שיחה מזוהה

קולנוע
גם ניסיונות להאפיר ולנרמל את האלי בארי בעזרת תסרוקת רקון מת לא מוציאים אותה פחות מגדולה במותחן המרטיט בו היא מככבת.

שיחה מזוהה
שיחה מזוהה

רבות וארוכות נשמעו ביקורות חיוביות של גולשים ושל צופים בסרט הזה והציפייה לקראת הצפייה הפכה לחשודה במיוחד על מנת לא לחוש נפילה ואכזבה נוכח הבאז החיובי שהסרט ייצר בקרב צופיו. אחרי המטען הזה ניגשתי לבדוק והאמת? לא התאכזבתי בכלל והציפיות בהתאם. האלי בארי מגלמת תפקיד של מוקדנית נהדרת במוקד 911 במדינת ניו יורק. ביום בהיר אחד היא מקבלת קריאה שהופכת אט אט לכדור שלג שמתגלגל בכיוונים הכי גרועים מבחינתה ומבחינת הקורבן וכל העסק מתמוטט. לאחר כחצי שנה של התמודדות עם אותה הקריאה באופן יום יומי, היא מקבלת (שלא במפתיע) הזדמנות לכפר על עוונות העבר שלה והיא קוראת את עצמה אל הדגל על מנת לחלץ נערה צעירה שנחטפה ברכב של פסיכופט. הסרט מוביל את צופיו על פי חוקי הז'אנר המותח וגם קצת קלישאתי לכיוונים חיוביים מבחינת העלילה וממריץ אדרנלין לכל אורך הדרך למרות תסריט שלוקה בחסר בכיוונים פרימיטיביים של אימה מסוג זול, אבל כזאת שכן מצליחה, בשילוב של מינון נכון בין אימה למתח, לעשות את העבודה בצד הטוב ביותר.



אין פה יותר מדי הפתעות ואין פה יותר מדי טוויסטים שאי אפשר לחשוב עליהם בעלילה, אבל הסרט זורם בצורה נהדרת לכיוונים חיוביים שמבליטים, מעל הכול, את כישוריה של בארי בתור שחקנית מהמעלה הראשונה, כזאת שקצת נשכחה לאחרונה. בארי, עם תסרוקת זוועתית שמנסה להאניש אותה מהדמות הדוגמנית היפיפייה, פותחת עם התפקיד הדי בינוני ומורד לאדמה של מוקדנית פשוטה שלאט לאט הופכת לכוכבת מצבי החירום. התסריט, פשוט ככל שיהיה, עובד בצורה מתוזמנת היטב והבימוי המותח ביחד עם הצילומים הריאליסטיים והמטרידים עובדים בקוהרנטיות מושלמת על מנת לייצר סרט מותח ואיכותי. כנראה שמספיקה כוכבת אחת טובה וביצוע סביר פלוס על מנת לייצר להיט שבאמת כיף לראות אותו, בין אם בבית ובין אם בקולנוע. הצוות המשלים כולל בתוכו המון שחקנים בינוניים שאינם מצליחים להיכנס אל תוך דרכן של הכוכבות הראשיות שמבצעות את מרכז המתח כאשר הן כלואות באזור תחום ומסוגר.



בין אם הכוכבת הראשית, האלי בארי, שנמצאת במקום שנקרא "הכוורת" באופן אירוני או מרומז ואינה המלכה האם, אלא פועלת פשוטה מן המניין שגונבת את ההצגה. ובין אם הכוכבת המשנית, אביגיל ברסלין, שמגלמת את תפקיד הנערה החטופה ונמצאת במרבית השלבים של הסרט בתוך תא מטען של רכב המונהג על ידי אדם שאיבד את זה כבר בשלבים מוקדמים של חייו. בקיצור, סרט נהדר, מותח ובהילוך גבוה שכולל טקסטים בינוניים, תסריט מלהיב ובימוי מצוין,כזה שפשוט מעביר את הזמן בצורה נהדרת ונותן פוש קדימה,חזרה למרכז להאלי בארי.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על שיחה מזוהה
סרטים בקולנוע