"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק": תסריט מהסרטים

קולנוע
אחד הסרטים המדוברים ביותר בשנים האחרונות הוא "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", כולם מנסים לחשוב איך יגרמו לשני הגיבורים להיאבק זה בזה. אז חשבנו למה שלא לעשות תסריט וגרסה משלנו לסרט?

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק": תסריט מהסרטים
"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק": תסריט מהסרטים

שיהיה ברור, אנחנו לא קרובי משפחה של זאק סניידר ואין לנו שום מקור שמעיד שאפילו 0.1% ממה שכתוב כאן יהיה בסרט. אבל בכל מקרה הכנו בשבילכם גרסה קצרה משלנו לאיך שלדעתנו יכול לצאת סרט טוב המפגיש בין שני הגיבורים המצליחים ביותר של DC ואיך לעשות את כל זה עם הסרטים הבאים שיובילו לליגת הצדק.

דבר ראשון שהסרט חייב לגעת בו ואפילו להתחיל איתו, וכאן נראה שאולפני וורנר יסכימו איתי, זה התקשורת. חייב להיות איזה מאבק תקשורתי על מה שסופרמן עושה, צד אחד בעד וצד נגד. צד אחד אומר יותר 'הוא איום, הוא לא אל, אין לנו מושג מה הוא יעשה', הצד השני 'הוא הציל את העולם מחייזרים', צד אחד 'אלו חייזרים שהוא הביא'. הכול מתהפך עד שהם פונים לצד שלישי ומכריע בדיון וזה לסנטור לקס לות'ור (נבל הסרט). הסנטור המכובד נכנס לחדר החדשות שבו מתקיים הדיון. כאן מגיע הקטע שדובר בטריילר שבו לות'ור אומר: "אנחנו יודעים עכשיו שהשטן לא מגיע מהאדמה, הוא מגיע מהשמיים". לות'ור מסביר כמה שסופרמן חיוני לנו במקרה שיבואו עוד איומים מהסוג הזה ושצריך לסמוך על מישהו שישמור על צדק בעולם הזה.

מה לעזאזל? קראתי נכון? הנבל הכי מפורסם של סופרמן הולך להגן עליו ולדבר על צדק? כן, לקס לות'ור הולך להיות בעד סופרמן בתחילת הסרט הזה. למעשה דבר אחד שאי אפשר להתווכח איתו על לקס לות'ור הוא שהוא גאון, טוב גאון מרושע אבל גאון. במיוחד כשמי שמשחק אותו הוא ג'סי אייזנברג שמפורסם בהיותו מגלם את הדמויות הגאונים והחנונים ("הרשת החברתית"). לקס לות'ור יקבל תפקיד משמעותי בסרט הזה מפני שאם הוא יהיה זה שמאחורי הקלעים הוא יהיה כמו גנרל זוד ,ובוא נודה בזה זוד היה די גרוע ב"איש הפלדה", ולכן עדיף להיות דומיננטי איתו כמו הג'וקר, סטייל של נבל שלעיתים אתה חושד שהוא ינצח את הגיבור בסוף.

מה בעצם מניע את לות'ור? גדילתו בשכונת עוני (דבר שמופיע בקומיקס) והמוות של הוריו בזמן מלחמה (דבר שהופיע למחצה בקומיקס) הם דברים שגרמו לו לא להאמין הרבה בדמוקרטיה ובשלום עולמי. הוא עבר למשפחה אומנת עשירה ומכאן הגיע גדילתו, ומטרתו האחת היא להביא קץ למלחמות ע"י שליטה עולמית. אה כן ולמקרה ששכחתי, לות'ור הוא פוליטיקאי מצליח שיושב טוב בממשלה ומכאן קשריו עם סופרמן.


("השטן לא מגיע מהאדמה, הוא מגיע מהשמיים" - ג'סי אייזנברג בתור לקס לות'ור)

כן ומה קורה אגב אם איש הפלדה? ובכן חצי מהעולם נגדו והוא נשאר עם חרדות של מה הוא הדבר הנכון. גם סופרמן מפחד, מפחד שהוא לא עושה את הדבר הנכון ומפחד שעצם קיומו בעולם מוביל אויבים, קצת דומה לפחד שהוביל את באטמן ב"אביר האפל". לא קל לחיות כשאתה מבין שכל העולם על כתפיך, הפחד של מי האויב הבא ומה יקרה, מוביל את סופרמן למקום של ייאוש. כמו שאלפרד (ג'רמי איירונס) אומר בטריילר הרשמי על פחד וכעס שהופכים אנשים טובים לאכזריים. כמובן שאת כל זה רואה האביר האפל ולא בעין טובה במיוחד.

