"פני דרדפול" - פרק 10: זמן לומר שלום?

טלוויזיה
"פני דרדפול" נפרדת בעונה שנייה מסעירה ומפחיתה כמה דמויות מהקאסט. אבל אל תתגעגעו יותר מדי, מכיוון שכותבי הסדרה כבר עובדים במרץ על עונה שלישית. פרק סיום עונה נהדר חותם עונה מצוינת בקרב פריקיי לונדון הגותית ומטפטף דם על האצבעות, לקראת עונה חדשה.

"פני דרדפול" - פרק 10: זמן לומר שלום?
"פני דרדפול" - פרק 10: זמן לומר שלום?

אין צל של ספק שהעונה הנוכחית הייתה טובה לא פחות מקודמתה. למרות ההתחלה האיטית והצולעת, אבל למי שזה עתה סיים את העונה הנוכחית של "משחקי הכס" זו לא אמורה להיות מילת גנאי או התרחשות מוזרה של האירועים. כמו בסדרות רבות, השיא בפרק הנוכחי מגיע דווקא בתחילתו של הפרק וההתרה המוחלטת עם סיומו, על אף שהוא פרק אחרון לעונה.


(אין ספק שנופץ פה שיא של ביזאר)

הספתח מעיף את הצופים אל תוך לב ליבו של דו שיח הזוי בין ונסה לבובת ונסה, הנשלטת על ידי לוציפר, כפי המסתבר. סיטואציה שאמורה להיות מאיימת אבל נראית כמעט קומית, כאשר הצופה מחפש את ההוא שעושה את הקול מאחורי הבובה, אך אין אף דמות שעושה תזוזות של הגרון בסביבה. לוציפר ומיס פול מנסים לפתות את ונסה לדארק סייד. ונסה נראית כמשתכנעת ומתקרבת לנשיקה הצרפתית החולנית וההזויה ביותר שהייתה בסדרה כולה, אבל מותירה את לוציפר עם כאב ביצים לא קטן.

לוציפר/בובה ונסה ו-ונסה עצמה פוצחות יחד בפייס אוף - ג'יבריש סטייל, באחת הסצנות ההזויות שכללו בובת יד בכל סדרה או סרט כלשהו. ונסה משמידה כל זכר לפרצוף בובתה וחוץ מלחתום את השמדת הבובה, עליה עמלה מיס פול לאורך כל העונה, ב"Bitch" מבזה, ונסה גודעת את שובו של השד/לוצי באופן מוחלט ולא משתמע לשני פנים (דו משמעי טוטאלי).

אית'ן פוטר את הסדרה ממיס פול בעזרתה האדיבה של הקטי ובהינף טופר ועל הדרך עוזר לונסה לגלות מי הוא ומה סודו הגדול והכמוס. ונסה מתאחדת עם עקרביה, שיצאו מפני הבובה המרוטשת.


(עכשיו אתם יודעים את האמת: אני מאריך ניבים)

בינתיים, בו זמנית ויקטור ומלקולם מתעמתים עם השדים האישיים ורוחות העבר שלהם, שניהם מצויים באותו החדר, אבל רואים דמויות מהעבר וההווה. והכי חשוב, השניים מקבלים טיפים להתאבדות נכונה כגאולה ושנייה לפני שהם עושים חסד אחרון עם עצמם, מותה של מיס פול משפיע והשניים מתעוררים. מיסטר לייל, שהופך לאיטו, לדמות אהובה מאוד, יורה למוות ביצורת הלילה שלכדה אותו ודי יוצא מהארון באופן סופי, כאשר מכתיר את עצמו למלכה באוזניי זו שאותה הוא מחסל.

בצד השני של העיר ומחוץ לבית המכשפות, מיסטר פטני מנסה לפתות את ג'ון קלייר, שיהיה אב ומלך הפריקים. קלייר, אשר נמצא בתהליך פנימי בעצמו ועם עצמו, בזמן הקצר שלו בקלבוש, מתקרב לאיטו לבני הזוג פטני ומאותת להם שהוא מוכן וכהרף עין, מוציא את כל החפירות והתסכול מהמערכת ויוצר את אחת השחיתות הברוטאליות והמרשימות של הסדרה.

