משחקי הכס: פרק 6 - זה נבלה וזה טרפה

טלוויזיה
ג'ופרי מת, הכחיל ונפטר מהעולם כבר מזה זמן רב, תחי המניאק החדש. ראמזי בולטון, ממזר לשעבר וחלאת אדם בהווה ועד יומו האחרון, דאג שהפרק הדלוח לא ישאיר אף נפש עדינה ללא תגובה מזועזעת משל עצמה. מזועזעים? לא בטוח שבצדק.

משחקי הכס: פרק 6 - זה נבלה וזה טרפה
משחקי הכס: פרק 6 - זה נבלה וזה טרפה

מסתבר שהשניות האחרונות הכו גלים ברחבי צופי הסדרה, המבקרים והצופים הביעו תרעומת ואנחנו אומרים, על מה ולמה? מה בסך הכל קרה פה? הסדרה, אשר חרתה על דגלה את סמלי האלימות, המין והפין זעזעה קצת בדרך טיפה שונה מבדרך כלל. צופים רבים שפיללו במהלך מרבית העונות, שזה מה שיקרה לסאנסה מבעל מתעלל כזה או אחר, קיבלו אותה שוב ג'ינג'ית ושוב פגיעה, וללא לורד בייליש התחמן לצידה.

אם סצנת הסיום נראית לחלק מהצופים כהתעללות אכזרית וחסרת רחמים, שאין לה מקום בטלוויזיה, אותם צופים יוזמנו לרענון וצפייה בכמה פרקים מהעונות הקודמות, אשר שידרו בשמחה גילוי עריות, חיתוכי איברים, תוך כדי כל אקט אפשרי (מארוחת בהריים תמימה ועד יחסי מין עם כמות משתתפים בלתי מוגבלת).


(זה עוד התחיל בליטופים. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ויותר מזה, אם מישהו מרגיש שהוא עדיין לא התכונן לכל העסק הזה של ניאופים, אינוסים, רצח גראפי, החלפת ראשי חיות עם גוף אדם ולהפך ושלל אלימות ומיניות מתפרצת בשפע, עם כל מין וכל מגדר, אפשר להזמין אותו לצפות במיטב של המיטב של אדביזי מ"אוז", שאגב לקח את חלקו בפרק הנוכחי של "משחקי הכס", במסגרתו הוא מחפש סוחר פינים, שמעוניין לרכוש איבר מין של גמד, אשר מסתבר שאינו קטן מזה של אחד האדם ובעיקר כאשר הוא שייך לטיריון ועבר כברת דרך ארוכה ועמוסת זונות אקראיות.

עוזבים את סאנסה ומחזירים את משפחת בולטון לראש שמחתנו, ובהובלת ראמזי החולני הם מצליחים להדביק את הקצבים של חאליסי ולורד קומנדר סנואו, שנעדרו מהפרק הנוכחי (יחד עם הודור, שהותיר את החור בלב פתוח ומדמם, עדיין) והסטטיסטיקה מתחילה להתיישר לאיטה.

בייליש ממשיך לערבב את דרכו אל הפסגה ובאמת, שכבר איבדנו את האחיזה בינו לבין אמת מסוימת, מירסלה ודודה/אביה מתאחדים לפרק זמן קצר מהתייחדות בכלא ולבסוף המשולש של סרסיי, מרג'י וטומן הופך למחומש עם סבתוש וסר לוראס, שכבר הפך לשם נרדף להומוסקסואלים, באשר הם. כן הוא עדיין גיי מתמיד, אולם ברם, מסתבר לבלונדי חובב הזרגים, שכמו ברוסיה שנת 2015, גם בתקופה עמומת השנים של עלילת הסדרה, להיות גיי בכלא זה לא תמיד הכי כיף שיש.

