המיניונים משתלטים על העולם

קולנוע
לקראת סוף השבוע האחרון סרטם של אולפני יוניברסל ו-"אילומיניישן אנטרטיינמנט", "גנוב על המיניונים" עלה על מסכי הקולנוע בארה"ב וגם אצלנו, וגיבורי הסרט השתלטו על טבלת שוברי הקופות עם רווחים בסך 58 מיליון דולר, שאף הסרט הראשון כבש את מצעד ההורדות ברשת.

המיניונים משתלטים על העולם
המיניונים משתלטים על העולם

יהיו כאלה שיגידו כי סרטי האנימציה של היום הפכו יותר למוצר מסחרי מאשר לאמנות חוייתית, ושאף אחד מהם כבר לא משתווה לסרטים של פעם כדוגמת "פינוקיו" ו-"מלך האריות" שעליהם בעצם עלינו גדלנו. ואם זה לא מספיק, יהיו הקיצוניים שיגידו כי האנימציה הממוחשבת של היום הרסה את התעשייה. אבל בניגוד לכך, סרטי האנימציה הכפו להיות חווייתיים ומשעשעים המספקים את הצופה הצעיר. בשנים האחרונות התחוללה מהפכה בתעשיית הקולנוע ובעולם האנימציה בפרט, רוב הגיבורים המונפשים אשר הגיעו אלינו בשנים האחרונות התבססו על החברה שלנו ועל הצדדים האפלים המצויים בה. כך שהצופים הרבים נדרשו לצפות במפלצות בדומה ל"בית ספר למפלצות" המשעשע שיצא לאחרונה ובקרוב גם ב"גשם של פלאפל 2" שיגיע למסכים בעוד כחודשיים עם מפלצות אוכל חדשות וכמובן הרשעים המנסים להשתלט על העולם כפי שראינו את גרו הרשע מ"גנוב על הירח" שבעזרת צבא המיניונים המסייעים לו, הוא ניסה להשתלט על העולם.

לאור הצלחתו של הסרט "גנוב על הירח" אשר הוקרן בארץ לפני כ-3 שנים, ביום חמישי האחרון עלה לאקרנים סרט ההמשך "גנוב על המיניונים" שאליו חזרו המיניונים החמודים וגרו שבעברו היה רשע שפרש מחיי הפשע לטובת גידול שלושת ילדותיו (מארגו, אדית' ואגנס) המתוקות שאימץ. הפעם גרו והמיניונים בתפקיד הירואי היוצאים להילחם ברשע החדש, אל מאצ'ו (בדיבובו של בנג'מין בארט) המאיים על עתיד בני האדם. הסרט כאמור מציג עולם צבעוני מאוד שנוח לילדים להתמודד איתו, ולפיכך נדמה כי למרות הנבל המאיים על עתיד האנושות, העולם נשאר שמח וחיובי הודות לסוכנת לוסי ויילד גרו והמיניונים המסייעים בעת צרה.



הדמויות מעוצבות באופן דקורטיבי וסטריאוטיפי אשר תורמות למהלך העלילתי של הסרט המכתיב לו רף גבוה במיוחד. אפשר לומר שמי שגנב את ההצגה היו אלה המיניונים, היצורים הצהובים דמויי הבמבה אשר משכו את רוב תשומת הלב של הצופים מהפעם הראשונה שהם הופיעו על המסך וזאת בשל חוש ההומור ותחושת הנינוחות שהם משרים על הצופה. הדבר המאפיין אותם הוא שהם זזים בצורה מצחיקה והשפה שלהם היא ג'יבריש המאוד מבדרת בכל פעם שהם פותחים את הפה. אך עם זאת, מי שריגש הכי הרבה היה זה הארכי-נבל לשעבר, גרו אשר לראשונה בחייו מתאהב ועוד בסוכנת החשאית לוסי, שלה הוא מסייע לעצור את הנבל.

בשנים האחרונות בהוליווד עושים שימוש רב בשחקני קולנוע וקומיקאים כמדובבי סרטי אנימציה, שזו עבור האולפנים דרך מצוינת לשווק את הסרט באופן מוצלח. אפשר גם לומר כי מדובר במתכון בטוח אשר מוביל להרבה לריווחיות כשמדובר בקופות ובעיקר להפיכתו של הסרט לשובר קופות שבין היתר מצליח להישאר בחמישיה הפותחת לטווח של שבועיים ומעלה, וכמובן שהדבר גם תלוי בסרטים המוקרנים באותו שבוע. בסרט הנ"ל מדובבי הסרט הם; סטיב קארל כגרו, קריסטן וויג כסוכנת לוסי, בנג'מין בארט כנבל אל מאצ'ו, מירנדה קוסגרוב כמארגו, דנה גאייר כאדית', אלסי קייט פישר כאגנס וצמד הבמאים כריס רנו ופייר קופן המדובבים את דמותם של המיניונים.

הצלחתו של הסרט "גנוב על המיניונים" אשר יצא לאקרנים בארה"ב ביום רביעי האחרון (ואצלנו בחמישי) מתבטאת בטבלת שוברי הקופות שנכון לכתיבת שורות אלו הוא נמצא במקום הראשון עם רווחים בסך 58 מיליון דולר והיד עוד נטויה. מתחתיו במקום השני נמצא "הפרש הבודד" שלא הצליח לממש את הפוטנציאל הטמון בו וגרף רק 19 מיליון דולר. ושאר הסרטים הנמצאים בחמישיה הפותחת הם; "עצבניות אש" בכיכובם של סנדרה בולוק ומליסה מקארתי שבמקום השלישי עם 6 מיליון דולר. במקום הרביעי "בית ספר למפלצות" עם רווחים של 5 מיליון דולר ואחרון אך חביב סרטו של מארק פורסטר "מלחמת העולם Z" עם רווחים בסך 4.5 מיליון דולר.

לא מוותרים על המקום הראשון



גרו, עוזריו המיניונים ושלושת בנותיו המאומצות לא השתלטו רק על טבלת שוברי הקופות, סרטם הראשון של אולפני יוניברסל ו-"אילומיניישן אנטרטיינמנט", "גנוב על הירח" נמצא במקום הראשון בטבלת ההורדות של החנות הדיגטלית של iTunes, אמזון ואף מככב גם בחנות המשחקים של גוגל. וזאת החל מאתמול (ו') כאשר הסרט היה זמין להשכרה בעלות של 3 דולר בעוד שלהורדה נדרש לשם רק 10 דולרים. אם אתם עדיין לא ביקרתם בבית הקולנוע הקרוב לביתכם, הגיע הזמן לעשות זאת, כי "גנוב על המיניונים" שווה כל שקל וזה כולל גם את הקהל הבוגר.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על המיניונים משתלטים על העולם
סרטים בקולנוע