איש יקר: ספי ריבלין הלך לעולמו

רכילות
שבוע קשה לתעשייה הקולנוע והיצירה הישראלית בכלל, ספי ריבלין הלך לעולמו בתאריך 3 לדצמבר 2013, אבדה קשה לעולם המשחק ולתרבות הישראלית בפרט.

איש יקר: ספי ריבלין הלך לעולמו
איש יקר: ספי ריבלין הלך לעולמו

מי שהיה לפיסטוק, שיחק בעשרות סרטים והיה אחד הסמלים הגדולים של התרבות הישראלית בשנים האחרונות היה לא אחר מאשר ספי ריבלין, איש מצחיק הוא היה, כזה שלא היה מפסיק להצחיק או לצחוק מכל דבר שרק הייתה את האפשרות לצחוק עליו, ספי ריבלין הלך לעולמו בגיל 66 לאחר מלחמה של שנים במחלת הסרטן.

ספי ריבלין נולד בשכונת נחלת יהודה אי שם ב-7 לנובמבר 1947, הוא למד בבית הספר למשחק "בית צבי", החל את קריירת המשחק ארוכת השנים בתיאטרון ומשם הדרך הייתה קצרה לטלוויזיה, אחד התפקידים היותר מוכרים של ריבלין היה פיסטוק בתכנית הילדים "רגע עם דודלי" אשר שודרה בטלוויזיה החינוכית על גבי שחור-לבן ואחד מיוצריה הוא לא אחר מאשר דודו טופז, אשר הפך את ריבלין לנערץ ע"י ילדים רבים בין השנים 1976 - 1981.

ספי ריבלין בתפקיד פיסטוק הענק



מי שהמליץ על ריבלין היה טוביה צפיר, אשר הביא לחשיפתו הראשונה של ריבלין על מסך הטלוויזיה בתוכנית "ניקוי ראש" של מוטי קירשנבאום, ריבלין היה גם לשחקן פסטיגל גדול ונערץ, זמר מצליח ואיש שהביא עמו משהו קצת שונה, רענן כזה שכמעט ולא קיים יותר בתרבות הישראלית של היום.

ריבלין הופיע לצידו של זאב רווח בסרט "רק היום" (1976), החליף את רווח בסרט "חסמבה ושודדי הסוסים" (1985) והיה לאלימלך זורקין, שיחק לצד ציפי שביט בסרט "אחד באפריל", "השועל בלול התרנגולות" (1978), "השיגעון הגדול" (1986) שם קיבל תפקיד ראשי בבית משוגעים, ואף הספיק לקחת חלק בסרטו של אבי נשר "הסודות" (2007).

מתוך הסרט "השיגעון הגדול"



עונת המלפפונים - לצידו של זאב רווח בסרט "רק היום"

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על איש יקר: ספי ריבלין הלך לעולמו
סרטים בקולנוע