יפן זה כאן: מספר סדרות אנימה בדרך למסך האמריקאי

קולנוע
אחרי שסרטי הקומיקס כבר הפכו לקלסיקות אהובות, הוליווד כבר מנתחים את הנוסחאות לסרטים הבאים שישברו את הקופות ואלו סרטים המבוססים על סדרות אנימה. ביחד עם 2 סרטים חדשים בפרה פרודקשיין ועוד מספר סרטים בתהליך, האם יש לרעיון עתיד?

יפן זה כאן: מספר סדרות אנימה בדרך למסך האמריקאי
יפן זה כאן: מספר סדרות אנימה בדרך למסך האמריקאי

"דרגון בול", "נארוטו" ואפילו "פוקימון" הן כולן אנימות אהובות שהופקו ביפן והתקבלו בהעדה מבחוץ. משחקי וידיאו, משחקי קלפים ואפילו משחקי קופסה הופצו באמריקה ובאירופה, וזה היה רק עניין של זמן לפני שסרטי קולנוע יצטרפו לעניין.

סרט הקולנוע הראשון שעומד לצאת הוא היחיד ברשימה אצלנו שלא ייצא בהוליווד אלא בארץ מולדתו, יפן. סרט זה מבוסס על אנימה בשם "מתקפת הטיטאנים". הסדרה מספרת על תקופה בעתיד שבה ענקים בשם הטיטנים החריבו את רוב האנושות פרט לקבוצה קטנה אשר חיה בעיר שאותה מקיפה חומה גדולה המגנה עליהם.

הסרט הולך לצאת ב-1 באוגוסט בבית הקולנוע ביפן. יככבו בו כמה מהשחקנים שבחיים לא שמעתם עליהם והוא מבוים על ידי מישהו שבחיים לא תשמעו עליו. אלינו הסרט ככל הנראה יגיע ב.. אף פעם. אבל לפחות אפשר ליהנות מהטריילר ומההבנה שיום יבוא ומישהו יוריד את הסרט לאינטרנט ויתרגם אותו לאנגלית.



הוליווד לעומתם דווקא מתחילים בהפקות קטנות יותר. זאת בעקבות גרסת הלייב אקשן המצחיקה שהופקה בשנות ה-90 ל"דרגון בול: הקסם מתחיל", או אחרי הגרסה האיומה עד כאב ודמעות של ג'יימס וונג ("יעד סופי", "האחד") ב-2009, בהוליווד לוקחים הפסקה מכל הסדרה הזו ובכלל מסדרות אנימה גרנדיוזיות.

ההפקה שעובדים עליה בימים אלו היא על אחת המנגות המצליחות ביותר ביפן ששמה "מחברת המוות". הסדרה היא מותחן פסיכולוגי בפני עצמה ומספרת על ראייטו, תלמיד מחונן בן 17 בעל ביקורת עצמית על התנהלות החברה, אשר מקבל לידיו מחברת עם כוחות להרוג כל שם הנכתב בה. ראייטו משתמש במחברת בשביל להביא לסדר וליצירת עולם חדש שאותו הוא ייצור. בניגוד להרבה אנימות מוערכות, הסדרה הזו איננה מיועדת בדיוק לילדים ויותר מיועדת למבוגרים בגלל החשיבה הבוגרת ואופיה הראליסטי.

ביפן יצרו כבר סרט לייב אקשן אשר מבוסס על הסדרה וגם סרט המשך שהצליחו מאוד במדינה הזו וגם הובילו לסרט ספין אוף שבויים ע"י הידו נקטה ("הצלצול" היפני המקורי). האחים וורנר ראו להיט פוטנציאלי וקנו את הזכויות לסרט. במאי סרטי האימה אדם וינגרד ("האורח","V HS") יביים את הסרט כשאת התסריט יכתבו היוצרים המקוריים ביחד עם ג'רמי סלייטר (שכתב את החידוש לסרט "ארבעה מופלאים" שייצא באוגוסט השנה). שמועות רצות שפליסיטי ג'ונס ("התאוריה של הכול") במגעים לגבי השתתפות בתפקיד לא ידוע לאחר שתסיים את צילומי "מלחמת הכוכבים: קבוצת הנוכלים". לסרט עדיין לא קיבל תאריך יציאה אבל הוא אמור ,לפי ההפקה, להגיע אל המסכים ב-3 שנים הקרובות.


