"תפקיד חיי": קומדיה צרפתית עם טוויסט מעניין ומפתיע!

ביקורות
קומדיה צרפתית מצחיקה וקלילה אשר צוחקת על תפקידם של שחקנים בעולם ועל הגורל עצמו בכבודו ובכבודו. האם יש דברים שנועדו מראש בעולם או שמא אנחנו קובעים את גורלנו?

"תפקיד חיי": קומדיה צרפתית עם טוויסט מעניין ומפתיע!
"תפקיד חיי": קומדיה צרפתית עם טוויסט מעניין ומפתיע!

סרטו האחרון של ז'אן פול סלומה מספר את סיפורו של שחקן כושל שנחל הצלחה גדולהֿ בעבר, אך היום לא מוצא את מקומו בעולם המקצועי או האישי. הוא ואשתו בדיוק התגרשו, והוא עדיין לא מבין למה הם כבר לא ביחד כפעם. הוא בקושי מצליח למצוא עבודה בפרסומות עלובות וכושלות כדי לשלם לאשתו מזונות, וכל זה בעיקר בגלל האופי החרא שלו, אליו הוא בכלל לא מודע.

כאשר הוא מגיע לקצה, מציעים לו עבודה בתור ניצב בחקירת רצח שהתרחשה בעיירה קטנה ומבודדת בהרי האלפים הצחורים. הוא כמובן מסכים, בעיקר כי אין לו הרבה מה לעשות. על הרכבת בדרך לעיירה הוא פוגש אישה (ג'רלדין נקש) שלא נענית אחר חיזוריו, רק כדי לגלות שהיא זאת שתיהיה השופטת באותו מקרה הרצח. היא מצידה עושה לו את המוות בעיקר לאחר שהוא הצטייר בפניה כאידיוט מוחלט ברכבת, אך בהמשך מבינה שהוא בעצם יכול להיות זה שיעזור לה לפתור את תעלומת הרצח המשולש.



השניים נקלעים במקרה לחלוטין אל תוך רצף של צירופי מקרים ואירועים המובילים אותם פנימה אל תוך החקירה, מבלי שהם התכוונו לכך. הרי אמרו להם שזהו מקרה רצח ברור מראש ושהרוצח כבר התוודא אליו, אבל הם בכל זאת נחושים לגלות את האמת, לאחר שבשחזור הרצח הפרטים לא התאימו למציאות, וכך במקרה מוצאים את עצמם חוקרים מחדש את הרצח יחדיו.

דווקא במקרים שהכל נראה ברור וידוע מראש, ניתן למצוא את הסיפורים המרתקים ביותר, כאלו שלא הייתם מצפים להם בחיים שמתפתיעים אתכם מכל הכיוונים. הסרט עושה את זה בצורה נפלאה, מפתיעה ומרגשת את הצופים בכל רגע אפשרי ומשאיר הרבה מקום לספק ותהיה עד לגילוי האמת.

מדובר בסרט קומדיה מצחיק, קליל ומשעשע למדי. סיפורו של שחקן כושל המתערבב יחד עם סיפורה של שופטת צעירה, לא מנוסה ומעט לחוצה באחד המקומות השלווים בעולם לרגלי הרי האלפים. צחקתי מספר רב של פעמים לאורכו של הסרט ואני ממליצה עליו למי שמחפש סרט קליל וחמוד, על רקע כפר נופש בהרים המושלגים של צרפת. השחקנית הראשית היא גם במקרה אחותו של במאי הסרט "מחוברים לחיים" ו"סמבה" והיא בעצמה גם מביימת מידי פעם.

"תפקיד חיי" - טריילר מתורגם:

סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "תפקיד חיי": קומדיה צרפתית עם טוויסט מעניין ומפתיע!
סרטים בקולנוע