"פני דרדפול" - פרק 9: עוד אחד ודי

טלוויזיה
כל האיברים מתחילים להתכנס לקראת ניתוח הלב הפתוח של הפרק האחרון ועונה מספר 2 של סדרת האימה הגותית, אשר הוארכה בשני פרקים, בניגוד ובשונה מהעונה הקודמת והיא כבר נמצאת מרחק פרק אחד לקראת סופה.

"פני דרדפול" - פרק 9: עוד אחד ודי
"פני דרדפול" - פרק 9: עוד אחד ודי

התחנה הראשונה בה מונחתים הצופים בפרק הנוכחי ואחד לפני האחרון של עונה שנייה, היא הבקתה בכפר, שם הצופים חווים חזרה אלימה מאוד לאותה בקתה, כאשר ונסה ואית׳ן נשבים על ידי טו-פייס, האמריקאי שמנסה להשיב את אית'ן בניגוד לרצונו אל אביו ומאיים גם על נוכחותו מול המפקח ראסק. ונסה מפתיעה ומפליאה במכות ומראה צד אלים נוסף מעבר לכישופים גותיים, היא יודעת גם לתת מכה וגם יודעת לחטוף אחת או יותר, אבל היכולת המרשימה מכל היא יכולתה לאחוז סכין, כאשר היא מעניקה את הפינאלה והמכה הניצחת לשובה שלה ושל אית'ן והופכת את הבקתה הלא תמימה לזירת רצח עם דקירות מרובות.


(ככה זה התחיל. צילום: מתוך "פני דרדפול")

ברגע שהשניים עוד גומרים בליבם אומר לגבי "איפה היינו ומה עשינו", ויקטור מגיע בכרכרה ומזעיק אותם לעזור לסר המגולח, שבינתיים עדיין נמצא בבית המכשפות ב"צלייה" פרטית עם בני משפחתו, אשר יורדים עליו ומאשימים איתו במות כולם יחד. אשתו (לשעבר, גופה לא נחשבת, גם אם היא מדברת) דורשת בוסה קטנה לפנים ואם הוא חשב שהוא נגעל ממנה לפני כן, היא ושני ילדיו מציגים אופנת רימות וחרקים, כאשר שלל יצורים, שעדיף לרסס עליהם K-300 מעטרים את פניהם וזוחלים לכל רוחב הפרצוף.

הקטי ומיס פול ממשיכות בירידות הדדיות ובגרגורים ונהמות חתוליות ותוקפניות, העניין מגיע כבר עד לאיום ממשי של הקטי על אמה, כאשר היא יותר מרומזת ומעידה על עצמה בתור העידן החדש ועל אמה בתור מיושנת ומיותרת. וועדת קבלת הפנים לונסה ואית'ן, אשר חוזרים מ"ירח החומץ" שלהם בכפר כוללת את המפקח ראסק ואנשי משמר לונדון. המפקח הוא זה שמקבל את פניו של מיסטר צ׳נדלר בירידתו מהכירכרה וממשיך בתיחקורו של אית׳ן התשוש.


(ככה זה נגמר. צילום: מתוך "פני דרדפול")

כאשר אית'ן נכנס הביתה הוא מקבל הפתעה נוספת בתור וידויו של מיסטר לייל, אשר מספר על הבגידה שלו בחבורה ומבקש את רחמיהם ומנסה לרכוש את אמונם בחזרה, כאשר הוא מבהיר כי אין לו שום רצון לחזור לחיקה של מיס פול והוא אולי אפילו מעדיף את חיקו של סר מלקולם (רק שייצא כבר מהארון), כאשר ונסה מחליטה שהיא רוצה לעזור לסר מלקולם, האחרים מתנגדים ולא מסכימים לבצע את החילוץ בשעת לילה - סכנה לאית'ן, כאשר שוטרים אורבים לו וסכנה למי שלא אית'ן (על ההזדאבות של אית'ן יודעים רק סמבנה ואולי ונסה טיפה מתחילה לחשוד).

אחרי המזל הרב שהיה לג'ון קלייר בפרק הקודם, שבו לילי התהפכה עליו כמו דג על המנגל, הוא חוזר לסיפורי מוזיאון השעווה וביתו של מנהל המוזיאון והמנהל בעצמו. אחרי שיחה מקדימה עם המנהל החדש שלו, נכנסת ביתו לתמונה ומפתה את קלייר אל תא חשוך, בו הוא ננעל כמו חיה ואם לא מספיק קטע הנעילה היא עוד עושה לו קטע "צלייה" פרטי, כאשר היא חושפת בפניו את האמת, שמרבית משתתפי הסדרה יכולים להעיד עליה : "ג'ון קלייר - אתה חופר", היא מפוצצת בפניו את בועת הקשב של אלו שחייבים ואלו שלא חייבים להקשיב לו, כולם, כולל כותב שורות אלו, חושבים את אותו הדבר.

אם היו נותנים לג'ון קלייר לממש את ייעודו האמיתי, הוא היה יכול לממש חניון תת קרקעי עבור מבקרי המוזיאון ועוד כמה קומות עם לחות עבור שלל הפוחלצים ההזויים. בצידה השני (או לפחות רחוק מג'ון קלייר) של העיר, לילי שוב אצל דוריאן, אשר מגלה לה שהיא פעם הייתה ברונה. לילי לא בשוק והיא לא מופתעת כל כך, אבל רוצה לדעת, תוך כדי נשיקה והורדתו של גריי על הברכיים. כרגיל בפרקים האחרונים לילי מסיימת סצנה של עצמה כמו שביצעה בגלגול הקודם בתור ברונה - על הגב או על גבו של זר או מוכר. כנראה שאפשר להוציא את המבטא מהבחורה, אבל המקצוע העתיק ביותר בעולם נותר חלק מה-DNA של הגברת הבלונדינית והמשוחזרת.

גם ונסה ופרנקנשטיין משוחחים על לילי והיחסים בין השניים, כאשר ישנם סמים שויקטור צורך לוריד. המתח המיני בשיאו גם בין השניים הללו. סמבנה סוף סוף מגלה לכל צופי הסדרה (ולאית'ן) את פשר הסימנים על פניו, אשר ניתנו לו כאות גנאי לעובדה ששימש בתור עבד. הקטי מצליחה לחדור לביתו של אית'ן ולפתותו לנשיקה לוהטת וממשיכה לשמור על קו לא כל כך ברור של רעה שעוברת לצד השני או סתם רעה.


(ממש "צוות לעניין". צילום: מתוך "פני דרדפול")

ונסה נכנסת לבדה לבית המכשפות ופוגשת את מיס פול. בינתיים חבריה מנסים להציל אותה ואת סר מלקולם, אבל התוצאה הסופית, אשר נבחרת לערב ולפרק הספציפי הזה מתפצלת לשני שוקים גדולים (יחסית לסדרה), כאשר ונסה פוגשת סוף כל סוף ופנים אל פני בובה, את החיקוי הקריפי שלה וגרסת סרט האימה הלא גותי ואילו, כמה קומות מתחת, אית'ן משתנה בליל ירח מלא וטועם מבשרו של סמבנה. עוד פרק אחד וניפרד מהגותיים כידידים ולשנה נוספת ונצטרך לחפש חומרים אחרים של אווה גרין על מנת לשמור על הגחלת בוערת.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פני דרדפול" - פרק 9: עוד אחד ודי
סרטים בקולנוע