"שושבין להשכרה": קומדיה משעשעת ומפתיעה

קולנוע
"שושבין להשכרה" הינו קומדיה רומנטית מז'אנר סרטי החברים אשר מציג לנו את הצד האפל של חתונות מצד החתן. לא כולנו מצליחים לשמור על קשרי חברות לאורך זמן, אבל מה קורה למישהו שצריך במיידי 8 חברים הכי טובים ואין לו אפילו חבר אחד אמיתי?

"שושבין להשכרה": קומדיה משעשעת ומפתיעה
"שושבין להשכרה": קומדיה משעשעת ומפתיעה

אין על קומדיה רומנטית טובה, אבל יותר מזה, אין על קומדיה רומנטית גברית. לא, זה לא רומן בין שני גברים אלא ז'אנר מוכר יחסית בהוליווד של "סרטי חברים", והם כמעט תמיד מצחיקים ברמה היסטרית. ראינו את זה ב"אחים חורגים", "בדרך חתונה עוצרים בווגאס" ועוד קומדיות רבות בהם הדמויות הראשיות הם גברים שנוצר ביניהם קשר מיוחד באמצעות אירועים קומיים שקורים להם בדרך למשימה כלשהי. אין פה סיפור אהבה בין גבר לאישה אלא סיפור אהבה בין גבר לגבר, הטרוסקסואלי לחלוטין. גם הסרט "שושבין להשכרה" הוא מהז'אנר הזה, ואני חייבת לציין שאותי הוא הפתיע במיוחד.

הדמות הראשית הוא לוזר בשם דאג (ג'וש גאד), שמנמנן ולא יפה תואר. הסרט מתחיל כשהוא יושב במשרד גדול ומפואר (יש לו כסף) ומתקשר לחברים מהעבר על מנת למצוא שושבין לחתונתו. האנשים שהוא מתקשר אליהם לא זוכרים מי הוא בכלל, ואנחנו מבינים שיש לו בעיה - אין לו חברים. זה נכון, הסרט מהתחלה קצת צפוי בכל הנוגע לקו הנרטיבי שלו, אבל יש עוד הרבה הפתעות בדרך וזה לא הזמן לשער ולנחש מה הולך לקרות.



קיילי קווקו-סוויטינג שוב מוצאת את עצמה עם מגה חנון (ההיא מ"המפץ הגדול") והפעם היא הסכימה להתחתן עם דאג מיד. מהתחלה יש פה חשד שהכוונות שלה לא לגמרי טהורות, אבל גם אנחנו כצופים רק רוצים שהבחורה היפה תסכים להתחתן עם החנון השמן, ולכן אנחנו נוטים להאמין לכוונותיה עד סוף הסרט. היא לא משחקת פה תפקיד מרכזי אבל בהחלט נחמד לראות אותה על המסך הגדול.

את דאג מציל בסופו של דבר (אחרי התקף חרדה לא יפה בכלל) בחור בשם ג'ימי (קווין הארט), שעבודתו בחיים היא לכהן כשושבין בחתונות שונות ברחבי ארצות הברית בתמורה לסכום כסף לא קטן. הוא מציל חתנים חסרי חברים, מכל הגזעים וצבעים, ועושה זאת בצורה לא רעה בכלל. סך הכל הכוונות שלו הם טובות והוא עוזר לאנשים שבאמת צריכים את הצלתו. הבעיה היא, שדאג סיפר לגרטשן שיש לו 7 שושבינים לחתונה, ועכשיו ג'ימי צריך לארגן מה שנקרא "טוקסידו זהב" - הכל כולל הכל, חבילת הפרימיום של קניית חברים לחתונה. ג'ימי לא בטוח שהוא יכול לבצע את המשימה תוך שבועיים ודאג לא מבין למה, הרי יש לחבילה שם, אז זה אומר שזה חייב להיות אפשרי. ג'ימי עונה לו "גם לסוס עם חד קרן יש שם, זה לא אומר שהוא באמת קיים במציאות". משפט גאוני שאקח איתי לחיים.

מהרגע שג'ימי מתחיל את עבודתו ומגייס את חבורת המוזרים שלו למבצע (או כמו שנאמר בסרט "חבורת הגוניז שגדלו והפכו לאנסים"), ועד לחתונה עצמה, קורים המון דברים מצחיקים ואני חייבת להודות שצחקתי בקול רם ברובם. מדובר בסרט חברים משובח ביותר שמביא יחד אנשים שלא היינו מדמיינים שיהיו חברים, ומאלץ אותם להתמודד עם הרפתקאות, חוויות ואתגרים חדשים בכל רגע של הסרט.



המוסר השכל פה חשוב ביותר - אם אתה צריך לשקר לחברה שלך לגבי כמות החברים שיש לך, כנראה שאתה עם הבחורה הלא נכונה. ועם זאת אסיים ואומר, שאני בהחלט ממליצה על הסרט הזה לכל מי שמחפש סרט קליל, מצחיק, מעט טיפשי אבל לרוב די מתוחכם. אה, ואם לא בשביל כל אלה אז בשביל סצנת הריקודים של ג'ימי ודאג ששווה לצפות בכל הסרט רק בשבילה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "שושבין להשכרה": קומדיה משעשעת ומפתיעה
סרטים בקולנוע