בקרוב: חידוש לסרט הפולחן של ג'ורג' א. רומרו

קולנוע
לפני כמעט עשור זאק סניידר ("איש הפלדה") חידש את סרטו של ג'ורג' א. רומרו "שחר המתים" הנחשב לאחד מסרטי האימה הטובים שיצאו בשנים האחרונות, וכעת, שניים ממפיקי הסרט "המנסרים מטקסס 3D" יפיקו חידוש לסרט "יום המתים" שמהר מאוד הפך לפולחן נערץ של רומרו מאז יציאתו לאקרנים אי שם ב-1985.

בקרוב: חידוש לסרט הפולחן של ג'ורג' א. רומרו
בקרוב: חידוש לסרט הפולחן של ג'ורג' א. רומרו

אין ספק שזומבים הם הדבר החם ביותר בזמן האחרון ועל זה אין עוררין, בתחילת השנה הפציע בבתי הקולנוע סרט הזומבים הרומנטי "מת עליה" שכבש בסגנונו המיוחד את הצופים וחובבי הקולנוע השונים. בנוסף לכך, רק ביום חמישי האחרון עלה לאקרנים סרטו העתיר הזומבים של מארק פורסטר "מלחמת העולם Z" אשר מתהדר בכוכב הגדול, בראד פיט כעיתונאי הנשלח לראיין ניצולים ממלחמת הזומבים הגדולה שהתרחשה בערים הגדולות בעולם ואף אצלנו בארצנו הקטנטונת.

לאחר שכבשו את מסכי הקולנוע, הזומבים עברו אל פורמט הטלוויזיה בסדרת האימה הפוסט-אפוקליפטית "המתים המהלכים" המשודרת ברשת AMC שהקפיצה את הרף של הז'אנר בכמה דרגות גבוהות. אגב, גם הסרט "ברוכים הבאים לזומבילנד" זכה לסדרה בשם "זומבילנד" אשר הייתה אמורה להגיע אל מסכי המחשב דרך אתר הקניות אמזון, באמצעות חשבון פרימיום שהיה מאפשר לצפות בסדרה בצפייה ישירה. אך עם זאת, אחרי הפילוט הכושל הוחלט שלא להפיק את הסדרה שהייתה האמורה להכיל כ-14 פרקים.

עם כל סרטי הזומבים המצליחים יש גם כאלה הנוחלים לכישלון ממשי, וזו עיקר הסיבה שבגללה הוליווד כבר איבדה את היצירתיות שאף שמפחדת לקחת את סיכון ולאבד מיליוני דולרים לא מבוטלים. אך בשביל זה יש את הרימייקים שלאחרונה החלו לתפוס תאוצה עם סרטים כמו "מוות רצחני" - החידוש לסרט האימה המצליח של סם ריימי "מוות אכזרי" משנות ה-80. והחידוש המצופה של השנה "קארי" המבוסס במלואו על סרטו עטור השבחים של הבמאי בריאן דה פלמה באותו השם. ועכשיו תתכנו לעוד חידוש, מדובר בסרט הפולחן של ג'ורג' א. רומרו "יום המתים" המוצלח משנת 1985.

הם חוזרים לאכול



על-פי דיווחי ה"לוס אנג'לס טיימס", לאטי גרובמן וכריסטה קמפבל, שני המפיקים העומדים מאחורי הפקת האתחול של "המנסרים מטקסס 3D" אשר יצא לאקרנים במרץ השנה, רכשו את הזכויות להפקת החידוש של "יום המתים" וזאת לאחר כחמש שנים מאז שהבמאי סטיב מינר ביים את הרימייק "עיר המתים" הכושל בתקציב נמוך הנאמד בכ-18 מיליוני דולרים. כמו כן, שני המפיקים הצהירו שהם רוצים להפיק את החידוש במטרה לכבד את המקור.

לאחרונה התראיינה כריסטה קמפבל אשר סיפרה כי היא והמפיק לאטי גרובמן לא הולכים לשנות, או להוסיף דבר לעלילה: "אנחנו נפיק חידוש שיהיה עם עלילה דומה לזו של סרטו המקורי של ג'ורג' א. רומרו, כדי לוודא שמעריציו יהיו שמחים. מדובר בגרסה שבאה לכבד את המקור ולא להתעלות עליו. ממש לא הולכים להיות זומבים שיטפסו על קירות ויעשו סלטות באוויר כמו ב'מלחמת העולם Z'".

סרטו של ג'ורג' א. רומרו "יום המתים" הוא החלק השלישי בטרילוגיית הפולחן הכה מצליחה שפתחה עם "ליל המתים החיים" משנת 1968. הסיבה שהסרט ריתק רבים מהצופים הייתה שבתחילה הזומבים לא היוו איום מיידי, וזאת כאשר הם החלו את דרכם כמתים שקמו לחיים. הם אומנם התהלכו מעל פני האדמה, בעוד שהשורדים וקבוצת המדענים הסתתרו בבונקר סודי מתחת לפני האדמה, דבר שבהחלט השאיר את הצופה מרותק ואף סקרן בנוגע למתרחש בהמשך. מי שלבסוף התגלו כאכזריים היו אלה החיילים אשר נשלחו להגן על המדענים, ובמיוחד המפקד רודוס חם המזג שגולם במקור על-ידי השחקן ג'וסף פילאטו.



כפי שהזכרנו לעיל, מלבד הרימייק החדש של "קארי" שיגיע לבתי הקולנוע מאוחר יותר השנה, גם הסרט "פולטרגייסט" ; של טובי הופר זכה לחידוש אשר יגיע אלינו בשנה הבאה. כמו כן, מעריצי הטרילוגיה המקורית של רומרו יכולים לשמוח בנוגע לחדשות הללו, לא רק שגרסתו המחודשת של זאק סניידר ("איש הפלדה"), "שחר המתים", הפכה לאחד מסרטי האימה הטובים של העשור האחרון. אלא שגם הולכים להפיק את החלק השלישי בטרילוגיה במטרה טובה כדי להזכיר לכולם כיצד נראו אז סרטי הזומבים הדיי מוצלחים של שנות ה-80 ללא כל מטרת רווח כפי שהוליווד דוגלת בכך כיום.

כעת, הצלחתו של הרימייק תלוי בגרובמן וקמפבל שיצטרכו לשכור תסריטאי/ם מאוד טובים לכתיבת התסריט המשודרג ואף לבימוי הסרט שיצטרכו לשכור את שרותיו של אחד הבמאים שבעברם עבדו על סרטי זומבים מסוג זה, ומי יודע, אולי סניידר שהצליח עם שובר הקופות של "איש הפלדה", יביים את הסרט, אנחנו בכל אופן מאוד רוצים שזה יקרה.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בקרוב: חידוש לסרט הפולחן של ג'ורג' א. רומרו
סרטים בקולנוע