"פני דרדפול": זוועתונים בפני

טלוויזיה
פני דרדפול חוזרת לעונה שנייה של אווירה גותית, שלל יצורים, תפלצים וערבוב של מיטב הזוועתונים הקלאסיים, עטופים בעטיפה של איכות. אווה גרין חוזרת להוביל קאסט מרשים ודובר בריטית מצוחצחת במרדף השנתי אחרי העל טבעי.

"פני דרדפול": זוועתונים בפני
"פני דרדפול": זוועתונים בפני

הבריטים חוזרים והם אפלוליים מתמיד. ההפקות המושקעות והענפות של סדרות רבות כבר הופכות את הקולנוע לאיזה שהוא מופע כמעט צידי, לעיתים ולספק שחקנים אל עבר המסך הקטן, כאשר אותם שמות מעלים את קרנה וערכה של הסדרה בה הם משתתפים, כך גם בסדרה הספציפית הזו.

הפירוש המילוני לצמד המילים "פני דרדפול" הוא לא קשור בשם פרטי ושם משפחה של אישה איומה ומחרידת מראה, אלא השילוב של שתי המילים הוא מושג המתייחס לספרות זולה אשר הייתה מתפרסמת אחת לשבוע בעבור פני וכללה סיפורים בלשיים, מותחים וכמובן כאלו הכוללים את העל-טבעי והסנסציוני. לאחר ההקדמה, אפשר לגשת ולצפות בעונה הראשונה, אך למי שטרם ראה את כל העונה הראשונה, סקירה קצרה מעורבבת בתחילת העונה השנייה תעזור.


(תכין כבר כוס תה. צילום: מתוך "פני דרדפול")

אווה גרין, שהיא ללא ספק תפוח אדמה לוהט בשוק ההוליוודי, הכניסה את גופה (העירום בדרך כלל) אל עבר הפקה שלוקחת את יכולות המשחק שלה אל הקצה ועוד קצת, למי שטרם פגש בה בעונה הראשונה של "פני דרדפול" היא מגלמת עלמה מיסתורית, אשר מקלפת את שכבות המיסתורין לאיטן וחושפת דמות מלנכולית ומורכבת, שכל קשר בינה לבין חיים נורמאליים הוא מקרי בהחלט ולצער הצופים, כמעט אותו קשר עם העירום המפורסם שלה (רק כמעט, למזלנו).

גברת וונסה אייבס, היא כבת לסר מלקולם, המגולם על ידי טימותי דלטון, פליט ג'יימס בונד לדורותיו. מלקולם אשר שכל את בתו הביולוגית בסוף העונה שעברה, ממשיך לכונן יחסי אב-בת עם העלמה אייבס ומגונן/מאוהב בה באופן שקשה לשים עליו את האצבע בצורה מדויקת.


(כולם לחייך... לא חשוב. צילום: מתוך "פני דרדפול")

בנוסף נחשפים בפני הצופים שלל טיפוסים שלא היו ששים לפגוש בסמטה לונדונית חשוכה, בין אם דוקטור פרנקנשטיין שעושה ירידה אל עבר מרתפו האפל ומזגזג בין יצירת דמויות משאריות אנושיות לבין ניתוחים ובדיקות עבור סר מלקולם, המסוקרן מהשכבות ההולכות ומתגלות לעולם העל-טבעי האופף אותו. פרנקשטיין הצעיר, אשר נמצא בשיאו של עימות אב ובן סורר ורהוט, מעניק לבן הכעור והמתוסכל אישה לחיים או למוות, בדיוק בתומו של הפרק הראשון בעונה השנייה, הטוויסט הברור עוד מסוף העונה הראשונה הוא שאשת הייצור של פרנקשטיין היא לא אחרת מברונה, שהייתה לבת זוגו הגוססת של אית'ן (ג'וש הרטנט ההולך ונעלם).

