"הדרדסים 2": מתדרדר(ס)ים

קולנוע
היצורים הכחולים החמודים חוזרים לסרט המשך שלא מבשר משהו שונה מקודמו, עדיין חוויה כיפית לילדים ושטות גדולה וגמורה עבור ההורים שגדלו על הסדרה המקורית.

"הדרדסים 2": מתדרדר(ס)ים
"הדרדסים 2": מתדרדר(ס)ים

לא היה ספק בליבי, כאשר יצא הסרט השני, שאני אראה אותו ולו על מנת שיהיה לי במה לראות עם אשתי ומעבר לכך, יש לי סימפטיה לסדרה שעליה גדלתי והתחנכתי משך שנים רבות שהייתי ילד קטן וגם קצת יותר גדול. ההרפתקה המופרכת אליה לוקחים אותנו הדרדסים היא שוב ברחובות עיר גדולה, אם פעם שעברה הם נחתו בניו יורק, כיום הם נוחתים בפריז והפעם גרגמל, המכשף הרשע הוא דמות נערצת כל כך עד שבני האנוש הרגילים סוגדים לו ולקסמיו, בתור קוסם מוביל.

הדרדסים נשלחים למשימת הצלה של דרדסית, אשר נחטפת על ידי שני יציריי כפיו של גרגמל, דרדסים לא כחולים, שרוצים להיות כאלו ועל כן הם עושי דברו של המכשף.



בינתיים, בעולם האמיתי (כביכול), מגדלים בני הזוג, פטריק וגרייס, מגדלים את בנם לעולם נטול דרדסים, עד ש... הסרט מנסה לעמוד על בעיות אב ובן גם בעולם הדרדסים וגם בעולם האמיתי, חמוד ותו לא. חוץ מזה הוא מכניס עוד מספר דרדסים לסבב ההופעה, שכן אי אפשר להביא את כולם בסרט אחד לבמה אחת של שעה וחצי, או שמא אפשר ?

מה שמעלה את השאלה, למה לעזאזל לביים שני סרטים שהדרדסים משתלבים בסביבה הטבעית של בני האדם במקום לחשוב על דרך קצת יותר מקורית להוציא סרט פשוט יותר בתוך עולם הדרדסים הקלאסי. את טכנולוגיית העולם האמיתי אנחנו כבר מכירים ולמכור עלילה הזויה ומופרכת של הדרדסים שחיים בין בני האדם במציאות העכשווית זה חמוד, אבל כבר קצת מאבד מהקסם.



למה לא לנסות סרט אחד לחזור בחזרה לכפר הדרדסים ולחיות למשך שעה וחצי את הסדרה בתוך סרט עם אנימציה מצוינת?/ עלילה מקורית ומעניינת ניתנת לפיתוח אחרי שלל פרקים נהדרים שגידלו דורות שלמים, רעיון אחד יכול לתת דחיפה לסרט שיגרום להנאה כפולה, גם מקהל הצופים הצעיר וגם מקהל הצופים שהיה צעיר בזמן שהדרדסים דירדסו את דרכם על עבר לב צופיו.

האנק עזריה הוא כמובן גרגמל והוא עושה זאת לא רע, אבל הכוכב הסימפסוני הזה מגביל את עצמו לגיל הרך במשחקו בתור גרגמל ואין הרבה ערך מוסף לכשרון העצום שלו כאשר הוא מגלם את תפקיד המכשף הרשע לגיל הרך. ניל פטריק האריס, גם הוא, לא מסוגל לייצר משהו מעבר לבנאלי והבינוני ונראה שמלבד פסגות הסדרות שלו ("דוגי האוזר" ו"איך פגשתי את אימא") הוא לא מסוגל להתעלות לקריירה של סרטים באורך מלא.



אפילו ברנדון גליסון, שהוא פשוט ענק קולנועי בעיניי, לא מצליח לייצר שום דבר מעבר לתצוגת משחק מטופשת שחלקה מתקיים בתור ברווז. אפילו די עצוב להאמין ששחקן בקנה מידה כשלו נכנס לתפקיד בסרט מטופש שכזה. מעבר למשחק המאולץ, כך גם המשיכה המאולצת של סרט נוסף לדרדסים. אין אף שחקן שראוי למחמאה על משחק יוצא דופן וכמובן שאין ציפייה לכך מסרט בקליבר שכזה, חוץ ממרצ'נדייזינג וסחיטת הלימון הכחול עד תום אין הרבה מה לספר.

נחמד, חביב ומעלה חיוך מדי פעם, אבל לא יותר מעבר לכך. הפינאלה של הסרט הנוכחי נותן הקפצה אחורה בכיוון טוב ונותן תקווה שאולי הסרט שיחתום טרילוגיה יוכל להתעלות על שני קודמיו ולתת פיצוי עבור הצופים הוותיקים שלוקחים את ילדיהם לחוויה התמימה והמענגת הזאת.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הדרדסים 2": מתדרדר(ס)ים
סרטים בקולנוע