אם כבר מדברים על האביר האפל, גם לו יש פוטנציאל גדול עם ליהוקו של בן אפלק. שלא תבינו לא נכון, אני חושב שאפלק הוא שחקן נוראי, הוא עובר על אותם הדמויות בכל אחד מהסרטים שלא ואף פעם לא מצליח לעשות יותר מלעצבן אותי. אבל בוא נודה בזה בכל אחד מ7 הסרטים שעשו עליו באטמן נשאר מגניב, אבל ברוס ויין הרבה פחות. היתרון כאן הוא ליצור ניגוד בין האביר השחור והקודר לבין ברוס ויין מגניב יותר ושמח ויותר דומה למה שרוברט דאוני ג'וניור עשה לטוני סטארק (וDC כמובן מאוד אוהבים להעתיק ממארוול). בן אפלק יכול להיות הצד ההומוריסטי יותר בסרט, אבל הוא לא הליצן האגואיסטי והשתיין כמו טוני סטארק הוא דווקא יותר מתחזה להיות כזה, קצת בדומה למה שעשה סטפן האמיל לאוליבר קווין בסדרת "החץ".

לפני שעוברים לעימות בין סופרמן ובאטמן אפשר תמיד להראות כמה הם דומים וכמה שונים הם. בעוד שסופרמן פועל ביום כשכל התקשורת דולקת אחריו והוא באור הזרקורים, באטמן נשאר פועל בלילה ובורח לפני שכל אחד יכול להגיד 'תודה' או 'לך מכאן'. סצנה שאני חושב שיכולה להיות טובה היא סצנת הצלה שמראה את פועלו של באטמן מציל את מידיו של נבל. הסצנה שחשבתי עליה היא סצנה הלקוחה הישר מהנובלה "האביר האפל חוזר" שעליה הסרט יתבסס קצת באופן רופף. הסצנה המדוברת היא סצנה שבה מספר פושעים חוטפים תינוק בן כחמש שנים במטרה לקבל כופר מהוריו.

קצת חשבתי על איזה נבל לקשר, אפשר לקחת את הג'וקר אבל זה ישאיר לו פחות מקום ב"יחידת המתאבדים", או אולי דמות אחרת שתוצג בסרטים הבאים כמו הארלי קווין או דדשוט. אבל מי שהכי הייתי רוצה לראות הוא דת'סטרוק, נבל פחות מוכר ולא בצדק והדבר הזה יכול לקשר אותו ישר להופעתו ב"יחידת המתאבדים". בכל מקרה באטמן מגיע לסצנת אקשן קודרת וריאליסטית, זאת מפני שבאטמן צריך להיות די אלים בסרט הזה. אם סופרמן מופתע מעצמו על איך ששבר לגנרל זוד את המפרקת, באטמן מענה ושובר עצמות של אנשים כל יום, מבלי להרוג אבל עדיין ככה הוא מאמין שצריך לעשות צדק. ככה אפשר ליצור רקע שמדבר על ההבדלים בין סופרמן ובאטמן.

בסופה של הסצנה באטמן מנצח (שיואו איזה טוויסט בעלילה) ומחזיר את התינוק לבית הוריו. דבר נוסף שצריך לעשות עם באטמן הוא להשאיר אותו בין הצללים. אם כל העולם ואשתו מדברים על סופרמן ואיך שהוא עוזר להציל את העיר, באטמן בקושי נראה, הוא פועל מאחורי הקלעים והרחק הרחק מהצבא והממשלה (בניגוד לסופרמן שכבר בסופו של "איש הפלדה" נראה עובד עם הצבא). הדרך שבה הוא מחזיר את הילד להוריו היא שהוא משאיר אותו על דלתם והולך. ההורים המופתעים רצים אחרי האביר האפל במטרה להודות למי שזה לא יהיה. אבל זה באטמן של הסרט הזה, הוא לא רוצה שיכירו בו, הוא אפילו מפחד מזה. כמו שאמרתי הבאטמן בגרסה שאני ממליץ עליה טיפה דומה לטוני סטארק ואוליבר קווין, וכמוהם גם הוא קצת פחדן.