ולמי שטרם פגש את האקדוחן אכול הסרטים והמבולבל מינית, ישנה ההזדמנות בספתח של העונה השנייה גם להבין כי אותו אקדוחן אכול מבפנים הוא מבולבל בעיקר ממה שמסתתר בשכבה המרכזית הבוערת תחתיו וגרמה למותם של כל אוכלוסיית יושבי המסבאה בה בילה לאחרונה וגם היחיד שיצא ממנה בתום ערב/לילה/בוקר של שתייה.


(אפשר שמישהו יעביר לי טישיו? צילום: מתוך "פני דרדפול")

כל אותם טיפוסים מעורבים בהעלאת שדים מעצמם, יצירת שדים אנושיים אחרים ואפילו דוריאן גריי, דמות המאהב המפורסם קופצת לגיחה, שתיים או שלוש הכוללות סצנות סקס מהפנטות וחסרות מעצורים או עכבות. איך שלא יהיה, הכל מצטלם נהדר באווירה גותית/ויקטוריאני ת, כל הדמויות עוטות שחור ואדום של דם אמיתי וכמובן מהלכות בין שלל שדים, ערפדים ומפלצות שמדירות שינה מעיניו של אדם רגיל.

עם כל הנאמר, הסדרה היא לא אימה קלאסית, אלא רמה אחת מעבר, יותר לכיוון המיסתורין ונעים (כמה שאפשר להיות בצפייה בשלל תפלצים אלימים) לראות את כל הקאסט המוכשר חוזר לעונה שנייה, אשר נפתחת בפריצת נשים קטלניות העוטות פני דמויות רצחניות ומנסות לקטוף לנו את מיס אייבס המגה סקסית.

ברונה קרופט מתעוררת לחיים, אית'ן לא רוצה כל כך לעזוב אחרי שרצה לעזוב מאוד ונמשך עם המשיכה הטבעית שיש למיס אייבס על סביבתה, משיכה ככוח הכבידה, אשר מאגדת סביבה את כל כוחות הרשע והטוב, אשר נלחמים על שירותיה מחד גיסא ועל השמדתה מאידך גיסא.


(שאף אחד לא יכבה את הנרות. צילום: מתוך "פני דרדפול")

אבל התוספת האיכותית שמראה את הסימנים העזים ביותר במעברים בין העונות היא בת דמותה של הלן מקרוי, השחקנית שהוצגה בשלושה מסרטי "הארי פוטר" בתור נרקיסה מאלפוי, שהתקדמה בענק בתור פולי בסדרה האיכות הבריטית, "פיקי בליינדרז", עושה עלייה ענקית לעונה שנייה ביצירה עם מבטא בריטי. היא מגלמת את מאדאם קאלי, המדיומית אשר שמה עיניים מרושעות ואף קצת יותר, על מיס אייבס ונראה כי המאבק הזה הולך לעלות רמה ודרגה עם התקדמות הפרקים.

הפרק הראשון אופיין כמיטב הפרקים של העונה הקודמת, לא רק אש, גיצים ותמרות עשן, כי אם עלילה מזדחלת והתעכבות על הקטנים שבפרטים ועל דיאלוגים, אשר מקדמים כל דמות עוד צעד על לוח המונופול, אשר מייעד להם יעדים חמים בהמשך הדרך, תלוי מה הקוביות יולידו עבורם. נראה כי העונה השנייה תיתן קו המשך רציף וראוי לקודמתה וזוהי בשורה טובה לכל הצופים ששמו עיניהם על היצירה היחודית הזאת, הבטחה לפיתולים עלילתיים בחסות העל-טבעי והגותי וכמובן הכל אל מול עיניה הרושפות של אווה גרין, הפנים והגוף של הסדרה.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
 — לפני 9 שנים
סיקור מעולה  —  סיקור מעולה של סידרה משובחת. תמשיכו ככה.
כתוב תגובה משלך על "פני דרדפול": זוועתונים בפני
1
סרטים בקולנוע