בקרוב: מהדורה מורחבת של "ההוביט 2"

קולנוע
זמן קצר לאחר שהסתיים הקומיקון ונחשף הטיזר טריילר ל"ההוביט: קרב חמשת הצבאות", מסע השיווק לסרט השלישי והאחרון בסדרת ההוביט ובסאגת הארץ התיכונה נכנס לשלב מואץ ועמו גם השיווק למהדורה המורחבת של "ההוביט: מפלתו של סמאוג".

בקרוב: מהדורה מורחבת של "ההוביט 2"
בקרוב: מהדורה מורחבת של "ההוביט 2"

אפשרות הזמנת הגרסה המורחבת של הבלו-ריי לסרט השני בסדרה כבר זמינה באתר אמאזון במחיר של כ-39 דולרים וייצא לשווקים ב-4 בנובמבר 2014, בדיוק בזמן לפני יציאת לאקרנים של הסרט "ההוביט: מפלתו של סמאוג".

עטיפת המהדורה המורחבת:



"ההוביט: מפלתו של סמאוג" יצא לבכורה עולמית ב-2 בדצמבר 2013 בלוס אנג'לס. כאשר בדומה לסרט הראשון בסדרה, הוא צולם בטכנולוגיית צילום של 48 פריימים לשנייה. טכנולוגיה ששימשה את הבמאי גם בצילום הסרט השלישי בסדרה.

סצנה חתוכה מתורגמת מתוך המהדורה המורחבת של "ההוביט: מפלתו של סמאוג":



הסרט "מפלתו של סמאוג" מגולל את קורותיה של חבורת הגמדים בראשות תורין צינת-אלון, ובליווי בילבו באגינס הנאלצים לעבור דרך יער-אופל, להיאבק בעכבישי ענק וליפול בשבי מלך אלפי היער תרנדויל, אביו של לגולאס, שמחליט לסייע להם יחד עם שומרת ראשו של המלך טאוריאל. הגמדים שמצליחים להימלט מהשבי, מגיעים לעיר האגם אסגארות', ובה חיים צאצאי נומנור שמתבררים כחמדנים הדורשים את אוצר הגמדים החבוי בבטן ההר, הסרט מתקדם אל נקודת השיא כשהגמדים מחליטים להתייצב מול הדרקון סמאוג, שרובץ בבטן ההר, שבארבור, אך מגלים עד מהרה כי לא הייתה זו מן החוכמה להעיר את הדרקון מרבצו.

"ההוביט: קרב חמשת הצבאות", טיזר טריילר מתורגם:



הסרט השלישי בסדרה "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" הוא למעשה העיבוד הקולנועי האחרון של ספרות טולקין, זאת לאחר שכריסטופר טולקין ופיטר ג'קסון הגיעו להסדר משפטי לפיו לא ייעשה כל עיבוד נוסף לספרי טולקין לאחר סרטי ההוביט (אף שזה לא הפריע לפיטר ג'קסון ולרעייתו להכריז בפסטיבל קומיקון האחרון שבכוונתם לעבד את סיפורו של טום בומבדיל לקולנוע...).

לפני שקיבל הסרט את שמו הנוכחי הוא נקרא "ההוביט: לשם ובחזרה", אך ב-24 באפריל 2014 החליט היוצר פיטר ג'קסון לשנות את שם הסרט ל"ההוביט: קרב חמשת הצבאות" כזיקה לקרב הגדול המתואר בספר ושעיקרו מהווה את עלילת הסרט.‏ הסרט צפוי לצאת לבכורה עולמית ב-17 בדצמבר 2014 בלונדון, כך על פי הסכם שנחתם בין האחים וורנר לניו ליין סינמה, לפיו אירועי הפרמיירה של שלושת סרטי "ההוביט" ייערכו בוולינגטון, לוס אנג'לס ולונדון, בהתאמה.

עלילת הסרט מתמקדת במאורעות שמתרחשים באזור ממלכת ארבור, לאחר שהגמדים העירו מרבצו את סמאוג הדרקון שיוצא להשמיד את עיר האגם ואנשיה, זאת על רקע התקרבותם של האורקים לקראת קרב חמשת הצבאות.

הפקת סרטי הטרילוגיה כולה נעשתה בלוח זמנים מאוד מקוצר והם הופקו אחד אחרי השני, כאשר ההפקה יצאה לדרך בשנת 2011 והצילומים החלו במאי 2012 והושלמו ביולי 2012. במרץ 2013 נעשו צילומי השלמה נוספים והצילומים עבור "ההוביט: מפלתו של סמאוג" ו"ההוביט: קרב חמשת הצבאות" הושלמו סופית ביולי 2013.

פיטר ג'קסון עצמו אישר כי אף ששם הסרט השלישי שונה, ייתכן והשם "ההוביט: לשם ובחזרה" יישאר שמה של הטרילוגיה בכללותה וייתכן שכך גם ייקרא מארז הטרילוגיה שצפוי לצאת שנה לאחת צאת הסרט השלישי לקולנוע.

בטרילוגיית ההוביט מככבים מרטין פרימן, איאן מק'קלן, לי פייס, אורלנדו בלום, ריצ'רד ארמיטאג', מנו בנט, בנדיקט קאמברבאץ', לוק אוונס ואחרים. הסרט השלישי - "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" - והחותם של הסדרה ייצא, כאמור, בדצמבר 2014. גרסת בלו-ריי ראשונית צפויה לצאת במארס 2015 בעוד הגרסה המורחבת צפויה לצאת בדצמבר או בנובמבר 2015, לצד או לפני צאת מארז כולל של הטרילוגיה כולה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בקרוב: מהדורה מורחבת של "ההוביט 2"
סרטים בקולנוע