תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 1

קולנוע
סרט שבו לא קורה כלום, סרט אחד שלא הוקרן בקולנוע אפילו, סרט מושקע שאף אחד (כולל הבמאי והשחקנים) לא סובל, ו"ארבעה מופלאים" לא עושים את זה בקולנוע. אז יכול להיות שזה פשוט בלתי אפשרי לעשות עם הארבעה סרט אחד טוב? אז האתגר מתקבל ו'תסריט מהסרטים' חוזר לחיים.

תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 1
תסריט מהסרטים: "ארבעת המופלאים" - חלק 1

למי שלא מכיר את הפורמט, אנחנו לא מדליפים מידע על הסרט הבא, אנחנו כמעט ובטוחים שלפחות 90% ממה שכתוב כאן לא הולך לעלות על המסך הגדול. הכתבה הזו היא חלק אחד משתי כתבות שיוכיחו לכם שאפשר לכתוב סיפור לפחות סביר שיוכל לעלות את ארבעת המופלאים למסך הגדול. אז בואו נתחיל:

דבר ראשון שצריך לעשות עם ארבעת המופלאים זה להביא סיפור אמיתי מאחור הדמויות. כי בוא נודה בזה, נכון שלסרטים האחרים היו שחקנים מצוינים אבל לא היו להם דמויות עמוקות מדי בשביל לעבוד אתם. אם אנחנו חושבים שהסרט הזה הוא של מארוול, אז דבר ראשון שכולנו יודעים לגבי מארוול זה כמה חשובות הדמויות. חוקרים שפתאום מחליטים לצאת לחלל זה לא עובד, לא רק לא עובד זה גם לא אמין. ארבעת המופלאים צריכים משהו מאחוריהם שגורם להם לעזוב הכול ולסכן את חייהם, צריך להראות עד כמה שסך הכול אלה ארבעה אנשים מורכבים ורגילים. דרך אגב למקרה ששכחתי לומר, מה שגורם להם לקבל את הכוחות שלהם זו טיסה לחלל, ממש לא כניסה למימד אחר (ברצינות מאיפה פוקס הביאו את הרעיונות האלה?!).

הסיפור בעצם מתחיל מריד ריצ'רדס. ריצ'רדס הוא למעשה הדמות הראשית של הסרט, והוא יהיה שונה מהחנון שלא מבין מה לעשות עם עצמו שהיה בסרט האחרון ואין שום סיכוי שיהיה לו קשר לפוליטקאי הרומנטיקן הממש ממש מוזר שהיה בשני סרטי "ארבעת המופלאים". הסצנה הראשונה של הסרט מתחילה עם ריצ'רדס משחק עם אביו, נתניאל ריצ'רדס בשדה.

עשו על ארבעת המופלאים 3 ריבוטים ואף פעם לא הזכירו את ריצ'רדס האב, והאמת ממש חבל. בגרסה הזו לפחות, נתניאל הוא מדען גאון שנוסע לחלל במטרה לחקור מקומות חדשים. נתניאל הוא הרבה יותר מסתם אביו של ריד בסרט הזה, הוא הסיבה ללמה מר פנטסטיק נהפך למי שהוא. אז בקיצור ריצ'רדס האב טס בחללית מיוחדת שנבנתה על מנת לחקור כמה שיותר כוכבים. שניה לפני שהוא עולה לחללית, ריד נותן לו מין קמע מזל עם הכיתוב 'מר פנטסטיק', בדיחה קטנה של ילד בן 6. נתניאל מלטף את ראשו ומבטיח לו שהוא יחזור, וכך עולה לחללית.


