ג'וש ברולין וג'ייסון קלארק ב"אוורסט"

קולנוע
אחרי בימוי מרשים עם "המבריח", ובאזז מטורף סביב סרטו החדש "אקדח כפול" בכיכובם של דנזל וושינגטון ומארק וולברג, הבמאי האירלנדי לא נח וכבר ממשיך לעבוד על הפרויקט הבא שלו.

ג'וש ברולין וג'ייסון קלארק ב"אוורסט"
ג'וש ברולין וג'ייסון קלארק ב"אוורסט"

למרות שסרטו של הבמאי בלתזר קורמקור, "אקדח כפול", טרם הגיע לבתי הקולנוע, הוא ממשיך את פועלו בתחום הבימוי כאשר הפרויקט הבא שעליו הוא עובד, נקרא "האוורסט", דרמת מתח המבוססת על סיפורם האמיתי של שמונה מטפסי הרים אשר מתו בעקבות סופה שהייתה בראש ההר הגבוה ביותר בעולם. הסרט יתבסס על ספרו של קרקאור שכתב את רב המכר "Into Thin Air", המתאר את התנאים הקשים שעברו על אנשי המשלחת ועל הישרדותו מפני הסופה.

הסיפור הטרגי התרחש במרץ בשלהי 1996 כאשר ג'ון קרקאור, עיתונאי מטעם ירחון אמריקאי, מצטרף למשלחת מטפסים אשר רוצים להגיע לראש הר האוורסט. המשלחת התפצלה לשתי קבוצות שהתחרו זה בזה מי יגיע ראשון לראש ההר המושלג. לבסוף זה נגמר בסיפורם הטרגי של שמונה מטפסים אשר מתו בעקבות סופה שהתחוללה על הר האוורסט.

ממש צוות לעניין



הדבר הנפלא אצל קורמקור, שהוא מקפיד לבחור שחקנים מהשורה הראשונה, רק בשנה שעברה עלה לאקרנים סרטו, "המבריח", בו כיכבו מארק וולברג ובן פוסטר הנפלא. והפעם מדובר בשחקנים יותר רציניים; ג'וש ברולין ("יחידת גנגסטרים"), ג'ייסון קלארק ("כוננות עם שחר"), ג'ייק ג'ילנהול ("סוף המשמרת") וג'ון הוקס ("מפגשים"), שבימים אלו במגעים מתקדמים, כל שנותר הוא רק לחתום על החוזה העסיסי שהוצע להם, והם בפנים. אגב, כריסטיאן בייל ("עלייתו של האביר האפל") היה קשור לפרויקט בשלב כלשהו, אך הוא וויתר על תפקידו לטובת סרטו של סקוט קופר "מתוך הכבשן".

הסיפור הטרגי כבר עובד לסרט "Into Thin Air: Death" משנת 1997, שגם התבסס על ספרו האישי של הסופר ג'ון קרקאור אשר שרד את האירוע. הגרסה זו ככל הנראה תהיה נאמנה לספר. כמו כן, מי שאחרי על כתיבת התסריט הוא וויליאם ניקולסון אשר כתב את תסריט הסרט "מנדלה: ארוכה הדרך לחירות", שלאחרונה פורסם הטיזר בכיכובו של אידריס אלבה כמנדלה.



למרות שיש עוד הרבה זמן עד לתחילת צילומי הסרט "האוורסט", הדיווחים על השחקנים ברולין, קלארק, ג'ילנהול והוקס, נראים מאוד מבטיחים. כולם מאוד כישרוניים בתפקידיהם הקודמים והרקורד רק מוכיח זאת; השחקן ג'וש ברולין כיכב בסרטים כמו "מילק", "אומץ אמיתי" (של האחים כהן) ו-"גברים בשחור 3" לצידו של וויל סמית'. ג'ייק ג'ילנהול כיכב ב"הר ברוקבק", "זודיאק" ו-"קוד מקור". ג'ייסון קלארק השתתף ב"אויבי הציבור", "אמון" ו-"ארץ יבשה". ואחרון חביב, ג'ון הוקס אשר כיכב בסרטים "אמריקן גנגסטר", "קר עד העצם" ו-"התפשטות".

במידה והבמאי בלתזר קורמקור אינו מוכר לכם, או שלא שמעתם עליו, מומלץ לצפות בטריילר האחרון של סרטו החדש, "אקדח כפול", בכיכובם של מארק וולברג ודנזל וושינגטון אשר נופל לתרמית כספית. ורק אז תבינו במה מדובר.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על ג'וש ברולין וג'ייסון קלארק ב"אוורסט"
סרטים בקולנוע