הילד עצמו יכול להיקרא דיק גרייסון ובכך לעשות הכנה לשימוש בדמותו כרובין או נייטווינג. בכל מקרה למקום מגיעים ג'יימס גורדון ומשטרת גות'אם במטרה לתשאל ולדעת מיהו האדם המיסתורי הזה שהציל את הילד. גורדון מסתכל לשמיים וחושב שרואה אדם לבוש שחור, עד שלפתע נעלם. סצנה זו מטרתה להראות כמה שבאטמן בגרסה הזו כן קיים אבל נשאר חבוי בין הצללים.

סופרמן לעומתו נראה בסצנת מלחמה אפית יותר המתרחשת במדבר לאור יום. בסצנה חבורת טרוריסטים גונבים נשק מארה"ב. בעוד שהצבא נאבק ונמצא על סף הפסד, סופרמן מגיע וכמובן מנצח אותם. בסופו של דבר, סופרמן נשאר איתן וטרוריסט אחד אחרון לפניו. סופרמן גורם לו להפיל את המסכה שלו ורואה שמדובר בנער בן 19. איש הפלדה מתלבט מה לעשות כשלבסוף הנער מערים עליו ומצליח לברוח וסופרמן נשאר המום במקומו. הדבר הזה ממחיש את ההבדל בין באטמן וסופרמן. באטמן פועל בלילה בעוד שסופרמן פועל ביום. סופרמן מפעיל ערכים מוסריים בזמן הלחימה שלו, לעומת באטמן שעושה את כל מה שצריך בשביל לנצח.


(עושה את כל מה שצריך בשביל לנצח - בן אפלק בתור באטמן)

הכול מתחיל מזה שלמעשה נשארו שרידים של נשקיו של גנרל זוד והטכנולוגיה שמאפשרת להרוס כוכב לכת שלם. ממשלת ארה"ב דורשת מסופרמן לחלוק עימה את הטכנולוגיה הזו, דבר שאיש הפלדה מסרב לו בתוקף. עם הלחץ המופעל עליו, לסופרמן מגיעה העזרה מתומך נלהב שיושב שם שהופך לסוג של חבר שלו, שמו הוא לקס לות'ור.

כן שוב קראתם נכון, האויב המושבע של סופרמן נהיה קודם כל חברו ותומכו. בעוד שרבים רואים את סופרמן כאיום בשל כוחו הרב, לות'ור דווקא רואה פוטנציאל, הוא היה רוצה להשתמש בכוח הזה וכמו שאמרנו מטרתו היא להפסיק את המלחמות ע"י שליטה עולמית. שיהיה ברור, לות'ור הוא לא מלאך, הוא פסיכופט שמאמין שרק מוות יוביל לשלום (קצת כמו אולטרון והגולגולת האדומה של מארוול), אבל שוב הוא חכם, הוא יודע בדיוק מה לעשות בשביל לגרום לסופרמן לבטוח בו. הוא מצליח בזה כל כך שגורם לאיש הפלדה לספר לו שהחולשה שלו היא לקריפטונייט ולאטמוספרה של קריפטון. כן קשה ממש לומר על סופרמן שהוא הגיבור הכי חכם, ראינו את זה גם ב"איש הפלדה" (כאילו מה לא יכולת פשוט לדבר עם התודעה של אבא שלך שיספר לך איך להביס אותו במקום לתת לכל מטרופוליס להיהרס?). אז סופרמן סומך על לות'ור שישתמש בטכנולוגיה בשביל ליצור כלי נשק שישמשו אך ורק במקרה שיגיע נבל נוסף כמו גנרל זוד, הוא לא מבין שהוא רק יוצר לעצמו צרה צרורה.


