העתיד כבר כאן: "אליסיום"

קולנוע
לאחר שהצליח בתפקידו כבמאי בסרטו הארוך הראשון "מחוז 9" אשר היה להצלחה מסחררת בקופות ואף זכה לאהדה רבה בקרב חובבי המד"ב, ניל בלומקאמפ נוסע לעתיד הרחוק כדי להביא לנו סרט מד"ב חדש העונה לשם"אליסיום" ;.

העתיד כבר כאן: "אליסיום"
העתיד כבר כאן: "אליסיום"

ניל בלומקאמפ מוכר לרבים מאיתנו כבמאי הסרט "מחוז 9" אשר יצא לבתי הקולנוע ב-2009. הסרט זכה להרבה אהדה בקרב מבקרי קולנוע רבים ובקרב חובבי המד"ב בפרט. "מחוז 9" הופק בתקציב דל של כ-30 מיליון דולרים בלבד והכניס רווחים בסך 210 מיליוני דולרים מכל רחבי העולם. בלומקאמפ יצר סרט מד"ב אומנם לא חדשני אך שונה משאר סרטי המד"ב השטחיים שהגיעו אלינו בשנים האחרונות.

בעברו הלא רחוק, ניל בלומקאמפ היה אחראי על עבודת האפקטים בסדרת הטלוויזיה הכה מצליחה "סטארגייט אס-גי'-1" אשר התבססה על זיכיון "סטארגייט" שהחל את דרכו אי שם בשנת 1994 כאשר אחד הבמאים המוערכים, רונלד אמריך היה אחראי על כתיבתו ובימויו של הסרט הראשון.

כעת ולאחר כ-4 שנים מאז הפלישה העולמית של החוצנים ב"מחוז 9", ניל בלומקאמפ חוזר בסרט מד"ב חדש בשם "אליסיום" בכיכובו של זוכה פרס האוסקר, מאט דיימון אשר זכה לככב ביותר מ-50 סרטים שונים בניהם; "סיפורו של וויל האנטינג", "להציל את טוראי ראיין", "משחק החיים", "זהות במלכודת" ועוד סרטים רבים בהם נתן הופעות מרשימות שאף זיכו אותו בפרסים שונים. דיימון מגיע לסרטו החדש של בלומקאמפ מ"אדמה מובטחת" שם הופיע כסטיב באטלר, סוכן מכירות של חברת גז הנשלח לעיירה קטנה ונידחת כדי לשכנע את אותם אנשי עיירה עקשנים על-מנת שימכרו לחברה בה הוא עובד את זכויות הקידוח הנמצאים ברשותם. אך מה שנראה כמשימה קלה הופכת מהר מאוד למשימה לא פשוטה לאחר שצעיר בעיירה יוצא נגדו ונגד תאגיד הגז הרוצה לגזול את אדמתם של אנשים העיירה כולה.

"אליסיום" הוא בעצם מקום מיושב בו חיים האוכלוסייה עשירה אשר חייה חיים חלומיים ללא עוני, מלחמות או מחלות. בניגוד לכך, יש את כדור הארץ בו חיים האנשים העניים, החלשים וכאלה החולים במחלות המסכנות את חייהם. כדי להביא לשינוי בין שני העולמות, ישנו אדם אחד אשר מחליט לסכן הכל בשביל אותו שינוי, שמו הוא מקס (מאט דיימון) אדם רגיל עם צורך נואש לטעום את אותם חיים "מושלמים" המתקיימים באליסיום. לשם כך, חבריו של מקס מחברים אותו לחליפה שבעזרתה הוא יוכל להשתלט על כל מערכות האבטחה של "אליסיום". בדרכו הוא יאלץ להתמודד נגד האנשים הגדולים העומדים מאחורי ההנהגה של העיר החלומית.

סוני פיקצ'רס האחראים על הפצתו והפקתו של הסרט "אליסיום", חשפו את הטריילר הרשמי לפיו ניתן לראות את ההבדלים בין שתי צורות החיים המסוגננות ואת דיימון אשר נכנס לנעלי הגיבור (אשר דומה במקצת לחליפתו של איירון מן) כדי שגם האנשים העניים והחלשים יוכלו לחיות חיים נורמטיבים. אגב, ל"אליסיום" יש לא מעט משמעויות, אחת מהן היא שעל-פי המיתולוגיה היוונית, מדובר במקום בעולם הבא שאליו מגיעים אנשים תמי דרך אשר הלכו בדרך היושר והראו את צדקתם.



לצידו של מאט דיימון תככב השחקנית עטורת הפרסים, ג'ודי פוסטר החוזרת אלינו מחופשה של שנה. לצידם של השניים יככבו בין היתר וויליאם פיצנר, טליסה סוטו, טרי חן, קארלי פופ, חוזה פבלו קנטילו ודייגו לונה. כאמור, הסרט יגיע לבתי הקולנוע בארץ בתאריך יום חמישי, 08 באוגוסט 2013
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על העתיד כבר כאן: "אליסיום"
סרטים בקולנוע