(יצליח גם באמריקה? - פוסטר גרסת הלייב אקשן היפנית ל"מחברת המוות")

סרט שדווקא כן נמצא בתהליכי פוסט פרודקשיין מתקדמים הינו "הרוח שבמעטפת" אשר מבוסס על סדרת סרטי אנימה מצליחה. הסדרה עוקבת אחרי מוטוקו קוסאנאגי, אישה שהכניסו את מוחה וחלקים מעמוד השדרה שלה לתוך גוף מכני, אשר מכהנת בתור ראש צוות בשירות חשאי בשם 'מדור 9'. בהמשך, הסדרה עוקבת גם על התפתחות של בינות מלאכותיות אשר מנסות לתפוס את מוחה של מוטוקו. לסדרת הסרטים היו כתוביות פתיחה בקודים אשר השפיעו רבות על "מטריקס".

הסרט תוכנן לצאת כבר ב-2011 בניצוחו של לא אחר מאשר סטיבן שפילברג שתכנן להוציא את הסרט בתלת מימד. שפילברג האומנם כבר לא בפרויקט אבל דרימוורקס לא ויתרו ונתנו אותו לבמאי האנגלי רופרט סנדרס שביים את הסרט "שלגיה והצייד" מ-2012 ויותר מוכר בזכות הרומן עם קריסטין סטוארט שכמעט פרק את הזוג הערפדי. סקרלט ג'והנסון המצוינת צפויה להכנס לתפקיד הראשי בתפקיד שממשיך את הניסיונות המוצלחים של ג'והנסון בתור בחורת הבאד אס (אחרי האלמנה השחורה ב"הנוקמים" ואחרי "לוסי" של לוק בסון) ולצאת מתפקיד המותק בסרטים רומנטיים. הסרט ייצא רשמית ב-31 במרץ 2017.


(בקרוב כמוטוקו ב"הרוח שמבמעטפת" - סקרלט ג'והנסון)

גרסה נוספת שנמצאת על שולחן הדיונים היא לסדרה עתירת המעריצים - בליץ'. דן מזוויו, שכתב את סרט ההמשך "זעם הטיטאנים" ויכתוב את הסרט על "פלאש" שיגיע ב-2018 ויבויים ע"י פיל לורד וכריסטופר מילר, דיווח כי סיים לכתוב את הדרפט הראשוני לסרט הזה. חברת ההפקה כרגיל תהיה האחים וורנר. אין עדיין במאי או שחקנים או תאריך לסרט. ידוע כי פיטר סגל ("הסדנה לעצבים", "שחק אותה סמארט") יפיק את הסרט, וככל הנראה שהסרט יהיה קליל ולא יהיה אפל כמו המנגה. בוא רק נקווה שלא יקרה את מה שקרה עם "דרגון בול: אבולוציה".

לפי השמועות שרצות, בעקבות תגובות המעריצים על הסרטים האלו האולפנים שוקלים מספר סדרות נוספות. השמועות מצביעות על "ואן פיס", "Vampire Hunter D", "היקארו נו גו","פרוסט באסקט" ואפילו "רנמה וחצי". אז מה אתם אומרים? יש יורשים לקבוצות של מארוול ולאפלה של DC? האם זהו כבר לא עידן של גיבורים אלא עידן של יפנים?
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על יפן זה כאן: מספר סדרות אנימה בדרך למסך האמריקאי
סרטים בקולנוע