"פני דרדפול" - פרק 6: הבוקר שאחרי והנשף שלפני

טלוויזיה
בבוקר שאחרי חגיגת הסקס, חסרת המעצורים, מתעוררת לונדון, על שלל יצוריה וגיבורי עלילות "פני דרדפול" לבוקר קצת שונה. יום שלם נכלא בתוך פרק אחד אשר סופו להיגמר, איך לא? בנשף מרובה משתתפים והתפתחויות.

"פני דרדפול" - פרק 6: הבוקר שאחרי והנשף שלפני
"פני דרדפול" - פרק 6: הבוקר שאחרי והנשף שלפני

הבוקר שאחרי מתחלק לשלוש יקיצות ושלושה זוגות אשר מתעוררים זה לצד זה אחרי לילה סוער במיוחד, הסיפורים של שלושת הזוגות וספיחים שלהם מוצגים בפרק, כאשר רק מנצחת אחת גדולה נרשמת בתום הפרק הנוכחי. מנצחת איומה במיוחד.

הבוקר שאחרי 1:
ברונה, שבינתיים נטמעה חזק בתור לילי, מארגנת לדוקטור פרנקנשטיין ברקפסט אין בד והוא בתמורה מחזיר לה עם ריח פה בטעם גוויה, כאשר הדבר הראשון שהוא עושה, כאשר הוא קם (כן, לפני צחצוח שיניים), הוא נשיקה גדולה, רטובה ודביקה לפיה הרענן של לילי, שכל כך מוקירה תודה על חייה המתחדשים (היא עדיין לא יודעת איך התחדשו), ואיננה מסיטה את ראשה ומשיבה לו בנשיקה עסיסית. כותב שורות אלו הקיא קצת בפה, כאשר הוא ראה את הסצנה, אבל שיהיה לבריאות לדודנים המתחזים.


(בלי בושות, כן?. צילום: מתוך "פני דרדפול")

הבוקר שאחרי 2:
מיס פול פותחת את הבוקר בגזירת קווצת שיער של סר מלקולם והכנסה לאוסף פריטיו, יחד עם קצת דם, עור ומה לא בעצם? מלקולם המוקסם מאושר כפי שלא נראה מזה שנים ואחרי האבל על שני ילדיו והפרידה, הלא מוכרת ברבנות, מאשתו הכבדה (תרתי משמע) הוא זוכה לכמה רגעי נחת, אבל לא בטוח שיזכה לראות אור של ימים נוספים בשביל להנות מכל ה"טוב" הזה.

הבוקר שאחרי 3:
לבסוף מתעוררים וקצים משנתם זוג הגייז החביבים של הסדרה, דוריאן גריי ממשיך להמתיק מילים עם אנג'ליק ומשתף אותה בתוכניותיו אשר כוללות תכנון שופינג של בוקר ונשף גאווה לחשיפתו/חשיפתה של אנג'ליק כמי שהיא/הוא, מה שנקרא: מצעד הגאווה מודל 1880.


(את מוכרת לי מפעם, אולי מגלגול אחר. צילום: מתוך "פני דרדפול")

בינתיים בעלילה:
הסצנה הכמעט צפויה של הפרק לא כללה הפלת מגש הכלים של עוזרת הבית, למורת רוחי, אבל העוזרת הנאמנה הניחה את כלי האוכל קודם לפני שהצרחה שלה פילחה את אוויר החדר, כאשר מצאה את גופתה המשוספת של אשתו של סר מלקולם.

ונסה מספרת לסר מלקולם על היותו אלמן טרי וסר מלקום מגיב כפי שציפינו ממנו להגיב: לא מצליח להכיל את האושר, אבל לא צוהל ישר ונראה שהוא קר רוח על גבול הסרקאזם המבודח לאחר שסוף סוך קיבל את הגט המיוחד עם תוספת מבורכת של קבר נוסף לחלקה המשפחתית. כל זה ללא התערבותו או חשד בו שפטר אותה מחייה העלובים, אשר כללו, בעיקר התעללות נפשית בגבר שנותר ממנו. מיס פול בדיוק מסיימת להרכיב את בובת המלקולם הפרטית שלה, מלחשת לה לחשים כישופיים וחותמת עם נשיקה דוחה וסוטה לבובה.


(עוד פריט למוזיאון הבובות. צילום: מתוך "פני דרדפול")

ג'ון קלייר והבת העיוורת של מנהלי מוזיאון השעווה נכנסים לפרק ב', כאשר הבת איננה מרפה ולוקחת את ידו של ג'ון קלייר ומגלה קור מקפיא, הגורם לחשדותיה להתעורר, היא מספרת להוריה על ארוחת ערב. ופה, בעצם, נחתם הפרק החזותי של ג'ון קלייר בפרק הנוכחי. לא מכניסים מכוערים לנשף, בטח ובטח לא כאלה שלא השתתפו בחגיגות המין של הפרק הקודם.

מיסטר צ'נדלר מקבל ביקור לא חביב על הבוקר, בביתו החדש, תחת קורת הגג של סר מלקולם את מיס אייבס. פני עור, הדור הקודם ולא מ"המנסרים מטקסס", קופץ לביקור. הקורבן האחרון שנותר נושם, הוא דווקא זה שהיה צריך להיות קבור, מבותר וחסר חיים. אחד משליחי אביו של מר צ'נדלר, רוצה להוציא אותו מלונדון שוקקת החיים (וגם אלו ללא רוח החיים).


