איך נסעתי עם אמא

קולנוע
ברברה סטרייסנד היא האימא המביכה, סת' רוג'ן הוא הבן המובך, המפגש מוליד סרט משעשע שהוא חוויה מלמדת עבור אימהות ובניהן.

איך נסעתי עם אמא
איך נסעתי עם אמא

האימא הפולנייה במיטבה, ברברה היהודייה הכשרה שלנו מוצאת את הזמן בין מזמוריה לפרס קשישא גם לככב על המסך הגדול בקומדיה חביבה המוציאה אותה אימא פולניה עבור דמות שהתרגלנו לפגוש לא פעם בתור הסטלן הקבוע. רוג'ן הוא כימאי שמנסה למכור את מוצר הניקוי הטבעי שלו לחברות גדולות ובין נסיעותיו הוא נפגש עם אימו המציקה שמשאירה לו עשרות הודעות, דואגת לזוגיות שלו ונותנת לו שפע של עצות מעצבנות בכל מיני נושאים. למרות כל זאת הוא מחליט לקחת את אימו איתו למן Road Trip מוזר שכולל את מצגות העסקים שלו על מנת לנסות להפגיש אותה עם אהובה מימי קדם, נוכח העובדה שהיא אלמנה ונטולת גברים זמן רב מדי. המפגש בין השניים מוליד סיטואציות קומיות שמעלות גיחוך קליל מדי פעם וסרט שהוא בסך הכול משעשע למדי, אבל מעבר לכך אין יותר מדי בשורות לקחת הלאה.



ההערות הפולניות של סטרייסנד בתור האם היהודייה מוכרות לרבות מאיתנו ועל כך אנחנו עשויים להוקיר את הסרט בתור משהו שמתקרב לליבנו. בתור ילד של אימא די פולניה הסרט נגע לליבי בנקודות רבות ובתור ישראלי לכל עניין ודבר אפשר לראות שהאימא הפולנייה שמוצגת בסרט מאמצת הרבה אלמנטים יהודיים, שלא נאמר ישראליים כהלכתם, כאשר היא מנופפת בקופונים, תוהה בקול רם על חיי האהבה של בנה ומנסה לשדך לו מכל הבא ליד וכמובן שאי אפשר שלא לוותר על הרצון להפנות לייעוץ מקצועי. הקסם האימהי, המהול בפלישה חודרנית לכל נקב אפשרי, של ברברה מול הסבלנות המהלכת על קצה גבול יכולת הסיבולת הגבוהה של רוג'ן מולידים קומדיה נהדרת וקלילה לליל קיץ חם שאפשר לצרף אליו את אבא ובעיקר את אימא פולנייה הפרטית שלכם כל מנת לעקוץ במהלך הסרט נוכח הדמיון הגבוה בין הדמויות.



גם אם לא מדובר בחידוש או התיימרות לחדש בז'אנר, אפשר ליהנות מהשילוב בין ישן לחדש, בין שמרני לסטלני ובין סגנונות קומיים שמשלבים בתוכם את שני האלמנטים שנמנו שורה וחצי מעל. ברברה מוכיחה כי עדיין מקומה בקולנוע שמור, גם אם לא בתפקידים גדולים וסת' רוג'ן מוכיח כי סרטי המסומם הצעיר כבר בעיקר מפארים את עברו ואת ההתקדמות הוא עושה, אמנם לאט, מבחינת אופי התפקידים שהוא מגלם ושעתידו בהחלט צופן תפקידים מגוונים יותר ואולי אף רציניים הרבה יותר בהמשך.

וכמו שהדור הצעיר והמבוגר מוצאים את דרכם המשותפת בסרט בשילוב והכימיה הנהדרת בין שני השחקנים המובילים בסרט, אפשר בהחלט גם להעביר את המסר הזה לאותם הדורות הייעודיים בקהל היעד. המפגש בין הורים מבוגרים לבין ילדיהם הבוגרים הוא בלתי נמנע באשר לצפייה המשותפת בסרט.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על איך נסעתי עם אמא
סרטים בקולנוע