"מורטל קומבט": יש עם מה לעבוד

ביקורות
המעריצים סיימו להמתין והרגע הגיע, אז שחררו צעקת "מורטל קוווומבט" ענקית, טוסו לקולנוע והתחברו לאתחול לסרט שכבש אתכם לפני 26 שנים. האגדה מתעוררת לחיים והיא כאן בכדי להישאר.

"מורטל קומבט": יש עם מה לעבוד
"מורטל קומבט": יש עם מה לעבוד

צרה היריעה מלהכיל את ההיסטוריה של סדרת משחקי וסרטי "מורטל קומבט" ובשביל לבצע איפוס מהיר לזיכרון, אפשר לספר שבתחילת שנות התשעים עלה משחק מחשב של חברת מידוויי, אשר הטריד את ההורים ברחבי העולם מחד גיסא ושימח את ילדיהם, מאידך. שלוש שנים לאחר צאת המשחק, יצא הסרט, המבוסס על המשחק ועל אף שלא ניחן בעלילה מתוחכמת או מאתגרת מדי, הוא הכיל את קווי העלילה ששטח משחק המחשב בפני הדור ההוא. העלילה הייתה פסיק קטן במשחק, שהיה מהראשונים לקדש אלימות גראפית במשחקי מחשב - הדבר ממנו ההורים חששו מכל.


Second Round - Fight! | צילום: IMDB

הדור ההוא התבגר, המשיך לשחק, אבל קצת פחות. המשיך לעקוב אחרי סרטי המשך כושלים, סרטים מצוירים, סדרות יוטיוב קצרצרות וכל בדל אינפורמציה, אשר יעזור לשחזר קצת פיסות מהעבר. כאשר הגיעה ההודעה על צאת הסרט ועל הקמת יקום קולנועי בעקבותיו, ילדי ומעריצי הדור ההוא ניעורו מנמנום החורף הארוך שלהם. הטריילר הבטיח רבות ומה גם שלפני שנה בדיוק קיבלנו טעימה בדמות הסרט המצויר והאלים עד מאוד: "אגדות מורטל קומבט: נקמתו של סקורפיון" והתאבון לקבל סרט חדש ויקום שלם, שלא חסרות דמויות בשביל למלא אותו בכל טוב, רק התעצם.

היציאה לקולנוע בארץ הגיעה מספר חודשים לאחר יציאת הסרט לשירותי הסטרימינג, וגם אם לא יכולתם להתאפק וצפיתם בו במסך הקטן, תשקלו לחזור לסיבוב נוסף, כי אם כבר אפשר ליהנות ממה שיש כעת, על מסך ענק, אז למה לא בעצם? והפעם בהחלט יש ממה ליהנות, מכיוון שהסרט הנוכחי עושה לא מעט כבוד לזה המקורי ולמשחק עליו הוא מבוסס. "מורטל קומבט" מודל 2021 קורץ למעריציו, מזמן אותם להיזכר ברגעים שהם עצרו נשימתם בזכות עמוד שדרה שיצא ממקומו ואפילו מאוד מנסה עם סצנות קרב ובעיקר עם טקסטים שמנסים להיות שנונים ומצליחים גם, בלא מעט רגעים, בעיקר בזכות הדמות שגונבת את ההצגה בסרט - דמותו של קיינו, אליו עוד נשוב.


בואו נראה אם תוכלו לנחש מי זה מי | צילום: IMDB

הסרט מתחיל כמעט במדויק כמו "אגדות מורטל קומבט: נקמתו של סקורפיון|", כאשר הוא מתאר את תחילת היריבות הגדולה בין סקורפיון לבין סאב-זירו. הצופים מתמסרים לכמעט עשר דקות של הסצנה הראשונה, אשר מציגה פחות או יותר את מה שקרה בסרט המצויר, שיצא לפני שנה וברגע שחשבתם שידעתם מי הגיבורים של הסרט ומי הם האנטגוניסטים שלו, אתם תעברו לגיבור האמיתי הראשי, שנוכחותו, הכריזמה והעניין שהוא מייצר סביבו, כמעט משולים באופן מדויק לכמה מעניין אתכם לקום בכל בוקר, על מנת להגיע לעבודה.

קול הוא לוחם MMA אשר לא מצליח לבצע את קפיצת המדרגה לשלב הבא בקריירה שלו, אבל הכל משתנה ביום בהיר אחד, כאשר מגיע אליו לוחם בשם ג'קס ומתעניין בנוגע ל"סימן הלידה" אשר מוטבע על חזהו של קול. מפה לשם, ג'קס מבצע זירוז עלילתי, על מנת שקול יצליח להגיע לאנשים הנכונים וזאת בכדי להתחיל להתאמן עבור הטורניר הגדול ביותר בכל היקומים - אותו אחד שגורל האנושות מונח על המאזניים שלו ובמסגרתו יילחמו נציגים של יקומים אחרים אל מול לוחמיו הנבחרים של כדור הארץ.