מיומנו של זיו, סוחר עבדים:
טיריון נופל בג'ורה:
טיריון ממשיך במסעותיו ואחרי, שסוף סוף הוא התחיל להתחבב על השובה שלו ומה שנראה כהתחלה של ידידות מופלאה, נקטע מהר בדרך לעוד טוויסט לא משמח בעלילת העונה הנוכחית. לאחר שהייה של שבועיים בתוך קופסא קטנה, נסיעה משעממת בכרכרה ועוד שייט משעמם על סירה, טיריון מקבל קצת אקשן כאשר סוחרי עבדים מוצאים אותו ואת סר ג'ורה מורמונט.


(וואלה, נראה לי יש לו אחלה פין למכור. צילום: מתוך "משחקי הכס")

השובים של טיריון וג'ורה (בינם מככב אדוולה אגבג'ה הזכור לטובה מ"אוז", "אבודים", "ת'ור" ועוד) מחליטים, שג'ורה יילחם במירין בבור העבדים ולעומת זאת לטיריון מצפה התענוג של כריתת איבר מינו ומכירתו לסוחר פינים (לא אנשים מפינלנד), מה שיוביל לרגע מעניין בשלב מסוים בסדרה (שכנראה גם לא ישודר), בו נוכל לחזות בדו שיח בין סוחרים: "סליחה, יש לי פין של גמד, אתה מעוניין לרכוש אותו או להחליף במשהו אחר?"

אפילו שעד עכשיו הרגילו אותנו, שבמשחקי הכס אף אחד לא בטוח וגם האיברים של אף אחד לא בטוחים (ע"ע ת'יאון גרייג'וי) אפשר להאמין, שטיריון לאניסטר יכול להישאר רגוע רק לבינתיים והשאלה האמיתית היא כיצד יוכל להתחמק מהצרה, שאליה נקלע אליה הפעם.

אל סר לוראס המבועס:
ב"מעלה המלך" אין סוחר פינים של גמדים, אבל גם שם לא משעמם; סרסיי לאניסטר שולפת ציפורניים ונועצת אותם בכל בן או בת טיירל שהיא רואה. בעזרת הדרור העליון היא עוצרת את לוראס ומביאה אותו למשפט מכור מראש, כאשר על הדרך היא מפילה את מרג'ורי ועושה לה סוג של שח-מט לנגד עיניו המשתאות והלא יודעות מה לעשות עם עצמן של בעלה של מרג'ורי והמלך הצעיר, טומן.


(טומן! מחר ברבנות!. צילום: מתוך "משחקי הכס")

סרסיי כל כך תחמנית שאפילו הצליחה להתעלות על מי שנראית כאחת הנשים המבריקות בסדרה, אולנה טיירל, שנשארת חסרת אונים בזמן שנכדיה מובלים למעצר, המלכה האם כרגע עם ידה על העליונה אבל היא כנראה שוכחת מאיפה מגיע כל הכסף, שהממלכה משתמשת בו. אם הורעפו מחמאות על הממזריות והרוע של סרסיי, אז היא יכולה ללכת לקורס מזורז אצל לורד בייליש. האצבעון הקטן, שמסובב את כולם על האצבע (או על הקטן) שלו, יודע גם ליצור מצבים בשביל עצמו וגם לנצל מצבים לשם שיפור מעמדו.

בייליש מנצל את העובדה שלסרסיי לאניסטר בא להתעסק בצפון כמו, שלרובנו בא לראות פרק שלם על עלילות בראן ומירה ריד ולכן הוא מסביר בנימוס ורוגע, שכרגע ישנה מלחמה קרבה ובאה בין סטאניס ורוס בולטון והוא ישמח מאוד אם סרסיי תגיש עזרה,על מנת להביס את הצד המנצח ולספח לעצמו את הצפון בצירוף ברכתה.

פרי יומנו של מיכאל, סוחר פינים:
ז'אקן: "אריה, כבר סיימת לשטוף מתחת לבית שחי של הזקן שהכנסנו אלייך לפני רבע שעה?".
אריה: "כן, מתי אני הופכת לאיש ללא שם, פנים וזהות?".
ז'אקן (מגחך): "בקרוב, מותק, בקרוב מאוד..."

