)

סצנת הסיום, אשר חושפת את עתידם של כוכבי הסרט, קשיי היום, היא סצנה נהדרת שמוכיחה, בניגוד לסרטי ספורט אחרים, שהישגיות בזכות הספורט היא יחסית וגם אם לא כולם הופכים להיות סופרסטארים בתחום הספורט שלהם, אין הדבר המונע מהם עתיד המתקרב לחלום האמריקאי הממוצע. הסרט הזה הוא בדיוק מה שחשבתם ולא טיפה יותר, אבל אין העובדה הזו גורעת מאומה מכיוון שתסריט מנצח ונוסחה מנצחת לא חייבים להשתנות.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "המירוץ לפסגה": יגעת ומצאת - תאמין
סרטים בקולנוע