(הסיבה שמר פנטסטיק הפך למי שהוא - נתניאל ריצ'רדס)

דרך אגב הדיאלוג שראיתם בתמונה הוא מגניב ואם הוא יהיה בסרט זה יהיה עוד יותר מגניב. יום אחרי, ריד חוזר מבית הספר ביחד עם חבר בשם בן גרים ומגלה שביתו מלא באנשי נאס"א שמנחמים את אמו הבוכה. לפני שמספיקים לומר לו משהו, הוא רואה לפתע בטלוויזיה כותרת - "חלליתו של המדען נתניאל ריצ'רדס נעלמה בחלל". ריד בורח מהבית למשמע החדשות הנוראיות ומגיע אל השדה. שם הוא כמובן בוכה, עצבני, ושוב פעם בוכה, צפוי לא?

הבכי שלו נקתע כשלפתע הוא רואה משהו אור כחול קטן מגיע מהשמים ישירות אליו. האור נוחת לאט לאט וככה הוא פחות ופחות בוהק עד שהוא מגיע ישירות לידים של ריד. הוא מתבונן על החפץ, זה אותו הקמע שהוא נתן לאבא שלו שעליו רשום 'מר פנטסטיק', מה שאומר שיש סיכוי שאביו עדיין חי (וכנראה שהוא באמת חי, כי אם זה הולך להיות של מארוול אז אין מצב שהם יהרגו זבוב לא?). הוא מנסה לשכנע בינתיים לשכנע את שאר העולם שאביו עדיין בחיים, אבל אף אחד לא מאמין לו וכולם חושבים שמדובר בילד שקשה לו עם המוות של אביו. דבר נוסף שמקשה על אחרים להאמין זה שאף אחד לא ראה את אבא שלו מקבל ממנו משהו. היחיד שמאמין לו הינו בן גרים. ריצ'רדס אומר שיום אחד הוא יטוס לחלל וימצא את אבא שלו. גרים אומר לו שברגע שזה יקרה הוא יהיה מוכן לעזור לו.


(אין שום קשר לפוליטקאי הרומנטיקן הממש ממש מוזר - איוון גרופוד בתור... לא ריד ריצ'רדס)

בהמשך אנחנו מתלווים לתהליך הגדילה של ריצ'רדס. הוא קיבל מיליונים כירושה מאביו ולכן מרשה לעצמו להיות מין סוג של ילד פלא שקופץ ממקום למקום. הוא קופץ מאוניברסיטה לאוניברסיטה במטרה ללמוד עוד ועוד וככה גם מטייל בעולם בניסיון ללמוד אסטרונומיה ועל איך לבנות חללית שחזקה מספיק בשביל למצוא את אביו.

במקום אחד הוא פוגש לראשונה את סוזן סטורם כשותפה לעבודת מדעים. מערכת היחסים שלהם היא לא כל כך טובה היות שסוזן מתנהגת קצת באגרסיביות כלפיו ומשתלטת על העבודה, בעוד ריצ'רדס רק מחייך ושותק לה. הכול משתנה כאשר הוא מציל את אחיה ג'וני מסילוקו מהאוניברסיטה ע"י כך כשהוא מודה בתעלול מצחיק שעשה ג'וני שעני מדי בשביל להתקבל למקום אחר. ג'וני מודה לו על שעזר לו ומבטיח שזה "לא יקרה שוב", ריד רק מחייך.

ככה הם האחים סטורם, סוזן היא קודם כל אישה חזקה ועצמאית שנדרשית לטפל הרבה באחיה הקטן, אבל עדיין היא מבולבלת וקצת מתגוננת, כמו טינאיינג'רית טיפוסית. לעומתה, ג'וני הוא כרגיל יותר ילדותי אבל מאוד מאוד אמיץ, וזה משהו שריצ'רדס מאוד יעריך בהמשך. אבל בין האחים סטורם, אפשר לומר שהם די הפכים גמורים. ריצ'רדס לעומתם הוא קול, שתקן וחייכן שלא מראה הרבה רגשות, מין דמות של מייקל דאגלס.

