מבקר הקולנוע המוערך, רוג'ר אברט הלך לעולמו

רכילות
מבקר הקולנוע האגדי אשר היה לאייקון כה פופולארי בתעשיית הקולנוע האמריקאית, הלך לעולמו אתמול (ה') בגיל 70 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

מבקר הקולנוע המוערך, רוג'ר אברט הלך לעולמו
מבקר הקולנוע המוערך, רוג'ר אברט הלך לעולמו

העיתון האמריקאי שיקגו סאן-טיימס אישר את הידיעה המצערת אתמול (ה') כאשר קרובי המשפחה הודיעו כי רוג'ר אברט נפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. לראשונה בחייו אברט אובחן בסרטן בלוטת התריס בשנת 2002, מאז הוא עבר מספר ניתוחים כדי למנוע את התפתחותו של הגידול הסרטני, אך ללא הצלחה. בשנת 2006 הגיע הבשורה המרה כאשר אברט עבר ניתוח להסרת הלסת התחתונה שבעצם גרמה לאיבוד קולו.

רוג'ר אברט החל את דרכו ככתב בעיתון האמריקאי שיקגו סאן-טיימס, במהשך דרכו אברט הפך למבקר קולנוע ובשנת 1975 הפך למבקר הקולנוע הראשון אשר זכה בפרס פוליצר. באותה שנה אברט החל להגיש את תוכנית הטלוויזיה "סיסקל את איברט" יחד עם חברו ג'ין סיסקל בה השניים דירגו וביקרו סרטים כה רבים אשר השפיעו על צופים רבים. אותה תוכנית טלוויזיה זכתה לפופולריות רבה ואף הייתה אהודה בקרב אנשים רבים אשר התמכרו לתוכנית באופן אינטנסיבי.

בנוסף לכל אותם הסרטים שאברט דירג וביקר, הוא גם ביקר את ועדת דירוג הסרטים האמריקאית MPAA על הדירוג הכושל כלפי סרטים שהתאימו לצפייה מגיל 13 ומעלה. לאחר יותר מ-38 שנים כמבקר קולנוע משפיע וחשוב בתעשייה הקולנועית, בשנת 2005 אברט זכה להיות מבקר הקולנוע הראשון אשר קיבל כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד.

סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על מבקר הקולנוע המוערך, רוג'ר אברט הלך לעולמו
סרטים בקולנוע