הבמאי האירני שכבש את קאן

קולנוע
הבמאי שהביא את "פרידה" מגיע עם סרט דרמה חדש בשם "העבר" הבוחן מערכת יחסים בין גבר אשר עוזב את אשתו, ולאחר כ-4 שנים הוא חוזר ומגלה כי היא החליפה אותו בגבר חדש.

הבמאי האירני שכבש את קאן
הבמאי האירני שכבש את קאן

בשנים האחרונות תעשיית הקולנוע האמריקאית התפתחה והפכה לתעשייה איכותית ומשגשגת שבעקבות התפתחותה אנחנו מוצפים מדי שנה במאות סרטים אמריקאים במגוון סגנונות וז'אנרים, ביניהם סרטי דרמה, קומדיה, אימה, תעודה וגם סרטים קצרים אשר רבים מהם זכו להערכה והערצה ובעולם. לרוב, העלילה מציגה את התרבות האמריקאית המתארת את חייהם המשעממים של האמריקאים, אך עם זאת יש בודדים המציגים תרבויות שונות כגון; סרטו של אסגאר פרהודי "פרידה" המציג את התרבות האירנית אשר בה מתואר כיצד זוג איראני מהמעמד הבינוני מחליט על פרידה שתוביל לפילוג משפחתם ותשפיע על גורל חייהם.

כמו כן, הסרט "פרידה" זכה לביקורות מהוללות מצד המבקרים השונים וקהל הצופים שהתחבר לאותה תבנית אנושית המתרחשת אצל רבים ביום-יום, אך הפעם העלילה צוירה מזווית קצת שונה כזאת שלא מוכרת לכולנו. הסרט כאמור זכה במספר פרסים יקרים, ביניהם פרס דוב הזהב לסרט הטוב ביותר שהיה הסרט האיראני הראשון שזכה בפרס מסוגו. בין היתר הסרט גם זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר, ובאותה קטגוריה גם זכה בפרס האוסקר.



אסגאר פרהודי אשר עמד מאחורי ההצלחה של "פרידה", חוזר עם סרט דרמה חדש שיעלה לכם את מפלסי הדמעות. על-פי דיווחי אתר "הדדליין", סוני פיקצ'רס קלאסיק (Sony Pictures Classic) רכשה את הזכויות ההפצה שאותם תפיץ בטריטוריה האמריקאית. הרכישה בוצעה לפני מספר ימים לאחר שהסרט הוקרן בבכורתו בפסטיבל קאן המתרחש בימים אלו. על-פי הדיווחים, הסרט זכה לקבל מועמדות לפרס דקל הזהב (Palme d'Or) הנחשק, וכי יהפוך להצלחה עוד לפני שיגיע לאקרנים השונים.

"העבר" (The Past) הוא שמו של הסרט החדש של הבמאי אסגאר פרהודי שבין היתר אחראי על כתיבת התסריט. קאסט השחקנים כולל את ברניס בז'ו אשר זכתה בפרס האוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר בדרמה הרומנטית "הארטיסט" - סרטו של בן זוגה לחיים מישל הזנוויציוס ("אמנות הבגידה"), ולצידה יככבו גם טהאר ראהים ("הילדים שלנו"), סברינה וואזני ("הגרגר והדג"), עלי מוסאפה ופאולין בארלט.

הסרט מגולל את סיפורה של אישה צעירה (ברניס בז'ו) שבעלה (עלי מוסאפה) עזב אותה ואת שתי ילדיהם כדי לחזור אל ארץ מולדתו. כעבור כארבע שנים, הבעל חוזר כדי להתגרש מאשתו, אך הוא מגלה כי לאשתו יש גבר חדש בחייה. בין היתר הוא מגלה כי אשתו בהריון, דבר המוביל לריב גדול בין שני הגברים המתחרים על ליבה של הצעירה.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על הבמאי האירני שכבש את קאן
סרטים בקולנוע