בקרוב: "אנשי המונומנטים" מאת ג'ורג' קלוני

קולנוע
בימים אלה, נמצאת בעיצומה הפקת הסרט "אנשי המונומנטים" שצילומיו מתרחשים בברלין, וצפוי לצאת למסכי הקולנוע בדצמבר 2013. הסרט מבויים ומופק על ידי ג'ורג' קלוני, ומצליח לאסוף אל מול המצלמה שלל כוכבים כמו דניאל קרייג ("סקייפול"), ביל מאריי ("הייד פארק על ההדסון"), מאט דיימון ("ארץ מובטחת"), קייט בלאנשט ("ההוביט") וקלוני עצמו שלא רק מפיק ומביים אלא גם משחק.

בקרוב: "אנשי המונומנטים" מאת ג'ורג' קלוני
בקרוב: "אנשי המונומנטים" מאת ג'ורג' קלוני

במסגרת שלבי הצילומים של הסרט, שמתקיימים בברלין, אפשרו לג'ורג' קלוני להשתתף בפסטיבל הסרטים של ברלין כדי להציג את סרטו הקרב, לצדו של הסרט עטור השבחים "ארגו", מאת בן אפלק.

הסרט "אנשי המונומנטים" מבוסס על ספר באותו שם מאת רוברט מ. אדסל ומתאר את מסע הביזה השיטתי שביצעו הנאצים בתקופת מלחמת העולם השנייה, בניסיונם להעביר מרחבי אירופה הכבושה אל גרמניה עצמה ממיטב יצירות האמנות של אירופה.

כאשר התערבו בעלות הברית בלחימה החליטו הבריטים והאמריקאים להקים צוות אנשים שמטרתם למזער את נזקי המלחמה כלפי יצירות אמנות, הצוות שכונה "אנשי המונומנטים" פעל למנוע פגיעה באתרים חשובים ולאיתור כ-5 מיליון יצירות אמנות שנבזזו. הספר מאת רוברט אדסל יצא לאור ב-2010 ועובד לתסריט מאת גראנט הסלוב, בשיתוף פעולה עם קלוני. את זכויות ההפצה רכשה חברת סוני הפקות בשיתוף פעולה עם פוקס המאה ה-20.

כאמור זהו הסרט החמישי בבימויו של ג'ורג' קלוני, שבעבר ביים גם את "וידויים של מוח מסוכן", "משחק מלוכלך", "לילה טוב ובהצלחה" ו"משחקי שלטון" מ-2011, שבמרביתם גם שיחק תפקיד משמעותי. לצורך עבודת ההפקה על הסרטים הקים ג'ורג' קלוני את אולפני Smokehouse שאחראים גם על הפקת הסרט הנוכחי. הסרט צפוי להיות הסרט היקר ביותר בתקציבו מבין שאר הסרטים שעליהם עבד קלוני.
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על בקרוב: "אנשי המונומנטים" מאת ג'ורג' קלוני
סרטים בקולנוע