אז אני מניח שהכוח המיוחד שלי הוא לפיתת צוואר | צילום: IMDB

אז קול הוא ממש לא ה-ליו קנג שחלמנו שיהיה, מהסרט הקודם והכוריאוגרפיה של הקרבות לא כל כך מתעלה, ברוב השלבים וברוב הקרבות, לרמה של הסרט המקורי ואפילו האלימות הגראפית שהובטחה בטריילר, חדשות לבקרים, עושה גיחות קצרות יותר מהמצופה. ועם כל זאת הסרט הזה הוא נקודת פתיחה טובה ליקום שיכול דווקא להשתפר אחרי סרט ראשון, שעושה גישושים על מנת לבדוק היתכנות מול הצופים הסקרנים - הצעירים וגם המבוגרים יותר, אשר זוכרים לו ימים עתיקים, בהם הפיקסלים היו מנת חלקו של המשחק.

קול הולך ואוסף איתו מספר ידידים למסע האימונים ומגלה דמויות אשר ילוו אותו משך כל הסרט ולכל אחד הכוח שלו או האופי שלו, את רובם אתם כבר מכירים ודווקא את זה של קול רק תוכלו לנחש מההתפתחות העלילתית ה(ממש לא)מרעישה. האלימות הגראפית השתנתה לא מעט בסרט הנוכחי, השפה הבוטה כבר מיועדת עוד פחות לצעירים וכמובן שהסגנון התעדכן בהתאם לתקופה ועם זאת, מרבית הדמויות לא מעניינות יותר מדי, כפי שמעניין המאבק הכמעט אישי בין סקורפיון לבין סאב-זירו. הטוויסטים העלילתיים צפויים למדי והקרבות והטקסטים מפצים על כך באופן שאינו תמיד מספק.


קצת קשה לספר בדיחות מהמקום שלי עכשיו | צילום: IMDB

קיינו, כאמור, גונב את ההצגה בכל שלב שהוא מקבל זמן מסך. הוא מצחיק, הוא מבדר והוא פלפל חריף, אשר מתבל את הסרט בדיוק היכן שחסר לו התיבול הנחוץ. סוניה בלייד וג'קס מגולמים היטב גם הם, אבל בנאליים למדי, קונג לאו ו-ליו קנג מרגישים גנריים למדי, ביחס למצופה מהם והקרבות של השניים ובכלל של מרבית הדמויות בסרט יכולים היו להיות מסעירים יותר, מבוימים בקפידה ומקצועיים יותר ועם הכל, עדיין יש בסרט הזה משום בסיס יצוק, אשר ילמד את ההפקה הבאה בתור איך לייצר שיפורים ושינויים עתידיים.

"מורטל קומבט" - גרסת הקורונה הוא תרופה נהדרת לתקופה מחורבנת. סרט ההמשך שלו יהיה בדיוק מה שנצטרך ומה שהפרנצ'ייז יצטרך בשביל לקבע מעמד קולנועי ואולי עדכון סטטוס למשחק וסדרת סרטים שכבר מזמן לא היו אמורים להיות אקטואליים או רלוונטיים בכל דרך או צורה. עם הדמויות הנכונות של הטוב מול הרע ועם צוות מיומן יותר, בכל הנוגע לכתיבת התסריט ותשומת הלב לפרטים הקטנים, ייתכן והמעריצים הוותיקים וגם אלו החדשים, שכבר החלו להצטרף, יוכלו לקבל הפעם קפיצת מדרגה מסרט המשך של "מורטל קומבט".


בוא, בוא רגע... | צילום: IMDB

משפט על הסרט:
זה לא בדיוק הילד לו פיללו המעריצים המושבעים, אבל בהתחשב בעובדה שעברו שנים רבות וזו התוצאה אחרי הציפייה הארוכה, קשה לומר שהיא מוציאה מישהו מאוכזב. הנאה מובטחת וכעת הציפייה תתחדש, עבור הסרט הבא.

משפט על הבמאי:
סיימון מקוויד הלא מוכר לוקח את משימת התסריט ובימוי הסרט והולך לו לא רע בכלל ועם זאת, נראה שלאחר שהגשים חלום ארוך שנים של לא מעט מעריצים ברחבי העולם, עדיף שייתן את הבמה למיומנים ממנו, בכדי לא לאבד את המומנטום.

משפט על השחקנים:
לואיס טן, אשר גילם את אחת הדמויות בעלות התפקיד הקצר ב"דדפול 2" הוא המוביל בסרט, לצידו ג'סיקה מקנמי והכוכב המפתיע והלא צפוי של הסרט: ג'וש לוסון, אשר מגלם את קיינו ואחראי לכמה מהרגעים היותר מוצלחים בסרט (ואף היה מועמד לאוסקר, בתור תסריטאי לסרט קצר, לפני מספר שנים) והירוקי סנדה, שמקבל דווקא תפקיד קטן, ביחס לדמותו, אבל רק מעלה החשק לראותו בהפקה הבאה בתור.

משפט על אורך הסרט:
שעה וחמישים. קצת ארוך מדי, בסרט שאולי היה אפשר לחסוך בשיחות חולין ולהרחיב בקרבות טובין.

סיכום המבקר
10/
7.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מורטל קומבט": יש עם מה לעבוד
סרטים בקולנוע