(המטוס החדש של באטמן)

בשלב הזה נכנס באטמן לסיפור. לאחר שהוא רואה שמפורסם בתקשורת שלות'ור שומר על הטכנולוגיה, הוא יוצא למטרופוליס בכדי להביא לחקירה של היכן כלי הנשק וגם לעצור את סופרמן שמנקודת מבטו מהווה איום. החקירה מובילה אותו לקנות את ה'דיילי פלאנט' בעקבות האישה היחידה ששיתפה פעולה עם סופרמן- לויס ליין (איימי אדאמס). רגע יש פוטנציאל למשולש אהבה כאן? כן, הרי אנחנו בהוליווד. לוייס האומנם כן מאוהבת מעל הראש באיש הפלדה, אבל כשאתה מניח את כל העולם על כתפיך כמובן שקשה יהיה ליזום מערכת יחסים עם זו שאתה אוהב. כך למעשה לוייס תועה אם היא חיה בפנטזיה שיום אחד הם יהיו ביחד וכך מתקרבת יותר להצעותיו של ברוס ויין.כן אז היא לאט לאט מתקרבת יותר לברוס וברוס הבודד גם הוא לבסוף מוצא את עצמו מתקרב אליה, בלה בלה בלה סיפור אהבה.

בינתיים אנחנו נכנסים למעבדתו של לות'ור במגדל הלקסקורפ שבה הוא מפתח נשק מהחללית ששרדה ולפתע אנחנו מגלים שנישקו הסודי של לות'ור הוא ביצת קודקס מקריפטון. כן אותו הקודקס שנהרס ב"איש הפלדה", לבסוף מתגלה שאחת מהן שרדה. לות'ור שומר ומגדל את תושב הקריפטון הנמצא שם לפני שייצא ממנה. לות'ור מאמין כי אותו אחד שמגדל אותו יהיה ממשיך דרכו של סופרמן ויהיה המושיע של העולם ועל כן עליו להתחזק. לות'ור משתמש בקריפטונייט ובאביזרים טכנולוגיים בשביל להפוך את התושב לחזק יותר וחכם יותר מכל יצור שאי פעם חי. כגאווה על יצירתו הגאונית, הוא מחליט לקרוא לקרוא לתינוק ברייניאק. כן אתם צודקים, אותו הברייניאק מהקומיקס.

בסופו של דבר ויין נפגש עם הצלם של ה'דיילי פלאנט', קלארק קנט, ואומר לו 'רגע אתה לא דומה קצת לסופרמן?'. הדבר הזה גורם לבאטמן להגיע לביתו של קלארק קנט ולהגיד 'אתה לא בסדר.. אתה צריך לתת לי את הנשק.. זה לא עושה לעולם טוב'. קלארק המופתע מגלה את זהותו של ויין מתחת למסכה (מפני שהוא יכול לראות מבעד לדברים להזכירכם) ואומר כמה שעליו להפסיק את מה שהוא עושה ושהוא לא סומך עליו. בקיצור, ככה למעשה נגרם קרב ביניהם בסמולוויל. אני לא מדבר כאן על קרב כמו זוד וכל הצבא נגד סופרמן כמו ב"איש הפלדה", אלא על קרב אישי בין סופרמן לבאטמן. (לפני שבאטמן מפסיד בקרב, כי אחרי הכל מדובר בסופרמן), הוא שותל מכשיר מעקב על סופרמן. כי ככה בן אפלק בדמותו של הבאטמן החדש הוא הרבה יותר חכם מכל באטמן שנראה על המסך לפניו. כלומר, כשבן אדם עומד להתמודד מול חייזר עם כוחות המוגדרים כאל, חייב להיות לך לפחות יתרון אחד עליו ואם זה ממש לא כוח, אז זה חייב להיות המוח. באטמן יהיה, מחושב, חכם ובוגר הרבה יותר מסופרמן. ככה בעצם באטמן מערים על סופרמן ומגלה את המיקום של כלי הנשק.

לפני שיוצא לגנוב את נשקיו של סופרמן, באטמן מקבל עזרה ממקור לא צפוי. חייל צבאי שגילה את סודו של לות'ור הצליח לאתר את באטמן בהתארגנות לתקיפה. החייל נותן לו גישת כניסה למקום ומציע לו את עזרתו ואת ידיעתו בטיסה בכדי לגנוב את החללית. החייל מספר לו גם שהצבא גילה דרך שבה סופרמן יכול להפסיד, שימוש בקריפטונייט.לבסו ף באטמן שואל את החייל הצעיר לשמו, הוא עונה לו 'שמי הוא ויקטור סטון'.


