מייקל פאסבנדר ונטלי פורטמן ברומן שייקספירי

קולנוע
הגירסה החדשה לעיבוד המבוסס על-פי המחזה השייקספירי, "מקבת'" בקרוב יגיע אל מסכי הקולנוע, ומי שיככב בתפקיד הראשי הוא לא אחר מאשר מייקל פאסבנדר ולצידו נטלי פורטמן.

מייקל פאסבנדר ונטלי פורטמן ברומן שייקספירי
מייקל פאסבנדר ונטלי פורטמן ברומן שייקספירי

אחרי לא מעט עיבודים קולנועיים היוצאים בגרסאות חדשות על-פי מחזותיו של שייקספיר, על-פי דיווחים חדשים המחזה העקוב מדם, "מקבת'" בקרוב יגיע אל בתי הקולנוע. התפקיד הראשי במחזה נחשב לאחד התפקידים הנחשקים והמאתגרים ביותר של כל זמנים, ולא כל אחד יכול לגלם את התפקיד. אך עם זאת, נמצא השחקן הראוי לתפקיד, הלא הוא כוכב ה"אקס-מן", מייקל פאסבנדר.

גם רבים טענו שגילום תפקידה של לייד "מקבת'" הוא אחד התפקידים הקשים ביותר, ורק שחקניות בודדות יכולות לגלם אותו, מסתבר שנמצאה הכוכבת שתעשה זאת, מדובר כמובן בנטלי פורטמן אשר אישרה את ליהוקה לתפקיד וזאת על-פי דיווחי האתר "Screen Daily" שדיווח כי פורטמן תככב לצידו של פאסבאנדר.

חדשות נפלאות, שניים מהכוכבים המשובחים ביותר של התעשייה ההוליוודית מתאחדים לעוד אחת מיצירותיו המפורסמות של ויליאם שייקספיר. יש לציין כי לא מדובר בשיתוף פעולה ראשון של השניים, פורטמן ופאסבנדר מככבים במספר סצנות בסרטו החדש של טרנס מאליק. על-פי הדיווחים פורטמן נהנתה לעבוד עם פאסבנדר על הסרט הנ"ל והיא להוטה לעשות זאת שוב. יתר על כן, היא קיוותה לגלם את דמותה של ליידי "מקבת'", וזה לא מפתיע מאחר והוא אחד התפקידים הנשיים הנחשקים ביותר אשר נכתבו אי פעם.

מי שתפיק את הגרסה החדשה לעיבוד הקולנועי, תהיה חברת ההפקה הבריטית "See-Saw Films" אשר הייתה אחראית על הפקתם של סרטי הקולנוע המשובחים; "נאום המלך", "בושה" וסדרת הדרמה החדשה "Top of the Lake" אשר החלה את שידוריה בחודש שעבר. ג'סטין קורזאל ("סנוטאון") יהיה אחראי על הפקת הסרט, מתסריטם של טוד לואיסו וג'יקוב קוסקוב ("הרפתקאות מארק פיס").

כמו כן, העיבוד הראשוני על-פי המחזה השייקספירי הגיע היישר מפולין כאשר הבמאי רומן פולונסקי יצר את גרסתו ב-1971 בשם "טרגדיית מקבת'" אשר הפכה להצלחה אדירה. גם השחקן ג'יימס מקאבוי כיכב בדמותו של "מקבת'" בסדרת טלוויזיה אשר שודרה ב-2005. שנה לאחר מכן הגיע לאקרנים גרסתו של הבמאי ג'פרי רייט כאשר את תפקידו של "מקבת'" גילם השחקן סאם וורטינגטון ("זעם הטיטאנים"), הסרט כאמור זכה לביקורות שליליות והדבר היותר מגוחך שהסרט גרף רק 13 אלף דולר.

"מקבת'" הוא הטרגדיה הקצרה ביותר של שייקספיר וכמו רבים ממחזותיו הוא מבוסס על מהלכים ודמויות היסטוריים המובילות לאירועים טרגיים. המחזה מגולל את סיפורו של "מקבת'", גנרל בצבאו של מלך סקוטלנד אשר מתבשר על-ידי שלושה מכשפות צעירות שבקרוב הוא יהיה בעל כוח רב. בעודו מונע על-ידי הנבואה, הוא זומם עם אשתו ליידי "מקבת'" להרוג את דנקן - מלך סקוטלנד כדי לרשת את המלוכה.

נכון לרגע זה לא נאמר דבר על תחילת צילומי הסרט, אך מנגד, לוח הזמנים של פאסבנדר עמוס ביותר, כך וייתכן שיקח זמן עד שהגרסה המחודשת של "מקבת'" תגיע אל בתי הקולנוע.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מייקל פאסבנדר ונטלי פורטמן ברומן שייקספירי
סרטים בקולנוע