דרך אגב, לגבי הליהוק של האחים סטורם, באמת לדעתי אפשר להישאר עם קייט מארה ומייקל בי ג'ורדן. הם היו כל כך טובים בסרט האחרון והרעיון שאחד מהם מואמץ הוא כל כך מצוין שאפשר להמשיך להשתמש בו. לגבי ריצ'רדס וגרים הייתי משנה, לא בגלל שלא היו להם שחקנים טובים אלא יותר בגלל שבגרסה הזו זה כבר כיוון שונה. לבן הייתי נותן יותר את אהרון פול שיעשה אותו אפל יותר ולריד כמובן צריך מישהו חצי קומי וחצי רציני כמו ג'יימס פרנקו.


(אפשר להישאר עם אלה - קייט מארה ומייקל בי ג'ורדן)

באוניברסיטה בהודו, הוא לומד לפתע על שבט מיוחד בטיבט שעוסק בצורה הקוסמית של האסטרונומיה ויש להם מנהיג שטוען שיודע דברים שאף בן אנוש יודע. ריצ'רדס שואל את המורה לשם המקום והוא עונה לו- "לאטבריה". למי שפיתח ציפיות, הרשע של הסרט הזה הוא בשום פנים ואופן לא דוקטור דום. נכון שדום הוא נבל מעולה ויש לו המון פוטנציאל, אבל ברצינות זה רשע שמופיע כבר כל סרט של "ארבעת המופלאים", די נמאס. בואו ניתן לנבל עם מסיכת הברזל קצת מנוחה, ואחרי מה שעשו לו בסרט האחרון, אני חושב שהוא ממש צריך את זה. אבל דום כן מוזכר וקצת מופיע בסרט הזה.

ריצ'רדס מגיע אל אוהל משכנו של דום ומשתחווה לפניו כשהדוקטור מכוסה בסדין ומפנה את גבו בשביל שלא יראה את פניו או כל חלק מגופו. תפקידו של דום בסרט הזה הוא להיות המושך בחוטים מאחורי הקלעים. הוא לא מדבר, הוא לא נראה והוא גם לא מוזכר בשמו האמיתי. בהתחלה דום מורה למתרגם שלו לקחת את ריצ'רדס, אבל בעקבות סיפורו, דום משתכנע ונותן לו מין מכשיר מוזר. המתרגם מסביר שעליו ללכת למקום שהתרחשה ההמראה של אביו. המכשיר יכול לשלוח מסר למרחקים של שנות אור וכך לאתר את המסלול ולמצוא את אבא שלו. ריצ'רדס מודה לדוקטור ושולח מסר כתוב הישר לחלל שמיועד אך ורק לאביו. זמן לא רב אחרי כן, הוא מקבל תשובה שעליה כתוב 'ריד, תציל אותי'.


(די, בואו ניתן לנבל עם מסיכת הברזל קצת מנוחה - ד"ר דום)

כאן בעצם מתחילה ממש העלילה. למרות שנאס"א לא מאשרת לו טיסה אל החלל, ולמרות שכל העולם ואשתו רוצים שיירד מזה, ריד בונה חללית בצורה חסויה ולא חוקית ומתחיל לאסוף צוות למשימה. את סוזן וג'וני סטורם הוא בוחר כי התרשם מהאומץ שהפגינו בתקופה שהיה איתם ואת בן גרים כבן אדם שהוא סומך עליו כמו שהוא סומך על עצמו.

בן גרים הוא לא בדיוק אותו האיש המסכן שעוזר תמיד לריצ'רדס שאתם מכירים. בואו נודה בזה, בכל הסרטים שבהם הוא מוצג ככה, הוא נהפך באיזה שהוא שלב לדמות ממש שטחית שממש נמאס לך ממנה, והוא גורר את ריצ'רדס איתו, אבל לא בגרסה הזו. בגרסה הזו מדובר באדם שהוא אבוד מיסודו. המשפחה שלו מתה, הוא מסתבך עם סמים, נאסר באשמה של גניבה, ואנחנו מוצאים אותו בדיוק כאשר הוא משתחרר מהכלא. ריד מוצא אותו בדיוק באמצע שחרורו ומציע לו להצטרף אליו לצוות. בן בהתחלה מסרב בטענה שהוא 'מטורף', אבל ריד מזכיר לו שזו ההזדמנות שלו להיות חלק ממשהו גדול, לעשות את מה שהוא הבטיח לעצמו ולריד כשהיה ילד.