("שמי הוא ויקטור סטון" - סייבורג)

כן אני מדבר על אותו האלטר אגו של סייבורג מהקומיקס שיופיע בליגת הצדק וגם בסרט משלו (ממש עוד מעט ב-2020), רק שכאן הוא מוצג לפני שהוא נהפך לסייבורג. למה אני חושב שכך צריך להציג אותו? קודם כל, מפני שזה סרטו היחיד לפני "ליגת הצדק: חלק 1" וגם מפני שלפי סיפור המקור השני של ליגת הצדק ויקטור סטון הינו החבר הראשון והמקים של הליגה. סטון יכול להיות הגשר בין סופרמן ובאטמן שיוביל אותם לעבוד ביחד. ויקטור אומר לבאטמן שיום יבוא ועליו להפסיק את הלחימה עם סופרמן ואומר ששניהם יוכלו ליצור קבוצה בלתי מנוצחת שתוכל להתמודד עם העולם.

סצנת הפריצה למגדל הלקסקורפ היא לדעתי צריכה להיות מין סצנת פריצה אולדסקול בסגנון של "שליחות קטלנית". האזעקה מופעלת, חיילים של לות'ור מנסים לעצור אותם עם הנשק החדש, באטמן וסטון נלחמים בהם עד שמגיעים לחללית. סופרמן מופיע ומנסה למנוע מבאטמן לגנוב את החללית, אבל במהירות באטמן משתמש בקריפטונייט בשביל להפיל את סופרמן ארצה. כאן הסרט קצת בוחן את צדקו של באטמן שקצת מוצג כעת כרשע, בטח עם האמירה מהטריילר "האם אתה מדמם? אתה תדמם עכשיו". באטמן מתכוון לנצח סופית את סופרמן עד שסטון עוצר אותו ומשכנע אותו להפסיק. כמו שאמרתי סטון הוא סוג של גשר ביניהם וקול ההיגיון של באטמן. השניים עוזבים ביחד עם החללית את המקום.

כשסופרמן מצליח לקום הוא מביט סביבו ומגלה את ביצת הקודקס ואת הנשקים שלות'ור התכוון ליצור. איש הפלדה זועף על לות'ור ומזועזע מהניסויים שעשה על תושב קריפטון. לות'ור מנסה להסביר על תוכניתו ולשכנע את סופרמן שרק באמצעות החזון שלו הוא יצליח להביא סדר לעולם. סופרמן הזועם הורס את כל מחקרו של לות'ור כולל הריגתו של ברייניאק הגדל, אבל מוחל על חייו של אויבו בטענה שהוא לא יחזור על מה שקרה עם זוד. לות'ור זועם על סופרמן ונשבע שהוא יקדיש את חייו להרוס את סופרמן. ככה כמובן מתפתחת לה היריבות הגדולה בין השניים.

אבל כאשר סופרמן עוזב, לות'ור מגלה שהיצור בביצת הקודקס היה כל כך חזק שהוא לא רק שרד את ההתקפה, אלא הצליח להיוולד ממנה. גודלו של ברייניאק נהפך לכמעט כמו אדם ממוצא (מפני שלפי "איש הפלדה" מהקודקס יוצאים כבר אנשים בוגרים) עקב לידתו המוקדמת שבגללה ובגלל כובד הניסויים שעשה עליו לות'ור הפך לירוק ובעל קושי נשימה. על כן לות'ור מכין בשבילו את החליפה המיוחדת שעוזרת לו להתחזק מספיק בכדי להביס את סופרמן.

איך שאני אישית רואה אותו, ברייניאק הוא לא חייזר מצועצע כמו ב"הנוקמים" או בסרט הקודם, הוא צריך להיות מפחיד ומאיים ויזואלית. ברייניאק צריך להיראות מפחיד מספיק בשביל לגרום לילדים לעזוב את אולם הקולנוע ולגרום לשני הגיבורים הגדולים ביקום הקולנועי של DC לשקשק מפחד.


(לגרום לשני הגיבורים לשקשק מפחד - ברייניאק הנבל החדש)

בינתיים, באטמן שנוחת בגות'אם הופך למטרה של התקשורת והממשלה. התקשורת לראשונה מציגה את דמותו של באטמן, אבל דווקא כפושע מסוכן. סטון מזהיר את באטמן שהממשלה מגייסת את הצבא ואת סופרמן במטרה להטיל משטר צבאי על גות'אם ולהחזיר את מה שבאטמן לקח. בעודו חסר כל אונים כשכל העולם נגדו, באטמן מחליט להראות ולאשר את עצם קיומו לראשונה לאור יום. עכשיו, אם יש משהו שכיף לראות זה איזה נאום עמוק של גיבור-על. באטמן עומד מול תושבי גות'אם הנדהמים ומספר שהממשלה רוצה ליצר נשק ממה שלקח. באטמן מבקש את עזרתם של התושבים שהם קו ההגנה האחרון לצדק.

