"האויב בתוכנו: סטארטרק": שגר אותי, סקוטי

קולנוע
הפרק השני בעלילה המחודשת לא נופל מהראשון וממשיך אותו בצורה ראויה עם קאסט שחקנים נהדר שממשיך להפליא את הצופים.

"האויב בתוכנו: סטארטרק": שגר אותי, סקוטי
"האויב בתוכנו: סטארטרק": שגר אותי, סקוטי

אני חייב, קודם כל וראשית דבר, לצאת חוצץ כנגד מבקרים רבים שקטלו את הסרט בצורה חסרת רחמים, שמה שעומד לנגד עיניהם מבחינת השיפוט היא כמובן הסדרה העתיקה והאלמותית ששודרה בטלוויזיה והניבה מספר רב של סרטים שכללו את גם הם את שחקני הסדרה. הקטילה חסרת הפשרות הגיעה מידיהם של מביני עניין בסדרה ושל מעריצים גיקים שרופים שלא יכלו לראות חידושים מרעננים לאהבת נעוריהם (ככה זה שזה כל מה שמעסיק את החיים) ולכן השתלחו ללא רסן בכל מגע ידיו של ג'יי.ג'יי אברהמס.

לנגד עיניכם התוהות אביא צד אחר שאולי לא פופולארי כל כך בימים אלו והוא הגנה על השם הטוב של אברהמס ויציר כפיו, סרט ההמשך ל"מסע בין כוכבים". הסרט הוא משב רוח מרענן בסדרה והמשך נהדר לסרט הראשון בו כיכבו רוב כוכבי הסרט הנוכחי ולמרות שהוא היה סיפור הפריקוול של הרפתקאות צמד הרעים הבלתי אפשרי והיה טוב מאוד הוא מקבל המשך לא פחות טוב ומוצלח (גם על פי רבבות מצביעים ב-IMDB).
הפעם אנחנו מקבלים אקספוזיציה של, כמעט, עשר דקות של תחילת מסעם והמשך יחסיהם של ספוק וקפטן קירק וקדימון שאינו קשור לעלילה, אבל קשור ועוד איך למערכות היחסים שכבר קיבלו אבנים ראשונות בסרט הראשון, בין צמד החברים ובין הזוג המעורב, רגשית וצבעית, ספוק ואוהורה.



הסרט בנוי עם עלילה נהדרת ועם צוות מסייע פשוט פנטסטי שממוצב ככלים יעילים סביב המלך ומלכתו (שבמקרה זה היא מלך נוסף) וכולם מתפקדים בהתאם להגדרות המקוריות שלהם ותופסים את חלקם בצורה כמעט שוויונית כפיונים כאלו או אחרים במערכה, בעוד ישנם רצים וצריחים וישנם החיילים הפשוטים יותר על הלוח.

למרות תיעובי לכריס פיין, הוא עושה את תפקידו נאמנה בתור הקפטן והגיבור של הסרט, למרות יכולות די מוגבלות בתור איש שיכול להתחרות בנפח השפתיים רק עם אנג'לינה ג'ולי. לזכארי קווינטו אני זוכר חסד עצום מתפקידו בתור סיילר,הרשע הנהדר בסדרה "גיבורים" וכמובן שהוא נותן שואו נהדר ולא מאכזב לשנייה. שרלוק המבריק של העשורים האחרונים, הלא הוא בנדיקט קמברבאץ', מפליא בתור הנבל התורן ומראה צדדי שרלוק גם בתפקיד הרשע ועושה זאת במיומנות רבה.



זואי סלנדה מגלמת טפט נשי נהדר וסקסי ואיתה אליס איב היפיפייה בעוד סיימון פג, אנטון ילצ'ין וקארל אורבן מתחלקים בשלל הקומי, כאשר לכל אחד הנתח שלו, המבטא שלו ומשפטי הקאץ' פרייז המפורסמים מהסדרה. אורבן בהחלט עובר שינוי תדמית (עבורי, לפחות) כאשר נראה כי עלה במשקל והחליף את מסכת השופט דראד בתפקיד רופא הצי, בעל האישיות הסמי סרקסטית, בעוד שני האחרים (פג וילצ'ין) חולקים במבטאים (סקוטי ורוסי) ובדמויות צבעוניות ומלאות חיים. לבסוף פיטר וולר בתפקיד מוקצן (לעיתים) מגיח אל המסך בהופעה חביבה, קצת לפני שיוצא חידוש על אחד הסרטים שעשו אותו,"רובוקופ&q uot;.

ואי אפשר בלי לדחוף לסצנה קצרה את ספוק הישן, ליאונרד נימוי שייתן קצת מהקסם הישן לסדרה המתחדשת. אין ספק כי הסרט החדש לוקה באורכו ובחצי שעה האחרונה כבר הבנתי שהסיום מבושש לבוא והתחלתי לחכות לו בשקיקה וציפייה, אך לא בשיממון מוחלט, כיוון שאחת הסצנות המרשימות של הסרט טרם הגיעה ועבורה היה שווה להמתין. מבחינה וויזואלית, הסרט בהחלט עומד בציפיות שהציב הראשון ומשלב בתוכו נופים מרשימים וטכנולוגיה מתקדמת בכל אספקט אפשרי, כאשר המהירות המסחררת של חלק מהסיקוונסים לא מותירה אף צופה אדיש והתענוג הוויזואלי הוא הצלחה כבירה של אברהמס. מבחינה עלילתית, נשמר קו אחיד והעלילה קולחת ברוב שלבי הסרט, למרות קשיים בהנעה לקראת סופה והתבססות על המראה הוויזואלי, נטו, אין יותר מדי טענות כנגד העניין.



ישנן בעיות אמינות ועודף מלודרמה בסרט שמקדש את האקשן בתור הנושא המרכזי, אבל הקלילות שבה הסרט כתוב והכנסת הומור וקטעים ציניים מחודדים מקפיאה ומאזנת את אובר הדרמה בקלות. המשחק נהדר והסרט מבוים במקצועיות רבה, לא משהו שלא ציפינו ממיסטר אברהמס והאמת שבתור אחד שגדל על הסדרה ונותרו בו רק שביבי זיכרון של ילד אפשר לומר שלא התאכזבתי מצמד הסרטים ומהעלילות שיצק אברהמס על מנת להפיח חיים בסדרה הנושנה. אמנם בעיניי מבוגר ובעיניי ילד הדברים נראים אחרת ואמנם הסרט לא מצליח להתעלות מעבר לשבלונת סרטי חלל ומלחמות מדע בדיוניות, אך הוא כתוב ומבוים היטב, ונכנס היטב לנישה אותה הוא מתכוון למלא ולשמר.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "האויב בתוכנו: סטארטרק": שגר אותי, סקוטי
סרטים בקולנוע