העניין הוא שהשלושה לא מסתדרים ביחד, טוב בלשון המעטה לא מסתדרים ביחד. כמו ב"הנוקמים" ו"אקס מן", גם כאן מדובר באנשים מאוד אבודים שדי קשה להם לסמוך על אחרים. ג'וני וסוזן שמנסים למצוא את מקומם בעולם ללא עבודה וללא כסף, ובן שהוא סוג של פריק עם מצבי רוח משתנים. הם מתבודדים כאלה שאף אחד מלבד ריד לא מכיר ולא מחבב.

ריד מפקח על השלושה ומשמש כסוג של מנטור, אחד שמדבר בהיגיון ומכנה משותף של כולם, שוב אני אומר מייקל דאגלס (בעיקר כמו ב"אנטמן"). לריצ'רדס יש הרבה מעבר לגוף מאוד מאוד גמיש, הוא גם הבן אדם החכם ביותר ביקום של מארוול, בוא נתייחס אליו כזה ולא כאל מישהו מבולבל שמנסה נואשות לצאת עם סוזן סטורם כי זה לא קומדיה רומנטית כאן.


(זה לא קומדיה רומנטית כאן - סצנה שממחישה משהו שאף אחד לא רוצה)

בסופו של דבר, הבנייה של החללית במחסן עצום בניו יורק מתגלית בפני הרשויות, המשטרה וסוכני S.H.I.L.D נשלחים למקום במטרה לפרוץ ולאיים להרוס את החללית. הארבעה עצובים על העניין שכל העבודה שלהם נגמרה, אבל ריד לא מוותר ומכין כבר את החללית לשיגור. האחרים נדהמים ומנסים לשכנע אותו שהחללית לא מוכנה לעמוד במסע הזה. אבל ריד לא מוותר ונכנס לחללית וככה גורר את השאר איתו. עד שהמשטרה נכנסת סוף סוף למתחם הבנייה, החללית פורצת את הגג ועוזבת את כדור הארץ.

כשהם מתרגשים מההצלחה שלהם, ארבעת הטרום-מופלאים עוזבים את האטמוספרה והולכים לעבר מיקום האות של המסר ששלח אביו של ריצ'רדס. בדרך כמובן ששוב פורצים להם הויכוחים של הארבעה ושוב אנחנו רואים כמה שהם שונים זה מזה וכמה מי ששם אותם בתור צוות הוא או אידיוט או האדם החכם ביותר ביקום של מארוול. בינתיים, החללית עוברת בין עולמות ובין כוכבים ובין השאר הארבעה רואים חלליות שונות וצורות חיים שמעידות על כך שהם לא היחידים ביקום. אחרי מספר ימים, הם מגיעים למיקום של המסר.

לאט לאט עוברים הארבעה וסוקרים את המיקום, ולפתע נראית חללית מגיעה אליהם, החללית של אביו של ריצ'רדס. כשהוא מתרגש לפגוש סוף סוף את אביו, ריד פותח ערוץ תקשורת וקורא בקשר אל עבר החללית הקרובה. הקליטה נוטפת רעש והתמונה מטושטשת מדי בשביל לראות אותו, אבל קולות מוזרים שמגיעים מהרמקול מדאיגים לפתע את הארבעה. סוזן מתקרבת לריד ואומרת לו: "ריד? יכול להיות שהמסר שנשלח אליך הוא דווקא לא מאבא שלך? יכול להיות שמדובר במסר שנשלח ממישהו או משהו אחר?".
התמונה מתבהרת לפתע והדמות שנגלית לפניהם היא איננה אביו של ריצ'רדס, זה הנבל האמיתי של הסרט הזה (ושוב זה לא דום) או יותר נכון נבלים - הסקרולס.


