"נראה אותך שוטר": בלוז לכחולי המדים

קולנוע
קחו שני שחקנים קומיים, שימו עליהם מדים ותכתבו תסריט קומי טוב ותראו איך הסרט הופך ללהיט אינסנט ומחזיר כבוד לקומדיות, שבהם שותף בן למשפחת וויאנס. הקומדיה של הקיץ פספספה את הקיץ, אבל עדיף מאוחר מאף פעם לא.

"נראה אותך שוטר": בלוז לכחולי המדים
"נראה אותך שוטר": בלוז לכחולי המדים

בעידן, שבו קומדיות מטופשות צצות ללא הרף, כמו פטריות אחרי הגשם, קשה ואפילו נדיר למצוא משהו שעשוי להפוך עם הימים לסרט קאלט, עם רעיון מקורי ובאמת מצחיק, שגורם לצחוק צחוק אמיתי ובריא. הסרט הנוכחי יכול להיות הדבר הזה, הוא הדבר האמיתי ובלי כוכבים נוצצים וללא הכנה מוקדמת אנחנו מקבלים את בן משפחת וויאנס, שבאמת גורם לצחוק ולא מרחמים. דיימון וויאנס ג'וניור, הוא הבן של דיימון וויאנס המקורי והבוגר יותר מבין המשפחה, בעל עבר קולנועי עשיר וכמובן מלא בקומדיות ושטויות והבן שלו, הכוכב הנוכחי בסרט, עם שטויות מטופשות בינתיים עושה את הזינוק, שייזכר לו לכמה דורות קדימה עם קומדיה קורעת מצחוק, עם רעיון מקורי ועם ביצוע מנצח והרבה בזכות כימיה אדירה עם ג'ייק ג'ונסון, הלא כל כך מוכר, שעושה גם את הקפיצה מסרטים וסדרות בדרגה השנייה ומשחקן של קרדיטים קטנים הופך בבת אחת לשם, שכנראה יקבל הרבה הצעות מעתה ואילך, ג'ונסון מתפרע על המסך ופשוט תענוג לעיניים ולאוזניים לצפות בכישרון הקומי הזה מתפוצץ על המסך ומשאיר אבק למתחרים בכישרון קומי גולמי טהור ופשוט נהדר, שחייב עוד טיפה פיתוח לפני המשך השושלת, שבוודאות תיכתב.



הכימיה האדירה בין השניים והכישרון הקומי שלהם פשוט עושה את העבודה ומעבר לרעיון הנהדר של עלילת הסרט ומעבר למוזיקה הנהדרת, בה עושה שימוש הבמאי לוק גרינפילד, שכבר הביא את "השכנה ממול", שהפך עם השנים למיני סרט קאלט והצמיח כשרונות לא רעים בזירה ההוליוודית, רחבת הידיים. שני חברים לא יוצלחים במיוחד חולקים שכר דירה משותף וגם אכזבות נפרדות, כאשר האחד מתקשה להתגבר על קריירת הפוטבול שלו, שנקטעה בתחילתה ואילו השני הוא מתכנת מחשבים שמעלה רעיונות למשחקי וידאו והתסכולים שלו הם מהחברה בה הוא עובד ושם לא יודעים להעריך רעיונות טובים למשחקים, או שיותר מדויק לומר, מעריכים בולשיט מהלך עבור משחקי וידאו ולא איכות.

השניים מתחפשים למסיבה אחת לשוטרים והופכים בהינף יד למוערכים ואנשים שיראים מהם, הדבר פותח להם פתח מסוכן למילוט מהחיים הבינוניים ולסיבובים מלאי כבוד ברחבי לוס אנג'לס, עצם הרעיון שהשוטר הוא טוב ובעל כוח הרתעה משבש לצופים הרבה דעות קדומות, או יותר עדכניות לתקופה הנוכחית. השוטרים הרופסים ואוכלי הדונאטס, בעלי זמן התגובה האיטי הופכים לכמה רגעים למשהו ששווה לשאוף אליו ואז שוב מזכירים לנו בכוח, או שלא כל כך, שהשוטר הרגיל עדיין לא יודע לעמוד על הרגליים האחוריות מול הפושעים המנוסים והחזקים, שהכוח ברחוב עדיין שייך להם, במקום מסוים.



וחוץ מזה, אם אדם רגיל יכול להיכנס לנעלי השוטר, יש בזה משום ביקורת מרומזת וישירה לתפקודים של לובשי המדים הכחולים, שכנראה עבודתם לא כזו מסובכת במחוזות ותפקידים מסוימים. הסרט עצמו פשוט הברקה קומית ובלי יותר מדי גסויות מוקצנות ועם קצת הומור סלפסטיק וכשרון קומי של השניים בתפקידים הראשיים התוצאה פשוט מנצחת ולמרות ירידה טבעית ברבע האחרון של הסרט שכולל יותר מתח ואקשן ופחות קומדיה, הסרט עושה את העבודה ולא זכור לי, שבקרב קהל כל כך קטן ובלי אפקט קולנועי (של סחף צחוקים) הייתה תוצאה כל כך מוצלחת בקומדיה, בשנים האחרונות, באופן אישי. משך סרט שלם חשבתי איך הקומדיה הקורעת הזו עושה, באופן אישי, את דרכה לתוך רשימת סרטי הקאלט הקומיים, כאלו שייצפו צפייה חוזרת ונוספת ועוד אחת וקטעים מהסרט הופכים להיות שגורים בפי הצופה בשגרת היום. עם מוזיקה קצבית ובסים מטורפים והתאמה מושלמת לעלילה הקומית, עם פרצופים מדויקים וקורעים מצחוק, עם שחקנים, שפשוט חייבים להיכנס לטופ הקומי לאיטם ואפילו קצת אנדי גרסיה מוסווה תחת זקן עבות, הסרט הזה הוא הפתעת סוף הקיץ ומעבר לשעון חורף וגלולת נחמה מצחיקה לערב כדורגל ירוק ודהוי, שפשוט קיבל זריקת שיפור ועידוד.



לא אוכל להבטיח, שהסרט יעשה את דרכו לפסגה העולמית ויבטיח שלל הצעות עבודה קומיות לכוכבים הראשיים, אבל אפשר להבטיח, שקהל גדול ורב יהפוך את הקומדיה הנוכחית עם השנים לסרט שיקבל את התואר "קאלט" בספריות וידאו פרטיות של צופים רבים שמתחברים לחוש הומור קליל ולא כזה, שלעיתים מתאמץ דרך גסויות רבות להפעיל את חושי הצחוק. הצלחה קומית פשוט נהדרת והמלצה אישית להנאה מובטחת מקומדיה, שלא תישכח בקרוב מהזיכרון הקולקטיבי.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "נראה אותך שוטר": בלוז לכחולי המדים
סרטים בקולנוע