אז ז'אקו החביב שלנו ערבב את אריה כמו שצריך, היא שוטפת גופות להנאתו ומתמודדת עם שותפה מעיקה לשטיפה, שחצי מחרטטת אותה וחצי מעצבנת אותה. לא הייתם רוצים לגור איתה באותם המעונות; חביבת המורה ושנואת התלמידים. אריה עדיין מטפחת בקרבה את השנאה לכל מי שדיקלמה את שמו לפני השינה עובדה העוזרת לקרב את ז'אקן להבנה שהיא עדיין לא מוכנה להיות כל אחד, אבל אולי יכולה להיות איזה מישהו אחר (?!).


(אה... אני רוצה את זה. צילום: מתוך "משחקי הכס")

אריה לומדת את אומנות החרטוט, אבל מתקשה, כנראה, לעמוד בסטנדרטים גבוהים בפרק זמן קצר ואולי היא תוכל ללכת לבחור אחד מאלפי הפרצופים, אשר במחסנו (שנראה כמו אגף הקברים החדש של בית עלמין ירקון) של ההזוי, אשר קיבל אותה לפתחו ממש לא מזמן. במחסן של הבית שחור לבן, אגב, אפשר למצוא תחפושת לכל יום; "בין אם יום של עצב או שמחה, תמצא את שחשקה נפשך". אריה מצביעה, ז'אקן מוריד אותה מהרעיון וחלקה של הצעירה של משפחת סטארק המפוררת, מסתיים באופן הרבה יותר מבטיח מאשר הגראנד פינאלה של אחותה הגדולה. הרבה, הרבה יותר.

מיומנה של נטלי, סוחרת בדים:
חתונת סאנסה - טייק 2:
סוף סוף משהו קורה במשחקי הכס. חיכינו וחיכינו ושום דבר לא קרה, אבל ההמתנה בהחלט הייתה שווה את זה. נתחיל עם סאנסה, שהתחילה את דרכה בסדרה כילדה תמימה וחמודה, החולמת להתאהב ולהתחתן עם הנסיך החתיך ולחיות יחד איתו באושר ועושר עד עצם היום הזה. אבל אז קרו החיים, והובילו אותה בדרכים רבות ומסוכנות, ובאף אחת מהן היא לא מצאה את הנסיך שלה. עכשיו, סאנסה סטארק סוף סוף בביתה בוינטרפל, מורידה את הצבע השחור מהשיער וחוזרת למקומה הטבעי. אין ספק שסאנסה מתבגרת, למדה לקרוא אנשים ומבינה מיד שהבחורה החמודה, שבאה לקלח אותה, מאוהבת בכלל בבעלה לעתיד, וכנראה לא פחות פסיכופטית ממנו.

היא לא נותנת לה להפחיד אותה אלא מתעמתת מולה, ומוכיחה את עצמה כראויה לשם משפחתה. אולי זה בגלל שהיא מרגישה חזקה יותר בביתה ואולי בגלל שכבר אין לה מה להפסיד, אבל סוף סוף היא עומדת על שלה. במקום להיות הילדה הבכיינית המעצבנת, היא הפכה לאישה חזקה ואיתנה. ואז מגיע ערב חתונתה, הערב בו היא הולכת להתחתן עם מפלצת, ולא חשוב כמה רע היא מדמיינת שהוא, הוא רע הרבה יותר. אחת הדמויות היותר מפחידות בטלוויזיה, חוץ מפרוקטר מ״באנשי״ כמובן.