(הנבלים של הסרט הזה - הסקרולס)

למי שלא ידע, הסקרולס הם מהאויבים הראשונים שנלחמו מול ארבעת המופלאים ונחשבים כמה מהאויבים המסוכנים ביותר ביקום מארוול. זה בגזע חייזרי שצמא לקרב והרג ולדעתי הם אויבים מצוינים לא פחות מד"ר דום ויש להם סיכוי לעשות את מה שלוקי והצ'יטארי עשו ב"הנוקמים". אבל העניין עם הסקרולס הוא שיש להם את היכולת לשנות את הצורה שלהם לאחרים וגם להעתיק אליהם את הזיכרון שלהם (כלומר שהטריקים של "שליחות קטלנית 2" לא יעבדו עליהם). הסקרולס יכולים להעתיק באופן מושלם גם את היכולות של כל אחד, כלומר מה יקרה אם הם יהפכו לאחד מהנוקמים? אבל העניין בסקרולס הוא שהם נותנים את ההרגשה שאף אחד לא בטוח ושאי אפשר לסמוך על אף אחד, והדבר הזה הופך אותם לנבלים המושלמים לסרט ראשון של ארבעת המופלאים.

ריד שואל את החייזרים מה הם עשו עם אבא שלו, הסקרול שנמצא בחללית עונה לו שזה בדיוק מה שהם יעשו לו ופותחים בירי על החללית. החללית מתרסקת אבל לצערם ואו למזלם של הארבעה הם נחשפים לקרינה בסערה קוסמית שנותנת להם כוחות מיוחדים והופכת אותם רשמית לארבעת המופלאים. בעוד שהכול מתחיל להיטשטש לארבעה, הדבר האחרון שהם מספיקים לראות זה את החללית של הסקרולס עולה באש. כן, מעניין מי עשה את זה?

כמו שאמרתי, ארבעת המופלאים הם בתכלס מדע בידיוני בין כוכבי ולא אקשן בין בני אדם, צריך להתייחס לזה ככה, לכן המשך הסרט גם יראה יותר כמו "שומרי הגלקסיה" ו"ת'ור" מאשר שאר הגרסאות. וחוזרים לחללית שמתרסקת הישר אל כוכבם של הסקרולס והארבעה מוצאים את עצמם בכוכב בעל אטמוספרה המאפשרת להם לנשום. הם מנסים להבין איפה הם כשלפתע הם מותקפים בידי מפלצת מעולם הסקרולס. הם בורחים ובורחים ואז דווקא כשהכול נראה אבוד, הם לפתע מגלים את הכוחות שלהם, חוץ מבן שעליו נדבר בהמשך.


(אף אחד לא בטוח ואי אפשר לסמוך על אף אחד - הסקרולס)

זוכרים את "ארבעת המופלאים" מ-2004? שבו הדמויות ניסו במשך איזה שעה וחצי להתרגל לכוחות וללמוד איך לעוף? ובכן, מי צריך את זה כשאפשר לראות את ג'וני נהנה פתאום לטוס ברחבי הכוכב, אפשר לסגור את הכול בסצנה וחצי. ריד מנסה להבין מה קרה לארבעה ולפתע שם לב שבן מתנהג באופן מנומס ומוזר. הוא לא מתווכח, הוא מסתדר עם ג'וני ולא עובר זמן רב עד שהוא לוכד את בן ומתשאל אותו מה קרה לחברו. זוכרים שהסקרולס יכולים לשנות צורה? אז כן הם מנסים לרמות את הארבעה, אבל כנראה לא יצליחו לעבוד על האדם הכי חכם ביקום מארוול.