הראשונים שקמים בשבילו הם אותם ההורים שבאטמן הציל את ילדם שמספרים שבגלל מה שעשה בשבילם הם יהיו מוכנים ללכת בשבילו. אחריהם קמים המפכ"ל גורדון, שוטרי גות'אם ושאר התושבים. אפילו דת'סטרוק יוצא ומציע את עזרתו בטענה שאין לו שום כוונה לתת לצבא להשתלט על העיר. כן אני מוסיף את דת'סטרוק בגלל שלפי דעתי אין שום דבר יותר אדיר מלראות גיבורים ונבלים עובדים ביחד. גורדון מקים את אות העטלף בשביל להראות לכל העולם שהעיר כולה איתו, ושעליהם להיזהר.

הממשלה מגייסת לכך מסוקים וטנקים. הסצנה הבאה הינה סצנת קרב אפית עצומה בין אזרחי ופושעי ושוטרי גות'אם לבין הצבא. זו לא סתם סצנת קרב בין אנשים, זה קרב בין עולמות, עולמו של האביר האפל נגד עולמו של איש הפלדה. סטון משתמש בחללית בכדי להכניע את חייל האוויר, בעוד שגורדון משתמש בבאטמוביל, באטמן לעומת משתמש במסוק "העטלף" (כן אני מעתיק מ"עלייתו של האביר האפל"). בסופו של דבר הלחימה שלהם נפסקת לטובת דבר אחר, קרב אחד על אחד של באטמן מול סופרמן.

באטמן לובש את חליפת הפלדה (שנראתה בטריילר) והשניים נפגשים בלילה גשם בסמטה שבה הוריו של ויין נרצחו. שוב פעם, זאק סניידר אישר שהסרט מאוד מושפע מהקומיקס "האביר האפל חוזר". סצנת הקרב הלא קלה ביניהם תהיה כנראה מבוססת על הסצנה שבקומיקס שבסופה האביר האפל גובר על איש הפלדה בזכות השימוש בקריפטונייט. באטמן אוחז בו באומרו את המשפט המפורסם "אני רוצה שתזכור קלארק, אני רוצה שתזכור על גרונך, אני רוצה שתזכור את האיש שהביס אותך". סופרמן לבסוף אומר לו שנמאס לו להילחם באדם חף מפשע ושאם הוא רוצה לסיים את הקרב ביניהם. כך למעשה הדילמה של שלום או מלחמה נגמרת מבחינתו של סופרמן. באטמן לבסוף מוריד את ידיו מאיש הפלדה התשוש.


("אני רוצה שתזכור קלארק, אני רוצה שתזכור על גרונך, אני רוצה שתזכור את האיש שהביס אותך")

בסופו של הקרב, מגיע בהפתעה מכונית שבה מופיע לקס לות'ור בעודו מחייך ומוכה כף. לות'ור מסביר להם שזמנם עבר ותקופתם כגיבורי העולם נגמרה בכישלון, וכך מציג בפניהם את זה שיחליף אותם ויצליח במשימה שהם נכשלו בה. ברייניאק מגיע מעופף לזירת הקרב וגורם לפיצוץ ענקי. באטמן וסופרמן משלבים כוחות במטרה להביס אותו, אבל שניהם תשושים מהקרב ביניהם ומוכנעים על ידו.

ברייניאק פוצח את פיו ומסביר להם שהוא נולד על מנת להציל את העולם והוא נועד לחסל אותם. הוא מכין את עצמו למתקפה אחרונה שתשים קץ לשניים, אבל לפתע מגיע ויקטור סטון שעוצר את המכה ומקריב את חייו בשביל השניים. הפגיעה בחללית גם גורמת להחזרת המכה לברייניאק וגורמת לפציעה קלה שלו. ברייניאק המושפל טס למעלה אל השמים במטרה להחלים. לות'ור מביט בסופרמן ואומר לו שהצבא עומד להשתלט על העיר וכך החללית וכל מה שניסה להגן עליו יהיה שלו, ככה הוא ניצח. לות'ור נכנס מחויך לרכבו ונוסע.