כאשר נכנסת הבת העיוורת ומשמיצה עוד קצת את קלייר על כיעורו, הוא דווקא לא שוחט אותה, אך לא מרחמים מכיוון שהיא לא משערת שתוך שניות ספורות היא תגלה שהיא יתומה. האקט האחרון מביתה של מיס פול הוא אקט של בערה, אקט סמלי לאש הכישוף שבערה באותו המשכן, משך עונה שלמה. אורזים את בית המכשפות לאפר, כאשר הקטי מזמרת לה בעת יציאתה את בית אמה ומציתה את המקום עם נרות הפולחן.

השיבה הביתה מבית המכשפה מתחיל אצל נרקו, הנרקומן הצעיר בשם ויקטור. ויקטור מתפרץ למסיבה פרטית של דוריאן ולילי. לילי מסתלבטת על גזילת בתוליו וחוטפת ירייה, שלא כל כך מזיזה לה. לילי מגלה לויקטור שהיא יודעת על העובדה שהוא הבורא שלה וויקטור הזועם מכבד גם את דוריאן בירייה. האלמותיות משפריצה מבני הזוג המרושע והדנדש, במקום דם ניגר והשניים משחררים את ויקטור על התנהגות לא טובה, כאשר הבדיחה על חשבונו - מותירים אותו תוהה על מה שיצר.


(ת'כלס, פאתט...)

השיבה הביתה 2: מלקולם מתאבל על סמבני, עוד דמות שולית, כביכול, שהסדרה גוזלת מאיתנו וניכר שלא נותר לו הרבה, מלבד ונסה. ונסה לא מפסיקה לאהוב את אית'ן למרות מי שהוא והעובדה שהרג את סימבני ומתחננת שיישאר. אית'ן, בצעד לא אופייני בכלל (ומי לעזאזל מוותר על שהות משותפת עם אווה גרין?!), מסרב בכל תוקף ואץ רץ למחבוש, להתוודות על כל חטאיו.

הבעיה המרכזית היא שאיננו נשלח לגרדום, כפי שקיווה לגאול את העולם מהמפלצת שהוא, אלא נשלח למקום גרוע הרבה יותר - לבית אבא. ויקטור נופל לסמים, פעם נוספת יש לומר. הדוקטור עדין הנפש (מה?!) לא מסוגל לשאת את הכאב, שאהבתו הראשונה וגואלתו מחיי הבתולין עזבה אותו לטובת אחר ולא ברור אם זה אקט התאבדותי או שמא הוא ימשיך לחיות עד לאשפוז ההולך ומתקרב.

ונסה נופלת על קלייר, השניים בוכים על מר גורלם בתור אאוט סיידרים, עד שקלייר מציע ש-ונסה תברח איתו. ונסה מסרבת בנימוס, אבל עם מבט בעיניה של: "אני מעדיפה להיאנס על ידי איש זאב נגוע בכלבת", אך היא עוטפת את הכל במכבסת מילים, כמו שקלייר אוהב ורגיל.


(מי יבוא איתך לטיול ברחבי העולם?!)

העונה הולכת ומסתיימת לה עם פינאלה שמאותת שלא תהיה עונה שלישית, אבל אל תאמינו לכלום. גם אם כל אחת מהדמויות זזה למקומות, שנראו כמו אותם מקומות אליהן מגיעות הדמויות בשביל לפרוש או למות, אי אפשר עדיין להספיד את הסדרה הגותית/ויקטוריאנ ית עטורת היצורים המלנכוליים. הם עוד ישובו, מדממים, מצווחים ואפלים בעונה נוספת, שבינתיים לא ברור בדיוק מי יהיו הנוכחים או מה תהיה העלילה. אבל בהחלט יהיה למה לצפות.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פני דרדפול" - פרק 10: זמן לומר שלום?
סרטים בקולנוע