"סוף": כלו כל הקיצים

קולנוע
מיטב כוכבי הוליווד הצעירה מתייצבים לצחוק על עצמם, על הוליווד ועל האפוקליפסה, לצורותיה. בדיוק מה שציפיתם, נהדר וסטלני.

"סוף": כלו כל הקיצים
"סוף": כלו כל הקיצים

כל פרויקט של סת' רוגן ראוי לצפייה וראוי להערכה, בשנים האחרונות. הוא מצליח לקלוע להומור של הצעירים ומצליח להשאיר את הכול קליל וגם בכיוונים שלעיתים נראים קצת יותר כבדים הוא מצליח להשאיר את כולם מחויכים.

גם הפרויקט הזה שבו הוא במאי וגם כוכב ראשי לא שונה מהשאר, הוא פשוט נהדר ואפילו די מקורי ברעיון ובתוצר הסופי שלו.
אני לא יודע עד כמה החברויות והאינטריגות בסרט מבוססות על בסיס אמיתי, מה שכן התוצאה פשוט משובחת ומצחיקה, לעיתים, עד דמעות.
הסרט "סוף" מציג את מיטב כוכבי הקומדיות של הצעירים של השנים האחרונות, בעיקר את אלו שרוגן אחראי עליהן, ומפגיש בין רבים מהם ולא מתבייש לרצוח אחרים בהינף יד.



הליבה עשויה מרוגן עצמו וג'יי ברושל, שמוצגים כחברים הטובים ביותר מילדות ואיתם ג'ונה היל, ג'יימס פרנקו, קרייג רובינסון ודני מקברייד. שני הראשונים נפגשים לסופשבוע שכולו עישונים ומשחקי פלייסטיישן בביתו של רוגן ומוסתים למסיבת בית באחוזה המטורפת של פרנקו. בזמן המסיבה מתחילה מן פלישה מוזרה מחוץ לכדור הארץ שחוטפת חלק מסוים של האוכלוסייה ומותירה את החלק השני להישרד תוך כדי התמודדות עם קרקע שנפערת, או שדים מטורפים ומורעבים.

הסרט "סוף" מתאר את הישרדותם של החמישה בתוך ביתו של פרנקו ושוחט פרות קדושות על ימין והשמאל, התנ"ך ופסוקים אפוקליפטיים מקבלים ראשונים וגם אחרונים וישנם דיונים, במצב רוח קומי ומסטול במיוחד על גן עדן וגיהינום. מי ישרוד ולמה, מי יישלח לאן ולמה ומה צריך לעשות על מנת לשנות את הגורל בזמן כה קצר, אלו הן חלק מהשאלות שעולות במהלך הסרט ומקבלות תשובות מצחיקות וקורעות שמנסות להישאר כמה שיותר אמיתיות במסגרת העובדה שכל השחקנים מגלמים את עצמם ומדברים על שחקנים הוליוודיים אחרים.



העיסוק בנושאים כה רגישים לאומה תחת השפעת סמים הופכת את הכול למבדר יותר וקליל יותר ואין ספק שהצוות המורחב שהתאסף לכבוד העבודה עושה את עבודתו נאמנה. בדיחות פנימיות על הוליווד ועל מגוון רחב של שחקנים אחרים ובעיקר על עצמם מראה שאין לקחת את הסרט ברצינות יותר גדולה ממה שהם לוקחים את הסרטים הפנימיים שהם מנסים לביים בחסות השעמום שבחוץ שיממון. סרט פשוט נהדר שצריך לראות במצב רוח הנכון על מנת ליהנות ממנו אפילו יותר.

אבל מעבר לכך שהוא סרט קומדיה נהדר ומצחיק הוא נותן תשובה קומית להמון סרטי ימי דין קיציים שמתחבטים בנושאים שברומו של עולם תחת מעטפת אפוקליפטית, הרסנית ואקסטרווגנטית.



חמישייה מצחיקה עם המון אחרים שצוחקים על עצמם ורק נותר לתהות כמה אחוזים מהחשיפה של אותם סלבריטאים לאוויר הפתוח היא נכונה, מה שכן הם עושים זאת בצורה פנטסטית ומעוררת גיחוך (חיובי) לאורך כל הסרט.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סוף": כלו כל הקיצים
סרטים בקולנוע