קללתו של צ'אקי: בובה פראית

קולנוע
צ'אקי מציג; החלום ושברו, בובת הילדים משנות השמונים חוזרת לנסות לסייט לנו את הלילה, אבל בעיקר מותירה אותנו עם עיניים בחוץ (במשמעות אחת).

קללתו של צ'אקי: בובה פראית
קללתו של צ'אקי: בובה פראית

כנראה שהדבר היחיד שהשתנה משנות השמונים הוא שאנחנו התבגרנו, אבל הקולנוע, בשלבים ובחלקים מסוימים מסרב להתייאש. צ'אקי היה סמל מסחרי בשנות השמונים לאימה בבובות ילדים, אף אחד לא העז להתעלם ממנו ואני זוכר גם התאספויות חברתיות לצפייה באימתון המטופש שלא הותיר מוניטור הולטר ללא קפיצות משמעויות במהלך מדידת פעולות הלב.

הבובה החמודה הזאת עם השיער המטופש והמראה התמים שיחרה לטרף והכילה בתוכה רוצח פסיכופת במסווה מתקתק, הראשון היה האות לעוד רביעייה אחריו, כאשר ישנם שני סרטי המשך שנשאו את שם המקור (משחק ילדים) ועוד שני המשכים שדיברו על הקמת משפה לבובון הפסיכוטי ("הכלה של צ'אקי" ו"היורש של צ'אקי") בעזרתה האדיבה של האישה והשדיים, ג'ניפר טילי.

הסדרה, כמובן לא הצליחה להתרומם יותר מדי, אבל כבר השאירה חותם עם סדרת אימה שממאנת להיגמר והנה, הגיע לו עוד פרק בסדרה של הבובון הרצחני וכמובן כל חובביו וזוכריו משנות השמונים התמקמו מול המסכים על מנת לראות פרק נוסף. אני ואחי זכרנו לטובה את הסדרה והחלטנו לתת צ'אנס לקאסט לא מוכר שמונהג על ידי בובה המגולמת על ידי בראד דוריאף, שכבר לא אמין בתור צ'אקי זקן, החוזר בפלאש בקים אחוריים בתור צעיר שבעצם מגולם על ידי שחקן בן 60 פלוס.



השחקניות בסרט האימה די מזעזעות והמשחק לא אמין, הבלונדינית היחידה בסרט ובעלת הגוף האלוהי, היא אחת הראשונות להיקטף (לא הספקנו ליהנות מכל מה שיש לה להציע). התסריט מרושל ונשען על הסרט הראשון באופן די קלוש, מעבר לכך הוא משתמש במרכיבים מסרטים אחרים בחוט דקיק ומיותר.

נראה שהבמאי מנסה לגרום לסרט להיראות בניחוח ואווירת שנות השמונים בצילומים וגם באקטים האלימים (שמקבלים שדרוג בעניין האלימות, למרות שגם פה יש טעם לפגם), הכוללים איברים כרותים ומשוסעים ועיניים שעוברות התעללות בכל צורה אפשרית. כל צוות השחקנים נראה כאילו נקטף מאשפתות ההוליוודיות ונדמה שסרט שכן נכנס לתוך קטגוריית קלאסיקות אימה יכול היה לנסות להתהדר בשחקנים קצת יותר מקצועניים.



לא ברור האם הסרט מנסה להמשיך את הליין הקומי או שהוא סתם מרושל, אבל בתור אחד שגדל על הרוצח הננס והפסיכוטי, אפשר לומר שהמנה הקצרה, יחסית, יכולה להתקצר בעוד מעט על מנת לתת את מה שהתכוונה. הסרט ממצה את עצמו לאחר כשעה ונמרח עוד חצי שעה מיותרת, מתנהל על בסיס הקודמים ולא מציג חידושים מלבד סרט המשך נרפה וחלש בכל אספקט אפשרי. הוא אמנם אפשרי לצפייה, אבל כבר מרגיש מיותר מהרבע השעה הראשונה בקטע של המשך לא מקורי שסתם ניסה להרוויח על גב הסרט הראשון.

בתור סרט אימה הוא נכנס לקטגוריה חלשה למדי של סרטי אימה, שלא מצליחים להפחיד או להקפיץ ליותר מעשר שניות מצטברות, סליחה תיקון, חמש או אפילו שלוש ישרתו יותר את רגעי ההקפצה הפוטנציאלים שמגולמים בסרט.

בתור פאן קומי אפשר למנות עשר שניות נוספות, סליחה, אולי חמש שניות שמזכירות את הנדבך הקומי בשלל הצ'אקים הקודמים. אין דין ואין דיין, כישלון קולוסאלי בהפקת הבובה בתור המשך ראוי לקודמיה. אסור לגעת יותר בסדרת הסרטים וצריך לתת לה לנוח על משכבה בשלום ובניגוד לצ'ארלס, הרוצח שבתוך הבובה, לא להעביר את הנשמה המתגלגלת לכל מקום אפשרי ולכל גוף מארח פוטנציאלי. התקווה היחידה היא שהגדיעה של היסטוריית צ'אקי וסרטי ההמשך שלו תהיה הפעם סופית, חתומה ועם מדבקות בקרת איכות.

יש צורך במישהו שיוציא את כל איברי הבובה ויגרוס אותם ולאחר מכן יערוך להם קבורה ראויה בארגז שייקבר ויינעל באתר חירייה מתחת לאדמה ולשכבות זבל שלא יאפשרו לבובון לחזור ולהשמיד את כל מה שפחדנו (וצחקנו) ממנו בשנות השמונים.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על קללתו של צ'אקי: בובה פראית
סרטים בקולנוע