דז'ה וו?, רייצ'ל מקאדמס חוזרת בזמן

קולנוע
לאחר ארבע שנים של הפסקה מתחום הבימוי, ריצ'רד קרטיס חוזר ובגדול עם סרטו החדש "עניין של זמן" בכיכובה של רייצ'ל מקאדמס.

דז'ה וו?, רייצ'ל מקאדמס חוזרת בזמן
דז'ה וו?, רייצ'ל מקאדמס חוזרת בזמן

סרטו האחרון של הבמאי ריצ'רד קרטיס היה "רדיו רוק" ובין היתר הוא היה אחראי גם על בימוי הסרט "אהבה זה כל הסיפור", אך מלבד תפקידו כבמאי, קרטיס עובד בתעשייה גם כתסריטאי שלקח חלק בסרט הקומדיה "החופשה של מיסטר בין" ו-"סוס מלחמה" שעליו עבד בשיתוף עם סטיבן שפילברג.

לאחרונה נחשף הטריילר הרשמי לסרטו החדש של קרטיס "עניין של זמן" הפותח עם הדמות הראשית, טים (דוהנל גליסון) אשר ביום הולדתו ה-21 אביו (ביל ניי) מספר לו כי לכל הגברים במשפחתו יש את היכולת לנסוע אחורה בזמן כדי לתקן אירועים שהשתבשו שוב ושוב עד שהם מתבצעים בצורה המושלמת. כל שנדרש כדי לעשות זאת, הוא להיכנס לארון בגדים חשוך, לאגרף את הידיים ולהתמקד בנקודת הזמן אליה טים ירצה לחזור.

טים, כמובן שלא מאמין לאביו, אך סקרנותו גורמות לו לחזור בזמן כאשר הוא מתאהב במרי (רייצ'ל מקאדמס) שאיתה הוא מפתח איתה מערכת יחסים המלווה בטעויות רבות אשר גורמות לו להיכנס אל הארון ולחזור אחורה בזמן מספר רב של פעמיים כדי לתקן את הטעויות שלו. וכך באמצעות שורה של ניסיונות חוזרים ונשנים טים מנסה לבצע את הרושם הראשוני המושלם, קיום יחסי מין מושלמים ועוד הרבה טעויות של מתחילים.

אך הדבר יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי, לאחר שנסע בזמן כדי לתקן את טעויותיו, טים מנסה לעשות זאת בפעם המי יודע כמה, אך במקום לחזור לאותה נקודת זמן אשר בה התרחשה הטעות, טים חוזר אחורה בזמן למקום שבו הכל התחיל כאשר פגש לראשונה את מרי, דבר אשר גורם לו לנסות לכבוש את ליבה של מרי בשנית כדי שיוכל להינשא לה כפי שעשה זאת לפני שניסה לתקן את אחת מהטעויות שלו.



כמו כן, הטריטוריה הזאת דיי מוכרת למקאדמס ולא רק בגלל שלרוב היא מככבת בסרטים רומנטיים, אלא בגלל שהיה הייתה בסיטואציה דומה בסרטו של רוברט שוונטק "אשתו של הנוסע בזמן" אשר בו בעלה נסע בזמן בתדירות גבוהה, ועם זאת היא הייתה צריכה להתמודד עם היעדרותו והסכנות שבהן הוא נתקל. מקרה דומה קרה למקאדמס בסרטו של מייקל סאקסי "לא תשכח" אשר בו גילמה אישה נשואה המאבדת את זיכרונה כתוצאה מתאונת דרכים, למזלה, בעלה לא תשכח להשיב את זיכרונה.

כאמור, הסרט "עניין של זמן" נכתב ובוים על-ידי ריצ'ארד קרטיס, ובכיכובם של רייצ'ל מקאדמס ("היומן"), דוהנל גליסון ("אנה קארנינה"), ביל ניי ("מלון מריגולד האקזוטי") ותום הולנדר ("מבצע ואלקירי"), נכון לעכשיו עדיין לא ידוע מועד הפצתו של הסרט לבתי הקולנוע בארץ, אך שיהיה כזה, אנחנו נדאג לעדכן אתכם.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על דז'ה וו?, רייצ'ל מקאדמס חוזרת בזמן
סרטים בקולנוע