הפשע לא משתלם

קולנוע
לקחתי הפסקה מוחית בסך כולל של שלוש שעות מפוצלות וניסיתי להתענג על שני סרטי פשע, שלא הוקרנו ולא קיבלו פרגון גדול מדי במדדים האינטרנטיים. הישענות על שחקנים מפורסמים, כידוע לכולם, איננה המתכון המנצח להרכיב סרט טוב והמדדים ניצחו פעם נוספת.

הפשע לא משתלם
הפשע לא משתלם

"אמפייר סטייט"



מכרו לי את הסרט הזה, כאשר דה רוק ג'ונסון מוביל את הסרט ולצידו ליאם המסוורת', האח של ושחקן בפני עצמו ואמה רוברטס, שחקנית נהדרת ומתפתחת בפני עצמה. קיבלתי את רוברטס בדקה ורבע של תפקיד עלוב, חסר משמעות וחסר תרומה לעלילה, דה-רוק בתפקיד משני ובנאלי ומטה ולבסוף מושכות הסרט התעופפו לידיו הצעירות של ליאם הצעיר, שכמה מבדר שקוראים לו בסרט דווקא כריס. סרט הפשע עם השם הלא כל כך ייחודי והלא כל כך קשור לבניין המפורסם לוקח אותנו לשכונה צנועה בניו-יורק של שנות השמונים, כאשר שני חברי ילדות מסתבכים, או יותר נכון מתחילים להסתבך בפשע של גניבת כסף ממשאית, או יותר נכון ממחסן האחסון של הכסף, לשם מגיעה המשאית בסוף היום.



לא כל כך ברור מי החברה הזאת, האם היא פורמאלית או קשורה לברוני פשע, אבל מה זה משנה? ממשיכים לזרום... שני החברים כמובן נוטים לכיוונים שונים והאחד מנסה ונכשל להתקבל למשטרה, בעוד שהשני תמיד יהיה זה שגורר למטה ומושך לכיוון השלילי והוא משוחק בחוסר כישרון משווע על ידי השחקן הדי עלוב - מייקל אנגרנו, משך סרט שלם הוא צועק ומשתולל ומנסה בכוח להיות מעצבן, הוא מצליח, אבל לא בגלל הסיבות הנכונות. ליאם, האח הצעיר והפחות מוכשר וחסון לבית משפחת המסוורת' מציג משחק בנאלי למדי ומצליח למשוך את הסרט איכשהו, קשה לומר שהוא מלהיב, כמו הסרט עצמו, אבל אולי הוא מנסה לבנות את הקריירה מלמטה, בכל מה שלא קשור לסאגה העצבנית, שהולכת ומתפתחת מ"משחקי הרעב", הוא בינתיים מכניס את הראש היפה לאימה ולסרטי B בינוניים מינוס וכדאי לו להיעזר בקשרים המשפחתיים בשביל להתקדם קצת יותר.



העלילה כל כך פשוטה וכל כך מצומקת, שזה די הולם את הטמטום של הפושעים וזה נראה שרק הסרט התחיל וכבר הוא נגמר, קו עלילה פשוט מדי ובנייה חלשה של הדמויות שיוצרות את הסרט, דינאמיקה בנאלית וצפוויה של משפחה יוונית ממוצעת וטיפוסית בפרברים הניו-יורקיים, אפילו הצד הכביכול רומנטי של הסרט לא מצליח להפציע מעבר לארוחה בקרב המשפחה ועוד משפט או שניים שאמה רוברטס שותפה להם. היא בהחלט ראויה ליותר קרדיט, אבל הסרט הזה צריך ממילא להימחק מהפילמוגרפיה שלה.

סרט פשע בינוני, אשר לא מצליח להתעלות ואולי הזמן המינימלי שעוטף את העלילה הולם אותה בסך הכל מכיוון שאין יותר מדי מה לספר וכבר נגמר. נראה כמו אלף סרטי פשע בניחוח וגוון של פעם ומרגיש הרבה פחות טוב מהרמה הממוצעת שהתרגלנו אליה בז'אנר. בהחלט הירתמות נאה של שחקנים לא רעים לפרוייקט בינוני מינוס, שנשכח כבר דקה וחצי לאחר שנצפה.

