"ירייה אחת": יורה ובוכה

קולנוע
סאם רוקוול המדהים בתפקיד אופי מטלטל, מוביל סרט לא רע בכלל באיטיות משתקת ובמתח אדיר מדגים מה יכולה לעשות ירייה אחת קטנה.

"ירייה אחת": יורה ובוכה
"ירייה אחת": יורה ובוכה

רוקוול פשוט נהדר, אין תפקיד שאינו יכול לגלם והפעם הוא נכנס לנעליים של רד נק, פשוט עם ומעמד, שכל מה שמעניין אותו בעולם הוא להרוויח מספיק כסף בשביל לפרנס את משפחתו הקטנה. מה שאינו יודע הוא מה שצופן עתידו, בתור צייד מתוסכל מהחיים ומהעבודה הוא יוצא למסע ציד ביער הבוצי ליד מקום מגוריו ומשם מתחילה העלילה שתתזז אותו מצד לצד.

הנופים ומקום התרחשות העלילה כוללים עיירה קטנה בדרום ארצות הברית, כזאת שבה כולם מכירים את כולם ואת ההיסטוריה על כל אחד, דבר שיקשה במהלך הדרך על גיבור הסרט, יקשה בתזוזה חלקה ובהימלטות מגורל פשוט יותר מזה שהוא נקלע אליו. המוזיקה נהדרת ומייצגת בצורה נאמנה את הלך הרוח המטלטל של הסרט, כאשר היא לפרקים שקטה, שברירית ונוגה ולפרקים תזזיתית, מלחיצה ואינטנסיבית ומזכירה, לא אחת, סרטי אימה ישנים בהשריית האווירה שהיא מייצגת.



הבימוי נהדר ונע בין ריאליזם לבין סרט אינדי דל תקציב, למרות שהשמות בו ממש רחוקים מלהיות כאלו שלא מקבלים שכר נאה על עבודתם. היצירה נאמנה לקו הדרך אותו היא מתווה בתחילת הסרט וכוללת צילומים רועדים, פשוטים ונהדרים שמציגים את הלך הרוח של הגיבור דרך המצלמה. מלווים את רוקוול מספר שמות מוכרים שכוללים את וויליאם ה. מייסי בתפקיד קטן ונכלולי, ג'פרי רייט בתפקיד עוצמתי מלא רגש ונעדר רגש, היכן שצריך, פשוט עושה תענוג לראותו בפעולה. מליסה ליאו בתפקיד קטן וטוב וקיילי ריילי בתפקיד האישה שמסובבת את העיניינים ללא כוונה ונמצאת במרכז עולמו של הגיבור שמנסה לנתב את נתיב חייו בחזרה אליה.

סאם הקוסם



מעל כולם, נותן שואו של איש אחד, סאם רוקוול הנהדר שפשוט מרתק לחזות בו נכנס לכל דמות שהוא מגלם בצורה מושלמת ומנצל את הוורסטיליות שלו בתור כשרון קולנועי רב גוני לתת הופעה מדהימה שמעלה את הסרט בדרגה אחת למעלה. הסרט נדפק מעט בשל פערי עלילה וקצב איטי, אך מצד שני זהו סוד הקסם שלו ומה, שלמרות האיטיות, עוזר לשמור על קצב אחיד ומרתק. הפינאלה של הסרט מציג, במידה מסוימת, מעגליות עלילתית מובהקת, כאשר כדור אחד חורץ גורלות לשני כיוונים והגיבור מגיע לנקודה הסופית בהשקה מקבילה לתחילתו המצמררת של הסרט ונותן לצופים סיום מלא השתאות וחסר סגירה סופית, דבר שמחזיק עוד כמה דקות אחרי סיומו.



בסך הכול סרט שלא נראה שזכה להצלחה מסחררת בקולנוע ובקופות וגם מבחינת פרסום וחשיפה, אבל מציג רבדים עמוקים ובימוי עם מחשבה רבה. הופעה מסחררת של רוקוול וקצב שמצליח להחזיק כמעט שעתיים אינם עניין של מה בכך ולכן הוא ראוי לכבוד מסוים ושווה צפייה לחובבי רוקוול וקולנוע אינדי איכותי.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "ירייה אחת": יורה ובוכה
סרטים בקולנוע