(ראן! סאנסה, ראן!. צילום: מתוך "משחקי הכס")

סאנסה, עם שיערה המסודר כמו שאנחנו זוכרים אותה מתחילת הסדרה, לבושה בשמלה ומעילה פרווה לבן ומפואר, צועדת יחד עם ת'יאון "ריק" גרייג'וי אל עבר החופה, וכל מה שנותר לעשות זה לצעוק ״תברחי!!!״ למסך. זה לא יעבוד והיא תתחתן איתו בכל זאת, רק אחרי המתנה ארוכה ומותחת במיוחד. השאלה היא, האם היא תהיה חזקה וחכמה מספיק בשביל לעמוד מול ראמזי ולא להירצח תוך שבוע ימים? או שאולי גרייג'וי יתאפס על עצמו ויציל אותה מהתופת הנוראה?

ג'יימי ומירסלה, האיחוד:
עוברים למשפחת לאניסטר, ג'יימי מגיע סוף סוף לבתו/אחייניתו בדורן, אבל הוא לא לבד. יש עוד אנשים שמעוניינים בנסיכה היפיפיה הזו, וכל זה דווקא כשנדמה שראינו את הזוג הראשון האותנטי בסדרה הזו. מזל שיש גם אנשים שודאגים למירסלה מלמעלה אבל עוד נראה מה יעלה בגורלה, כרגע נדמה שיש יותר מידי אנשים שרוצים ״להציל״ אותה, אבל השאלה היא מי מהם באמת לטובתה? למרות שמצד שני עם אמא כזו, כנראה שלא הייתי רוצה לחזור הביתה לעולם.


(ברון, מי מהן זו מירסלה?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

משהו אחרון שחייב לצאת החוצה - סרסיי היא הכלבה הכי גדולה שנראתה ביצירה טלוויזיונית מאז וואלרי בברוולי הילס. כאשר היא נוקמת היא עושה זאת בגדול. תמיד הייתי בצד של מרג'ורי אבל אחרי מה שסרסיי עשתה בפרק הזה, היא מקבלת הערכה מוחדשת ובאור חיובי יותר. כמה רוע יש באישה הזו, אבל גם איזה תחכום. היא הצליחה לרקום את התוכנית הגאונית ביותר שניתן היה לחשוב עליה במצב הנתון וכל זה באלגנטיות מלכותית, שרק היא יודעת להפגין. שאפו סרסיי, הרשמת.

מתכוננים לפרק הבא:
אפשר רק לשער, מה יהיה גודל האכזבה בפניה של בריאן מטארת', אחרי שהיא תשמע שאחת ממשימות חייה, מאז שליידי סטארק הלכה לעולמה, ירדה אל עבר בור השירותים העמוק ביותר בסביבה. אולי היא תוכל להוריש לפודריק את החרב והשיריון הענק שלה ולפרוש לפנסיה מוקדמת, תגדל כרס ותשב מדי ערב בוהה באופק ותוהה למה סאנסה נבתקה כפי שנבתקה ולמה היא לא הייתה שם בשביל לשמור על החור.


(איפה בריאן שצריך אותה?. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ג'יימי וברון נגד הנחשיות - סיבוב שני ומירסלה המתקתקה בשיר געגועים לאמא ואחיה הדגיג, שאפילו לא מצליח לשמור על מלכתו, זוגתו מבילוי במעצר של 24 שעות. העלילה קודמה היטב בפרק ולמרות שהוא הציג עלילות מקוצררות, הפרק האחרון עושה עוד יישור קטן עבור העונה ההולכת ואוזלת של "המשחקים", אפשר רק לנחש שסנואו וחאליסי ישובו, כלאחר כבוד ואילו ראמזי המרושע, ייקח פרק הפסקה מלגלם את ג'ופרי עם שיער שחור.


(בלונד זה מה זה פאסה. צילום: מתוך "משחקי הכס")

ועד לפרק הבא, נקדיש ברכת ואלאר מרגוליס מיוחדת לראמזי; רק גבר אחד חייב למות.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על משחקי הכס: פרק 6 - זה נבלה וזה טרפה
סרטים בקולנוע