"חיי פשע"




במקרה הנוכחי ישנם הרבה יותר שחקנים מפורסמים שמתעתדים להוביל את הסרט והתוצאה קצת יותר אלגנטית, אבל לא מבטיחה עניין ואיכות, הפוסטר מבטיח שמות גדולים לשעבר וטובים בהווה, התוצאה בינונית. רייצ'ל... סליחה ג'ניפר אניסטון, מגלמת נשואה ולא באושר לבעל לא אוהב במיוחד, בגילומו ותפקודו של טים רובינס. הבעל השתיין והמרוכז בעצמו לא מנסה אפילו להראות סימני חיבה לאשתו, כלפי פנים או חוץ וניכר שמערכת נישואיהם נמצאת על שרטון נוראי שלא יכול להביא למקומות טובים במיוחד.

העלילה נפתחת בתכנונים של שני פושעים קטנים, תכנונים שנועדו להרוויח כסף ולעזור להם לצאת מחיי הבינוניות בהם הם שקועים. גם הסרט הזה מתבצע בתקופה שאיננה זמן ההווה, אלא מפליגה לכיוון הסבנטיז הנוצצים ומציגה שני סוגים של התנהלות בחיים, התנהלותו הנוצצת של איש עסקים, שחשוב לו מאוד כיצד הוא נראה בעיניי הבריות, אל מול התנהלותה הרופסת של אשתו, שנהנית מחיי רווחה, אבל סובלת מכל שאר הדברים הנלווים, כאשר היא בעיקר משמשת בתור צילה של בעלה.



לבסוף שני הפושעים הזוטרים, המתכננים את חטיפתה, המנסים לברוח מחיי עוני ובינוניות בעזרת פעולה מתוכננת על מנת להכות מכה אחת ניצחת ורווחית עבורם. ז'אנר הפשע משתלב במרבית חלקי הסרט ביחד עם קומדיה וסיטואציות הזויות ונראה שהוא מנסה ללכת בכיוונים קצת יותר מדי גדולים עבורו ואיננו עומד בציפיות ומעבר למשחק סביר וגיחוכים קלים אין לסרט יותר מדי מה להציע מעבר לבינוניות ותבניות מוכרות של סרטי פשע עם מגע קומי. מוס דפ נהדר וקליל בתפקיד חצי הצוות הפושע ודווקא הפחות משמעותי עבור העלילה, דווקא ג'ון הוקס מתפקד יותר כראשי ורוקם סיפור משני לעלילה ביחד עם בת דמותה של ג'ניפר אניסטון, שגם לא מפליאה בהופעה יוצאת מגדר הרגיל. רובינס בסדר וכך גם וויל פורטה, שכבר עשה קפיצת מדרגה רצינית בתפקידים ההוליוודיים שלו, רק בשביל לחזור בסרט הזה קצת אחורה למשהו פשוט ובסיסי יותר כמו הסטטוס של איילה פישר, שכנראה לנצח תהיה תקועה בתפקידים קומיים מטופשים ובתור האישה של סשה ברון כהן.



מעל כולם, אהבתי את הופעתו של מארק בוני ג'וניור, השמנמן המזוקן, שמוכר לאוכלוסייה מרובה במגוון תפקידיו הקטנטנים ופה הוא מגלם פושע קטן וטיפש עם חיבה מוזרה להיטלר ומורשתו, תפקיד לא רע בכלל והצלחה בגילום דמות המפגר הלא רשמי של הסרט. כמו כן, סרט הפשע הזה אינו מתעלה לרמות גבוהות ויש בו את הסיבוכים הקלאסיים אשר מוכיחים שהפשע הספציפי המבוצע בסרט יכול להשתלם רק בדרגות מקצועיות או אכזריות מסוימות ומי שמחפש לעשות את הכסף הקל, צריך קצת יותר מרעיון מבריק ותכנון ראשוני. אין ספק שמצוות השחקנים הנוכחי אפשר היה לנסות להוציא קצת יותר ועם עלילה מושחזת יותר ומעניינת יותר היה סיכוי לרמה קצת יותר גבוהה של ביצוע.

סוף דבר;
אם כל הסימנים מראים שזה סרט לא טוב וגם כמה אלפי צופים מנסים לחזק את הטענה הראשונית, אפשר לפעמים לנסות ולהקשיב לרמזים הנותנים כרטיס יציאה מניסיון הצפייה ולהצליח להימנע מעוד בזבוז זמן (גם אם רק שעה וחצי) של עוד סרט בינוני או כושל ובעיקר מיותר.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הפשע לא משתלם
סרטים בקולנוע