"מחוז 10": החייזרים חוזרים!

קולנוע
בזמן שרמת ההייפ סביב סרטו החדש של הבמאי ניל בלומקאמפ, "אליסיום" גוברת, אמש התווסף למדורה דיווח חדש שלפיו אושר כי בלומקאמפ החל את עבודתו על "מחוז 10", סרט ההמשך של "מחוז 9" אשר הדהים את העולם ב-2009.

"מחוז 10": החייזרים חוזרים!
"מחוז 10": החייזרים חוזרים!

הכל התחיל כאשר מפיק הסרט "מחוז 9", פיטר ג'קסון, רצה לעשות עיבוד קולנועי המבוסס על סדרת משחקי הוידאו המצליחים של "הלו" (Halo). לתפקיד הבמאי הוא רצה את הבמאי גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן"), שהעדיף לעבוד על "הלבוי 2: צבא הזהב". בעקבות הדחייה של דל טורו, ג'קסון שכר לתפקיד הבמאי את הבמאי ניל בלומקאמפ שהיה אלמוני באותם ימים. גם לאחר התוספת החדשה, הפרויקט לא יצא לפועל, אך במקומו ניל בלומקאמפ הדרום אפריקאי ביים סרט באורך מלא המבוסס על הסרט הקצר שהופק על-ידי ג'קסון.

בעוד שעלות הסרט נאמדה בכ-30 מיליוני דולרים, נאספו רווחים למעלה מ-200 מיליוני דולרים ברחבי העולם. מדובר בדרמת מדע-בדיוני חברתית ומעוררת מחשבה אשר כבשה את חובבי המד"ב. הסרט, שהיה מעוטר באפקטים מרשימים מעולם המדע, הרשים את מבקרי הקולנוע שבארה"ב, ובעיקר בעקבות במשחקו המצוין של השחקן הדרום אפריקאי שרלטו קופליי.

הסרט "מחוז 9" הוצג מזווית תיעודית על חייזרים אשר הגיעו לכדור הארץ לפני כעשרים שנה, לאחר שחלליתם נתקעה מעל העיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה, הם קיבלו מעמד של פליטים ואוכלסו בשכונות צריפים בפאתי העיר. אבל מהר מאוד השכונה "אזור 9" הפכה לאחת משכונות העוני הגדולות. לאחר 20 שנה שהחייזרים סבלו מגזענות והתעללויות מצידם של כנופיות ואף מהעוברים השבים, הממשלה החליטה לפנות אותם ל"מחוז 10". בעת הפינוי, ראש המבצעים ואן דה מרווה (שרלטו קופליי) נכנס לאחד הבתים שבו חשף מחסן שלם של אמצעי לחימה מתקדמים. בשלב מסוים הוא מוצא קפסולה כסופה המכילה נוזל שחור. כשהוא בודק במה מדובר, הנוזל עף על פניו, ומאותו הרגע הוא מתחיל להפוך לאחד מאותם החייזרים שהוא נדרש לפנות.

בואו ניזכר בחייזרים;



מאז שהדהים את העולם בהצלחה האדירה של המדע הבדיוני "מחוז 9", ניל בלומקאמפ היה נואש להתחיל לעבוד על סרט ההמשך "מחוז 10". במידה מסוימת הוא היה מאוד מאופק עד שב-2012 הוא סיפר: "לא בטוח שאעבוד על סרט ההמשך, סרט כזה מצריך לפחות שנתיים-שלוש עד לסיום הפיתוח". סיפר בלומקאמפ והמשיך, "ההשקעה כל כך יקרה, ואי אפשר לדעת היכן אני אהיה בעוד מספר שנים מעכשיו". אלו היו דבריו של ניל בלומקאמפ שבימים אלו מתברר כי הוא עובד על סרט ההמשך "מחוז 10"

האתר "Wired" שוחח לאחרונה עם הבמאי הדרום אפריקאי אשר חשף כי התסריטאי טרי טאטצ'ל שכתב את התסריט ל"מחוז 9", כבר הספיק לכתוב תסריט בן 18 עמודים עבור סרט ההמשך "מחוז 10". מלבד הידיעה הדיי משמחת, בלומקאמפ לא חשף פרטים נוספים, הוא רק סיכם במשפט "זה הולך להיות מאוד מגניב".

הם חוזרים



עד שיגיע סרט ההמשך, בקרוב מאוד (8.8) תוכלו להינות מעוד יצירה סימפטית של ניל בלומקאמפ, "אליסיום", הוא שמו של הסרט הפוסטאפוקליפטי בניצוחו של מאט דיימון שכמו בפעמים קודמות, גם הפעם הוא נשלח להילחם למען הצדק החברתי, אלא שהוא יעשה זאת מחוץ לאטמוספרה, בחללית ענקית ובה גרים האנשים העשירים ביותר בעולם. לצד דיימון מככבים ג'ודי פוסטר, וויליאם פיצנר, נערת הבונד לשעבר טליסה סוטו ושרלטו קופליי בכבודו ובעצמו. בקיצור אסור לפספס את סרט הזה.

למי שעדיין לא צפה בטריילר;

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מחוז 10": החייזרים חוזרים!
סרטים בקולנוע