סרט האימה המקולל?

קולנוע
כבר כארבע שנים שבכורת הסרט "ויי: השיבה" מתעכבת אם זה מסיבות תקציביות ואם זה מסיבות של זכויות יוצרים. לאחר מותו של אחד השחקנים הראשיים בסרט בחודש שעבר, תוהים אם היה זה המסמר האחרון בארון הקבורה של הסרט.

סרט האימה המקולל?
סרט האימה המקולל?

מזה כשמונה שנים שעובד הבמאי הרוסי אולג סטפשנקו על סרט אימה בשם "ויי: השיבה" (Viy. Returning), בהתבסס על סיפור קצר מאת הסופר האוקראיני ניקולאי גוגול. הפקת הסרט החלה בדצמבר 2005 ומפיקי הסרט ביקשו להוציא את הסרט ב-12 במרס 2009, במלאות 200 שנה להולדת הסופר גוגול, אך משהתקרב תאריך היציאה לסרט הוחלט לדחות את הקרנת הבכורה בשנה עקב קשיים טכניים, לאחר מכן התברר שהמפיקים רוצים להוציא את הסרט בפורמט תלת מימד. ההפקה נמשכה והוחלט להוסיף סצנות לסרט והצילומים נמשכו.

באופן ייחודי הבמאי אולג סטפשנקו והמפיק אלכסיי פטרוחין פרסמו טריילר לסרט כבר בינואר 2007, כשהתסריט לסרט טרם נכתב, זאת כדי לשכנע את קרן הקולנוע הלאומית כי הם עובדים על הסרט. הצילומים החלו לבסוף ב-2007 באולפני בראנדוב שבצ'כיה, היכן שצולמו סרטי "דברי ימי נרניה" ו"האחים גרים".

ביוני 2010, אף שהסרט טרם הושלם עד תום, הוצגו כמה סצנות גמורות בפני אורחים שהוזמנו במיוחד, לרבות משקיעים מארצות הברית ובמרץ 2012 דווח באתר הרשמי של הסרט כי הצילומים הושלמו סופית ואז התברר כי בבת אחת צולמו למעשה שלושה סרטים כחלק מטרילוגיה שלמה ולא סרט אחד כפי שחשבו בתחילה. מה גם שהעיכובים הרבים והעובדה שהצילומים נמשכו כחמש שנים הביאו לשמועות כאילו הסרט כבר יצא למסכי הקולנוע.

הסרט מתמקד במאה ה-18 ומגולל את קורותיו של הקרטוגרף הבריטי ג'ונתן גרין אשר במסעו ממערב למזרח הוא מגיע אל הרי הקרפטים שבערבות אוקראינה לכפר קוזאקים מבודד ובו חיים תושביו בפחד מפני אימת היער. התושבים מספרים לו את סיפורם של פאנוצ'קה והמפלצת וויי. בסרט מככבים אולגה זאייצבה, אלכסיי פטרוחין, ואלרי זולוטוחין, נינה רוסלאנובה, ג'ייסון פלמינג, אלכסנדר קרפוב, אנה צ'ורינה, פיוטר פיודורוב, אגניה דיטקובסקיטה ואלכסיי צ'אדוב.

כרזת הסרט:



תקציב הסרט הגיע ל-23 מיליון דולר כאשר ב-2012 יצאו משרד התרבות הרוסי וקרן הקולנוע הלאומית בהצהרה כי כל סרט קולנוע רוסי שהפקתו מתעכבת כבר למעלה משנה לא תנתן לו תמיכה פיננסית והוא ייגנז, או אז הכריזו מפיקי הסרט כי הסרט ייצא להקרנת בכורה בסתיו 2013, שוב ללא תאריך מדוייק אולי מחשש לעיכובים נוספים. חברת ההפקת RFG הודיעה כי העבודה על הסרט הושלמה - לאחר עיכובים ממושכים - והסרט יוקרן במהלך שנת 2013.

ב-30 במרץ 2013 הלך לעולמו השחקן ואלרי זולוטוחין, עקב מחלה קשה, מותו הכה בהלם מוחלט את עולם הקולנוע והתאטרון הרוסי ועוד יותר את מפיקי הסרט, שזה היה הסרט הקולנועי האחרון בהשתתפותו, שבו הוא גילם את דמותו של תושב הכפר, הקוזאק יאבטוחה. עקב מותו הכריזה חברת ההפקה כי הסרט יוקרן באוקטובר 2013. מפיק הסרט אלכסיי פטרוחין הגיב על מותו של השחקן באומרו: "את הסרט השלמנו. הסרט - הוא פצצה. התפקיד של יאבטוחה - הוא מדמויות הצבעוניות ביותר מבין הקוזאקים, זולוטוחין גילם אותו בשלמות. בסתיו מקווים שהסרט ייצא לאקרנים".

הסרט הפך לסרט פולחן עוד לפני שיצא לאקרנים לאחר שמעריצי השחקן הודיעו כי ירוצו לראות את הסרט עם יציאתו לאקרנים, לא בשלל שלל האפקטים הוויזואליים וטכנולוגיית התלת מימד שנעשתה בו שימוש, אלא כדי לראות את הדמות האחרונה שאותה גילם בקולנוע השחקן המנוח ואלרי זולוטוחין.

טריילר הסרט:

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על סרט האימה המקולל?
סרטים בקולנוע