"איש הפלדה": איחוד גיבורי-העל כבר כאן!

קולנוע
"איש הפלדה" מסתיר המון רמזים לסרטי הקומיקס הצפויים להגיע למסכים בשנים הקרובות. אם אתם לא חוששים מספוילרים הצטרפו לקריאה ולגילוי עולמות חדשים שזאק סניידר הסתיר בסרט "איש הפלדה".

"איש הפלדה": איחוד גיבורי-העל כבר כאן!
"איש הפלדה": איחוד גיבורי-העל כבר כאן!

לאחר ש"איש הפלדה" הפך לשובר קופות מטורף עם הכנסות של למעלה מ-600 מיליון דולר, עם קריצה לגל סרטי הקומיקס של מארוול, ולאחר שכבר אולפני האחים ורנר אישרו כי באטמן וסופרמן יתאחדו בסרט ההמשך של "איש הפלדה 2", היו כאלה שהסבו את תשומת הלב לכך ש"איש הפלדה" כבר איחד רמזים שונים לגבי גיבורי העל בייקום הקולנועי העתידי של DC קומיקס.

אין פלא ש"איש הפלדה" בבימויו של זאק סניידר ועל פי תסריט של דייוויד ס. גוייר ובהפקת כריסטופר נולאן, מעניק הצצה לסרטי DC הצפויים לבוא והוא כולל בתוכו שלל הצצות קטנות מסרטים אחרים ביקום הקולנועי של DC קומיקס. כך למשל למי ששם לב, ניתן להבחין בהופעות השונות של האוייב שסופרמן יפגוש ב"איש הפלדה 2".

לקסקורפ



ההצצה הראשונה והצפויה מכל, כמו גם זו שהודגשה לאורך העלילה כולה של "איש הפלדה" היא הסמל של "לקסקורפ" המופיעה על בניין ומשאית אשר מתפוצצת במהלך סצנת הקרב בין סופרמן לזוד. המסר שמובא הוא כי לקס לותור, האויב האנושי הגדול ביותר של סופרמן, כבר הפך לאיש בעל עוצמה, אומנם לותר עצמו לא מופיע, ולא ברור אם מפיקי הסרט כבר ליהקו מישהו לדמות, אך מובחנת היטב גודלה של האימפריה בבעלותו, תאגיד "לקסקורפ".

לוגו חברת וויין תעשיות



הלווין של וויין תעשיות, מתוך הסרט "איש הפלדה"



הקריצה הקטנה ביותר והיחידה הרומזת על טרילוגיית "האביר האפל" של כריסטופר נולאן, מופיעה על גבי לוויין שהגנרל זוד מרסק ובה נראה בבירור הסמל המוכר של תאגיד "וויין תעשיות", בבעלותו של ברוס וויין, הלא הוא באטמן. הרמז הזה גם אושר הלכה למעשה, לאחר שאולפני האחים ורנר אישרו ממש לא מזמן כי ישלבו את באטמן כדמות לצדו של סופרמן בסרט "איש הפלדה 2", שייצא לאקרנים ב-2015.

סייבורג

זהו כנראה הרמז הכי קטן בסרט, אך התסריטאי דייוויד ס. גוייר העניק מעט פרטים בריאיון לערוץ MTV. "אנחנו מזכירים את מעבדות S.T.A.R. שזה סוג של רמז לדמות של סייבורג". למעשה, מעבדות S.T.A.R. זוכות לתפקיד לא קטן בסרט, מאחר והמדען אמיל המילטון המופיע בסרט כמשתף פעולה עם הצבא, הוא מדען המופיע בקומיקס כמדען העובד במעבדות S.T.A.R. ואותן המעבדות שהפכו את ויקטור סטון לחצי אנוש וחצי מכונה, גיבור על המכונה בקומיקס בשם סייבורג.

הדמות הופיעה בקומיקס כחלק מקבוצת הטיטאנים הצעירים אך גם מופיע ביקום האנימציה של DC קומיקס ובסרטי האנימציה שלה לצד ליגת הצדק. אולי כרמז אפשרי לשילובו של סייבורג כחלק מליגת הצדק בסרט הצפוי לבוא.

בלייז קומיקס



הרמז שכמעט קשה לשים לב אליו הוא הכתובת "בלייז קומיקס" המופיעה בקצרה במהלך הקרב שבין סופרמן לזוד, סצנת קרב ארוכה שמסתירה המון רמזים לדמויות אחרות בייקום של DC קומיקס. בלייז קומיקס היא חברת קומיקס שפרסמה חוברות קומיקס המתארות את המאיץ המוזהב, טכנולוגיה עילית של נסיעה בזמן שהומצאה במאה ה-25 ומסייעת לחברי ליגת הצדק. עד כה הטכנולוגיה הופיעה רק על גבי חוברות קומיקס ובסדרות הטלוויזיה המצויירות של DC קומיקס.

עם רמזים קטנים אך מסקרנים שכאלה, שזוכים לחיזוק אם ההכרזה הרשמית על איחוד בין באטמן לסופרמן וסרט "ליגת הצדק" שייצא ב-2017, אין ספק ש-DC קומיקס מתכננת שוברי קופות מסקרנים למדי. אז מה אתם אומרים, יש למה לצפות?
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "איש הפלדה": איחוד גיבורי-העל כבר כאן!
סרטים בקולנוע