"הון אנושי": רושם ראשוני מטעה בהחלט

ביקורות
סרט איטלקי מרתק המספר סיפור משלושה זוויות שונות ומשונות, המגלות בסופו של דבר את האמת מאחורי הסיפור. התככים והמזימות של עשירי איטליה וקשייהם של מעמד הביניים מתנגשים כדי להגיד לנו משהו על טיבו של האדם ועל כך שלא תמיד מה שנראה לנו בהתחלה כאמת, הוא באמת הסיפור הנכון.

"הון אנושי": רושם ראשוני מטעה בהחלט
"הון אנושי": רושם ראשוני מטעה בהחלט

סרטו החדש של פאולו וירזי האיטלקי "הון אנושי", מספר את סיפורם של שלושה אנשים שונים, הקשורים אחד לשנייה בדרך זו או אחרת אשר חווים במקביל תקופה ייחודית ומעניינת במיוחד בחייהם. הסרט מספר סיפור אחד, משלושה זוויות שונות לחלוטין, שכל זווית משנה את כל מה שחשבנו על אותו הסיפור, עד לאותו הרגע. הסיפור האחרון סוגר את הסאגה ומותיר אותנו עם כל הידע להבנת הסיפור, שבעצם שונה לחלוטין ממה שחשבנו שהוא בהתחלה.

זוהי בהחלט דרך מעניינת ומקורית לספר סיפור, למרות שאני פחות חובבת את הז'אנר ומאמינה שהיו דרכים אחרות ופחות מבלבלות לספר את הסיפור. אבל אין ספק שלדרך הזו יש את ההיתרונות שלה, במיוחד לאחר העובדה כי תחילת הסיפור מתברר כרחוק מהמציאות וממה שבאמת התרחש בפועל. שלושת האנשים, שדרכם אנחנו חווים את הסיפור, הם; דינו ׁ(פבריציו בנטיווליו), סוכן נדל"ן מתוסכל המנסה לעשות קופה בכל מחיר, גם אם זה מצריך ממנו לסכן את כל מה שיש לו בתמורה. אישה עשירה ומגונדרת בשם קרלה (ולריה ברוני טדסקי), שמחפשת ריגושים במקומות מוזרים ומשונים. ונערה צעירה אחת, סרינה (מתילדה ג'ולי) המהממת, ביתו של דינו, היוצאת עם בנה של קרלה ומחפשת את עצמה ומשמעות לחייה במקומות הכי לא צפויים. (זהירות בהמשך צפויים ספויילרים!)


(מוזרים שכאלה, צילום: מתוך הסרט "הון אנושי")

הסרט מתחיל בהצגת תמונת חיים אופטימית למדי, דינו מסיע את בתו סרינה אל בתו של חברה מקס, ושם הוא מתחנף אל אביו של מקס, משקיע מפורסם, במטרה להיכנס כמשקיע בקרן ההון הרווחית שלו. משם אנחנו מלווים את דינו עד לרגע בו הוא מבין שהפסיד את כל כספו בגלל השקעה לא נכונה. אחרי הסיפור שלו אנחנו רואים את סיפורה של קרלה, ולאחריו את סיפורה של סרינה. כל סיפור מגלה פרטים חדשים שלא ידענו עליהם, זוויות חדשות הפוכות מהנראות לעין וסודות שאף אחד לא רוצה שיגלו.


(נכנס יין, ייצא סוד?,צילום: מתוך הסרט "הון אנושי")

זהו סיפור מקסים, על חיפוש וגילוי עצמי, על התמודדות עם המציאות הקשה בה אנו חיים, על אהבה צעירה ועל ההקרבות שאנו מוכנים או לא מוכנים לעשות עבור אלו שאנחנו אוהבים. המשחק מצוין וכמעט ולא שמתי לב שהסרט באיטלקית מרוב שהייתי שקועה בעלילת הסרט. כמובן שגם לסרט הזה יש מוסר השכל לא פחות חשוב מעלילה מעניינת והוא לא להיכנע לחוקי החברה, לציפיות השטחיות מהסביבה או לפיתויים המהפנטים ולהתרכז בדברים הבאמת חשובים, כמו אהבה ואושר עצמי.

אני ממליצה בחום על הסרט הזה לכל מי שמחפש בילוי נעים, זורם ומהנה בקולנוע, ולאנשים שאוהבים להיות מופתעים, כי הסרט הזה בהחלט יפתיע אתכם, כמעט בכל רגע ורגע ועד לסופו. ולכל מי שלא אוהב קולנוע זר, חבל כי הוא לא פחות טוב מהקולנוע ההוליוודי ואני מבטיחה שתהנו מהסרטים הזרים אולי אפילו יותר מהאמריקאים.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הון אנושי": רושם ראשוני מטעה בהחלט
סרטים בקולנוע