הסקרול מציג את עצמו בשם קלרט (מי שבקומיקס נודע בשם סופר סקרול, ותיכף תראו למה) ומתגלה בתור זה שפיקד על החללית שירתה על הארבעה. קלרט מנסה להפעיל מניפולציה על ריצ'רדס ואומר לו שאין להם כוונות רעות והם פעלו אך ורק מתוך פחד. הוא פונה אל האדם שבתוך ריצ'רדס ומנסה כל מיני דברים קיטשיים שבסוף.. לא עובדים על ריצ'רדס. לבסוף הסקרול אומר בפני ריצ'רדס את מה הם באמת מנסים לעשות - לקחת את הכוחות שקיבלו הארבעה ולהשתמש בהם בשביל לכבוש את כדור הארץ.

חללית של הסקרולס מגיעה וכך נפתח קרב בין ארבעת המופלאים לבינם שבו כמובן הארבעה מצליחים לגבור עליהם ולהבין את משמעות הכוחות שלהם. אבל לפתע מגיע קלרט שהצליח להימלט ומשנה צורה לכל אחד מהשלושה. קלרט מתפעל מהכוחות החדשים ומצליח לנצח את השלושה. אבל לפתע נוחת עליו משהו גדול וחזק - הדבר. היות שהוא רק פגש אותו, קלרט לא יכול לשנות את הצורה אליו. מה שמאפשר לבן לנצח. דרך אגב, בגרסה הזו לא ממש מתמקדים בכמה מסכן ואומלל בן. במקום המסכנות שלו, הוא יותר מפחד, חושש לפגוע באחרים ולכן הוא גם לא מדבר או עונה לשאלות של השאר בהמשך הסרט. כמו שאמרתי, בסך הכול ארבעת המופלאים הם ארבעה אנשים.


(ארבעת המופלאים הם ארבעה אנשים - ארבעת המופלאים)

הרביעיה עולה לחללית ומתכננים לחזור הביתה. חיילים סקרולים מתכננים להפיל את החללית הזו, אבל קלרט עוצר אותם בחיוך ואומר כי יש לו עוד תכניות מאוד מיוחדות לגזע האנושי.

תירגעו תירגעו, לא בעוד מיליון שנה, רק בעוד מספר ימים יעלה החלק השני של התסריט שאנחנו מציעים לארבעת המופלאים. אז מה אתם אומרים? יותר מדי חייזרים ואקשן בסרט אחד? (וכן זה אפשרי, תראו את "איש הפלדה") חסר קצת דמויות נוספות מהיקום של מארוול? מה אתם מצפים שיקרה בחלק השני? אז בואו תספרו לנו מה אתם חושבים. יש לכם זמן, אחרי הכל ייקח זמן עד שפוקס ימכרו למארוול את הזכויות.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 9 שנים
ממש אבל ממש טוב! אתם חשבתם על זה??  —  לא ציפיתי מהאתר הזה
 — לפני 9 שנים
מצוין  —  נהניתי ממש. תותח על. אפשר עוד?
 — לפני 9 שנים
Big like  —  אחלה תסריט. אהבתי.
 — לפני 9 שנים
איפה ההמשך?  —  מעניין ןממש נשארתי במתח. יש מצב שההמשך מגיע כבר?
 — לפני 9 שנים
אבל זה לא דומה למקור  —  סרט נחמד סך הכול והרבה יותר טוב מכל גרסה שהם עשו אבל זה לא קשור לסיפור מקור שלהם בסיפור מקור הם ממש לא קיבלו את הכוחות מהסקרולס
 — לפני 9 שנים
תסריט 10 לסרט גרוע  —  חבלז על הזמן שלכם לסרט גרוע. רעיון 10.
 — לפני 9 שנים
תותחים  —  וואלה אתם תותחים. למה שני חלקים? תפרסמו כבר
 — לפני 9 שנים
גדולללל  —  ואוו איזה תסריט גדולללל. יאללה מחכה להמשך
8
סרטים בקולנוע