(תוריד, תוריד ת'מסיכה. צילום: מתוך "פני דרדפול")

המפגש המלבב שלהם מסתיים באיומים הדדיים ולמי יש יותר גדול ומאיים, צ'נדלר מרגיש חשוף ומאוים, לא רק לגבי עצמו, כי אם גם לגבי אלו שלמד לחבב, למרות מגרעותיהם הרבות.

קצת לפני הנשף:
מיס אייבס ופרנקשטיין מנהלים שיחה פתוחה בה עולה הנושא החם של הדודנית, לילי, וגם במפתיע עולה הנושא של בן בריאתו השני של פרנקנשטיין, ג'ון קלייר. השיחה הנעימה שלהם בנוגע ליחסים בין בני דודים נקטעת כאשר דוריאן גריי נכנס ומזמין את השניים לנשף המתוכנן, במסגרת ההזמנה הוא מסביר למיס אייבס בדרך עקיפה שהתגבר על הרומן הקטן שלהם וגם, על הדרך, היא עוד תראה שהוא גם עבר לגברים.


(הבאתי את ההזמנה ביד. צילום: מתוך "פני דרדפול")

מיס אייבס עוד מנסה להזמין את מיסטר צ'נדלר, ללוות אותה בנשף, אבל נתקלת בסירוב (כאשר לאית'ן תוכניות אחרות, לאחר הדחיקה לפינה מצידו של המפקח ו"פני עור"). מיסטר לייל משוחח עם מיס פול ומביע דאגה למיס אייבס, לאחר שנהג כנחש דו ראשי בפרקים האחרונים ואילו פרנקנשטיין ולילי מתכוננים לנשף, ביחד. הכנות אחרונות ויוצאים לדרך...

הנשף:
מתחילים עם פגישה אקראית בין מר לייל לבין מיס פול הצעירה הפוגשים גם הם את "הדודנים" לבית פרנקנשטיין, שיחות היכרות התוודעות וקדימה, לרקוד. אנג'ליק ודוריאן נכנסים לאולם הנשפים בסערה, מקבלים סטנגינג אוביישן, ששמור לשחקנים הגדולים מכולם ופוצחים בריקוד ואלס סוער. הפגישה הבאה בתור של "הדודנים" הפרנקנשטיינים הם את דוריאן ואנג'ליק (שלאחר הריקוד), דוריאן חוטף את לילי לריקוד סוער ומזהה אצלה את הקור, שזוהה קודם לכן בפרק, אצל אחיה לבריאה, ג'ון קלייר, קרי היצור. קצת לפני הריקוד המשותף דוריאן ולילי (ברונה לשעבר, להזכירכם) חווים רגע דז'וו, שעדיין לא נותן להם את הזיהוי המוחלט של חייה הקודמים של לילי, במסגרתם, נטחנה על אחד משטיחי הקיר באותו הבית בו מארח דוריאן את שלל חבריו, לרגל הקשר הגיי הטרי שלו.


(לילי, דיר באלאק את שותה. צילום: מתוך "פני דרדפול")

לקראת סוף הפרק, ניכר ששניים משלושת הזוגות שנוצרו בסיום הפרק הקודם עדיין בירח דבש שלהם, אבל פרנקנשטיין וברונה רושמים עימות ראשון, על בסיס של אלכוהול, כאשר הדוקטור הדאגן לא מאשר את שתיית האלכוהול של לילי, נותן לה את "המבט" וריב אוהבים נרשם ללא קול, קצת לפני שהפרק נחתם.

הזוג השלישי והמבוגר שבין שלושת הזוגות, דווקא רושם פיתול צעירות בעלילה, כאשר סר מלקולם מגיח לנשף, יד ביד, עם שליחת השטן (מיס פול) וללא זקן. מיס אייבס נותרת מספר דקות עם מיס פול ותוקפת אותה בחצי עדינות, היחס ממיס פול שווה, אך הנסתר עולה על הגלוי, כאשר צופי הסדרה יודעים עוד קצת אמיתות שלא נחשפו לוונסה.


(מרגיש צעיר ב-20 שנים בלי הזקן. צילום: מתוך "פני דרדפול")

מר לייל, חש לפתע נקיפות מצפון ומציע שירותי ליווי למיס אייבס, קצת מאוחר כי ההזיות השותלות בנות משפחת פול במוחה של וונסה עושות את שלהן, בסצנה בדיונית, שמעניקה גשם דם מתקרת אולם הנשפים. בדיונית אך מרשימה, וונסה אייבס צונחת וחותמת את הפרק מבחינת מרבית משתתפי הסדרה, מה שהם לא יודעים הוא שבו זמנית, במחסן/מרתף של סר מלקולם חיה אחרת פורצת בליל ירח מלא אל פני השטח, החיה שבתוך אית'ן צ'נדלר, האזוק מראש לנגד עיניו המבוהלות של סמבנה, מנוקד הלחיים. סיום הולם לפרק מטמטם.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "פני דרדפול" - פרק 6: הבוקר שאחרי והנשף שלפני
סרטים בקולנוע