"הזדמנות נוספת": מאתגר את חוקי המוסר

ביקורות
הסרט הדני "הזדמנות נוספת" הינו מותחן דרמטי אשר בוים על-ידי סוזן ביאר ומככב בו השחקן המוכר ניקולאי קוסטר-וולדו, הלוא הוא ג׳יימי לאניסטר ממשחקי הכס. מדובר בסרט המותח את גבולות המוסר ומעלה שאלה רבות וחשובות באמצעות סיפור מרתק ועצוב גם יחד.

"הזדמנות נוספת": מאתגר את חוקי המוסר
"הזדמנות נוספת": מאתגר את חוקי המוסר

אני באופן אישי הופתעתי מכמה נהניתי מהסרט הזה, זהו הסרט הדני הראשון שאני רואה ולא ידעתי למה לצפות. הקצב של הסרט היה מעולה, ולא הרגשתי שאני בסרט זר. יכול להיות שזה קשור לשחקן הראשי, אותו אני רגילה לראות מהסדרה "משחקי הכס" אבל בכל אופן אין מה לפחד פה מאימת הסרטים הזרים. הסרט מספר את סיפורו של אנדרס, שוטר במחזור כלשהו בדנמרק, החי עם אשתו ותינוקם הקטן והחמוד. אנדרס עובד יחד עם שוטר נוסף, סימון, וסך הכל שניהם חיים דרך חיים מנוגדת לחלוטין. סימון משתכר כל לילה לעומת אנדרס שממתפקד כאב אוהב ובעל מסור.


(בהחלט עמד באתגר, צילום: יח"צ)

רצה הגורל ואנדרס חוטף מכה רציני בחייו, מכה כה חזקה שנדמה שהוא ואשתו לא יצליחו להתגבר עליה. אנדרס לוקח את הגורל לידייו ומעלה שאלה חשוב בתחום המוסר; האם זה בסדר לעשות מעשה רע?, כאשר הכוונה הסופית היא טובה, והאם מותר לשוטר לקחת את החוק לידיים שלו ולעשות את מה שנראה לו נכון, למרות שזה נוגד את החוק. אלו הן שאלות מרתקות אשר רוב סרטי השוטרים מתמודדים איתם, וגם פה בסרט הזה עשו זאת, ובצורה נפלאה.

ישנם מספר סצינות מצמררות בהחלט במשך הסרט, המציג את צידו האפל של בני אדם, ושל הורות בפרט ולא מיועד לחלשי הלב שבנינו. המשחק מעולה, מדובר בעלילה דרמטית שמחזיקה מעמד לכל אורכו של הסרט, וסוף הסיפור אינו צפוי בעליל. בסופו של דבר העולם מתנהל לפי חוקים שקבעו אנשים חכמים מאיתנו, ומי אנחנו שנערער עליהם וניקח את החוק לידיים שלנו? העולם ימשיך להסתובב לא חשוב מה נעשה, ולפעמים גם המעשה שנראה לנו הכי נכון בעולם הוא המעשה הלא נכון.


(כשהפשע והחוק לוחצים ידיים, צילום: יח"צ)

אני ממליצה בחום רב על הסרט הזה, אבל אם יש לכם בעיה לראות גופות של תינוקות ועוד מחזות מצמררות, אולי עדיף שלא. הסיפור סוחף ומעבר לכך שהוא מכניס אותנו אל עולמם של אנשים המתמודדים עם הטרגדיה הכי גדולה שאדם יכול להתמודד איתו, הוא גם מכניס אותנו אל חיי העם הדני שגם הוא מעניין לא פחות.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הזדמנות נוספת": מאתגר את חוקי המוסר
סרטים בקולנוע