באטמן הולך לחללית המרוסקת (שנית) ועומד מתנצל מול סטון הגוסס. סופרמן אומר לבאטמן שיש לו תוכנית איך לשמור על החללית מלות'ור אבל מבקש מבאטמן לסמוך עליו. באטמן מהסס ולבסוף נותן לו את מבוקשו. סופרמן אוגר את כל כוחו ולוקח את החללית והנשק שבתוכה חזרה לקוטב ושם בונה את מבצר הבדידות המוסתר מידיו של לות'ור. ויקטור מוחזר לרשויות החוק. נאמר לברוס ויין שיש לו דופק מועט אבל כל גופו חבול והרוס. ויין מבטיח לממן כל טיפול שיעזור לו. כך למעשה הסרט מכין אותנו לזהותו כסייבורג.

בסצנה האחרונה, מופיע ברוס ויין במבצר הבדידות (ללא חליפתו) מול קלארק קנט (גם כן בלבושו הרגיל). ויין מציג בפניו תוכניות בנייה של לוויין. ויין אומר לקלארק שהוא הולך למלא את בקשתו של ויקטור סטון להרכיב ליגה שתשמש את הכוח האולטימטיבי ותוכל להציל את העולם הזה שנגוע בדברים שחזקים יותר מפושעים רגילים, והוא אומר לו שהוא רוצה אותו שם גם כן. לויס ליין מגיעה ומציגה בפניהם ארבעה תיקיות סודיות של 'דיילי פלאנט' בהם מופיעים אלמוניים מיוחדים ושואלת ממי הם ירצו להתחיל את הקבוצה.

טריילר הסרט



אז זהו סך הכול, זה "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" שאנחנו מציעים. כמובן שבין לבין כן יש להרחיב טיפה עוד על מערכת היחסים המסובכת בין קלארק ללויס או עוד קצת דיבורים עם אלפרד ואפילו קצת את פרי וייט שלא הספקתי להרחיב עליו ממש. אז מה אתם אומרים? זה נוראי או שזה גרוע? חושבים שהיה צריך לתת לוונדר וומן זמן במה? לא מרוצים מהתוצאות של הקרב בין השניים? אז בואו תספרו לנו מה אתם חושבים. יש לכם זמן, אחרי הכל הסרט יגיע למסכים בשנה הבאה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
 — לפני 9 שנים
לפנק...לפנק...  —  אני הכי בקטע של סרטים מהזאנר של גיבורי על, מהרגע שהתחלתי לקרוא לא הפסקתי. זה מה שנקרא לפנק
 — לפני 9 שנים
סך הכול ממש אחלה  —  תסריט ממש נחמד אהבתי איך ששילבת את דת'סטרוק ודיק גרייסון וכמובן ברייניאק וגם קרב מהאביר האפל חוזר היה ממש טוב! אבל חסר לי 3 דברים: א. וונדר וונמן ואקווה מן שכמו שאמרת יהיו בסרט וקצת חסרים ב. קצת את גות'אם ואלפרד ג. אולי קצת יותר סצנות קרב בין באטמן לסופרמן כי בכל זאת על זה הסרט חוץ מזה אחלה של סרט ואם ישתמשו בלפחות 70% מזה אז נראה לי יהיה מצליח כמו האביר האפל
 — לפני 9 שנים
סרט על  —  קבל ביג לייק
 — לפני 9 שנים
אהבתי  —  סבבה של תסריט
 — לפני 9 שנים
זכויות יוצרים  —  גדול! LIKE כדאי לשמור על זכויות יוצרים. אהבתי שבחרתם בדת'סטרוק כאחד הנבלים וגם אני חושב שהגיע הזמן להכיר אותו יותר.
 — לפני 9 שנים
אחלה סרט!  —  אחלה סרט אחי ואפילו יש מצב שיעתיקו ממך:-) אבל לא ישכחו ובטוח יוסיפו איזה קיטש אמריקאי של דגל מתנופף ברוח ואולי גם כמה נשיקות או מבצע הצלה אבירי של אחת הנשים שילהקו לסרט. יאללה תנו עוד רעיונות לסרטים.
 — לפני 9 שנים
פאקינג טוב!  —  גם ברייניאק וגם מלחמה בסוף הלוואי וזה יהיה הסרט וזה לא בגלל השטויות שהם עושים
כתוב תגובה משלך על "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק": תסריט מהסרטים
7
סרטים בקולנוע