"סופרמן: איש הפלדה" הלהיט של הקיץ?

קולנוע
סופרמן: איש הפלדה צפוי להיות סרט הקולנוע הטוב ביותר של השנה כאשר הציפיות ממנו עולות מרגע לרגע לקראת עלייתו לאקרנים ביוני הקרוב. הסרט יהיה לסרט הראשון מתוך סדרת סרטים וכבר שובר מוסכמות בתחומו.

"סופרמן: איש הפלדה" הלהיט של הקיץ?
"סופרמן: איש הפלדה" הלהיט של הקיץ?

עם יציאתו של הטריילר בו נחשפו כמה פרטים מעלילת הסרט, הפך הסרטון לאחד הנצפים באתר יוטיוב עם כ-20 מיליון צפיות. הסרט חשף את מראה חליפתו של סופרמן במלואה ושלל פרטים מהעלילה: כך למשל יתואר בהרחבה הקרב על הכוכב קריפטון בין ג'ור אל, אביו של סופרמן, לבין הנבל בסרט, הגנרל זוד. סופרמן נשלח בילדותו לכוכב כדור הארץ מתוך מחשבה כי שם יהיה מוגן מפני המלחמה על הכוכב קריפטון. בדומה לסיפור הקלאסי סופרמן קאל-אל גודל כקלארק קנט, המאומץ בידי ג'ונתן ומרתה קנט. בילדותו נאלץ להסתיר את כוחותיו אך לעתים מעורר החשד בקרב תושבי העיירה, אך למרות הכל סודו נשמר. לאחר מות הוריו המאמצים ועל מנת לשמור על סודו, קלארק נודד מהעיירה בה גדל ומסתתר, אך הוא נאלץ לרתום את כוחות העל שלו כדי להגן על כדור הארץ, מהגנרל זוד אשר מתכנן למצוא את קאל אל ולהשליט תוהו ובוהו בכדור הארץ. לצד התלבטויותיו בדבר מטרת בואו לכדור הארץ - סופרמן מבין כי ייעודו הוא להגן על אנשי כדור הארץ.

בשונה מאוד מהסרט הקודם אודות סופרמן, סופרמן חוזר, משנת 2006, הסרט איש הפלדה צפוי להיות להיט. הסרט - לראשונה - אינו נושא בעצם את השם סופרמן אלא "איש הפלדה" ועל פי מפיקי הסרט, הנבל המיתולוגי של סופרמן לא מופיע בו כלל - לדברי המפיקים לקס לותור יופיע בסרט ההמשך ובינתיים רצות שמועות לפיהן בראדלי קופר יגלם את לקס לותור או מקנזי גריי, האחרון דווקא גילם את כפילו של לקס לותור בעונה האחרונה של הסדרה "סמולוויל".

אין זו הפעם היחידה שיש קשר בין הסדרה "סמולוויל" לסרט איש הפלדה, כך למשל איימי אדמס, המגלמת לויס ליין, שיחקה פרק בודד בסדרה "סמולוויל" ובעונה הראשונה היא גילמה אחת מתושבות העיר סמולוויל, שהייתה שמנה ועקב החשפות לסלעי קריפטונייט פיתחה תאבון בלתי נשלט לאוכל.

הבמאי זאק סניידר התייחס בדבריו לסרט ואמר כי "יש קרבות אוויר פנורמיים בקריפטון, רגעים מרגשים בין קלארק קנט הצעיר והוריו המאמצים והביולוגיים, הרבה צילומי תקריב על הקרח והרבה הרבה ריחופים מפוצצי תקציב. רציתי שהסרט יהיה חווית קולנוע אדירה, הרבה אקשן, הרבה רגש, והרבה מגיבור העל הגדול ביותר. רציתי להעניק לקולנוע העולמי סרט ענק." הוא הוסיף גם כי "הייתי אוהד ענק של הדמות במשך כל חיי, הוא גיבור העל הגדול מכולם, אין כל תחרות בינו לגיבורי על אחרים".

הסרט הינו חלק ממסורת מודרנית של סרטי גיבורי על אשר יוצאים בשתי העשורים האחרונים והסרט צפוי להיות אתחול מחודש וסיפור מההתחלה של דמות "סופרמן" ומתבסס על חוברות הקומיקס "Superman: Birthright" של מארק וייד והחוברת "Superman: Secret Origin" שנכתב ע"י ג'ף ג'ונס.

בסרט מככב הנרי קאוויל כסופרמן, והוא השחקן הבריטי והלא-אמריקאי הראשון אשר מגלם את דמותו של סופרמן, כשלפני כן נודע בכיכובו בסדרת הטלוויזיה הבריטית "הטיודורים". לצדו מככבים קווין קוסטנר כג'ונתן קנט, ראסל קרואו כג'ור אל, איילת זורר כלארה, אמו הביולוגית של סופרמן, לורנס פישבורן כפרי ווייט, והוא השחקן השחור הראשון שמגלם את דמותו של וייט. את הגנרל זוד מגלם מייקל שאנון.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סופרמן: איש הפלדה" הלהיט של הקיץ?
סרטים בקולנוע